מצילים את האלמוגים לפני שיהיה מאוחר מדי
מספר חתימות
35 |
|
100 | |
בחודש אוקטובר אשתקד, כחלק מחתימת הסכמי אברהם הודיעה חברת קצא"א (קו צינור אירופה אסיה) על חתימת חוזה מול החברה האמירתית Med-Red L.B. במסגרת העסקה תשמש קצא"א כמפעילת גשר יבשתי להובלת נפט מאיחוד האמירויות ללקוחות באסיה ובאירופה. חוזה העסקה לא הובא להתייחסות או עיון של משרדי הגנת הסביבה והאנרגיה. זמן קצר לאחר חתימתו, דרש המשרד להגנת הסביבה לערוך דיון עומק בממשלה בנושא וזה לא נעשה עד היום. איש לא הוכיח כיצד ובאיזה היקף מדינת ישראל תצא נשכרת מהסכם זה. הסכם הגז למשל מוכיח כי בהסכמים כאלה הציבור לא מרווויח דבר. מצד שני הנזק הוא ודאי. בעשר שנים האחרונות קצא"א גרמה לנזקים אקולוגיים עצומים . אין לסמוך על קצא"א בעניני בטיחות ואפס תקלות . במקרה של דליפה מקרית ושיגרתית אילת לא תוכל לשמש כעיר תיירות יותר וייתכן שתינטש. האלמוגים מהווים עתודה עולמית למשתלות אלמוגים מכיוון שהם היחידים בעולם שעמידים לאקלים ההולך ומתחמם. תקלה של שניות בודדות של דליפת נפט עלולה להרוס את העתודה העולמית של אלמוגים בעולם.