Formulating documents

מספר חתימות
12 |
|
60 | |
קורס ניסוח מסמכים משפטיים
לכבוד מנהלת שערי מדע ומשפט ועו"ד גולדנר זמירה שלום רב,
ברצוננו להעלות בפניכם מספר סוגיות שנויות במחלקות בין אופן לימוד הקורס לבין אופן הבחינה בפועל.
ראשית יש להדגיש כי אין ברצוננו להכפיש או להעליב אף אחד מבעלי העניין בנושא האמור, אלא מטרתנו מתחלקת לשניים; האחד, להתאים את הקורס בדיעבד למבחן המתקרב. ושנית להסיק מסקנות ולצמוח גם לטובת הבאים אחרינו.
עסקינן בקורס "ניסוח מסמכים משפטיים" אשר בתחילתו נתקבל לידנו "סילבוס" (להלן: תשקיף / תבנית הקורס), אשר מהווה הסכם מחייב בין המרצה לביננו הסטודנטים.
בסילבוס, מתואר אופן הקורס בכך ש- 70% מהקורס הינו ע"י: "מבחן מסכם הכולל משימת ניסוח מסמך משפטי" ו- 30% נוכחות והגשת 5 מטלות כתיבה מתוך 7.
בהתאם לאמור לעיל אין כלל התייחסות לתקנות סד"א, סד"פ, חוק החוזים, דיני ראיות וחוק העונשין.
כאשר התחלנו ללמוד לקורס הנ"ל נוכחנו כי ע"פ המבחנים של השנים האחרונות (2019 – 2018) לכאורה נראה כי המבחן תואם את המצופה כיוון שהוא מציג אירועים שונים ולאורם יש צורך בעריכת מסמך מתאים, אך לא זהו הנכון, אם כי מדובר בתקנות החדשות ולנו נאמר כי עלינו ללמוד בהתאם לתקנות תשמ"ד ולמבחנים מלפני שנת 2018.
לאור המבחנים מאותם השנים, אופן כתיבת המבחן שונה באופן מהותי מזה של השנים האחרונות בכך שהוא מחולק באופן הבא: 50% שאלות אמריקאיות (רובן על תקנות סד"א), ו-50% נוספים על ניסוח מסמך 1 מתוך 3 שיהיו בבחינה, כל אלו מתוך 7 נושאים עליהם למדנו לאורך הסמסטר, דהיינו, עלינו להפגין שליטה מרבית ב- 7 סוגי מסמכים רווים מידע, ובמבחן לקוות לאחד בו אנו שולטים ברמה מספקת ע"פ דרישות המרצה, שכן לא די בכך, עלינו ללמוד כמות אדירה של תקנות סד"א, סד"פ, חוזים כללי, חוזים תרופות ועוד, לא רק לצורך אותם המסמכים אלא גם לחלקו הראשון של המבחן המהווה כ-50% מהציון. יש לציין כי לא נאמרה על כך מילה או חצי מילה בכיתה באשר לאופן המבחן ומבנהו.
במהלך הקורס למדנו מס' תקנות מן החוקים השונים אשר מהווים תשתית בסיסית ליצירת מסמך, אך עיקר ה"פוקוס" היה על כתיבת המסמך והפרטים החשובים שיהיו בו. את דעתנו על אופן ניהול הקורס הפננו לעו"ד זמירה בתקווה לשפר זאת בשנים הבאות.
נכון למכתב זה אנו עוסקים במבנה המבחן הקרוב שיערך ב 20.2.2020
לטענת כל הכיתה ללא יצוא מן הכלל - אין כל אפשרות לשנן ולזכור את כל התקנות על בוריים בלמידה עצמית לצורך מענה על חלק א' במבחן (שאלות אמריקאיות).
בנוסף לכל האמור לעיל עו"ד זמירה נבקשה רבות ע"י הסטודנטים למקד את הנושאי המסמכים עליהם ניבחן וכן את החומר לבחינה, אך זה לא נענה על ידה.
ע"פ כל האמור לעיל נבקש מן ההנהלה לנקות בצעדים לצורך איזון בין האינטרסים של הסטודנטים ובין אינטרס המכללה.
לפי דעתנו ניתן לעשות זאת ע"י התרה של הכנסת קבצי חקיקה למבחן על ידינו או על ידי המרצה.
בתודה מראש,
סטודנטים שנה ג' מסלול בוקר.