דורשים דואר בגבעת שמואל

דורשים דואר בגבעת שמואל

מספר חתימות

682
 
2,000  
דיווח מיוחד מהשטח: שיא חדש נשבר בדואר הגבעה - "שעה ורבע של המתנה לקבלת חבילה". כעס רב בקרב תושבי רמת-הדר "אפילו אין תור מסודר כי אין מספרים, כולם רבים עם כולם". תושבים זועמים אומרים לגב"שניק "נהפכנו להיות עיר עולם שלישי. מעל לשלושה חודשים דואר 'קניון הגבעה' שברמת-הדר לא פועל במסודר וגם סניף ביאליק קורס מעומס יתר. כעת נשברו שיאים חדשים".
בחודשים האחרונים, אנחנו עוקבים אחר הנעשה בשני סניפי דואר ישראל שבגבעת שמואל. מסתבר כי לעירייה ולחברת הדואר "אין פיתרון" כך לדברי גורם שמעורה בנושא. לפני כחודש, נפגשו ראש העיר ברודני ונציגי רשות הדואר ובה הציע ראש העיר לנציגי הדואר, אפשרות להוזלת עלות השכירות בסניף הדואר שבקניון הגבעה, זאת לאחר שהזכיין שהפעיל את הסניף, החליט לסגת מאחזקתו עקב "אי כדאיות כלכלית". עובדות הדואר המסורות, עברו לסניף אחר. במקביל, חברת דואר ישראל שולחת מידי מספר ימים, נציגים חדשים שמתחלפים על מנת שיהיה ניתן לקבל במשך כשלוש שעות ביום בלבד, דברי דואר. "המצב פה פשוט קטסטרופה. אני משלם ארנונה גבוהה, אני מחפש איכות חיים, כמוני גם שאר התושבים. גבעת שמואל, מתפארת בקשר לתושביה גם טכנולוגית, ורק סניף הדואר נראה כמו במדינת עולם שלישי. לא ייתכן שבסניפי ת"א למשל בעזריאלי או לחלופין בסניפי גבעתיים, הכל יהיה מתוקתק ובעירייה שלנו, לא יוכלו להגיע להסכמה עם נציגי הדואר. תושבים פה פשוט זועמים", מספר לגב"שניק אייל, תושב רחוב מנחם בגין. בפניות שהעברנו לדואר ישראל מספר פעמים, נעננו כי "אנו בוחנים דרכים נוספות על מנת להרחיב את מתן שירותי הדואר". כאמור, דבר לא התקדם. בעיריית הגבעה, טוענים בפני גב"שניק כי העירייה מבחינתה עשתה ככל יכולתה על מנת לשפר את הנושא, זאת בעקבות הצעה לכל זכיין שיסכים להציע את שירותיו כדי לתת לו כדאיות כלכלית. מסתבר, כי גם הצעה זו לא הביאה עימה בשורה לתושבים. עד כה, עדיין לא נכנס זכיין לניהול הסניף. שימרית, תושבת רחוב חיים לנדאו שלחה לגב"שניק את הטענה הבאה, "ביום חמישי האחרון, הגעתי על מנת לאסוף דבר דואר מסניף 'קניון הגבעה'. מאחר והסניף פתוח רק אחר הצהריים למשך שלוש שעות בלבד, גילתי לתדהמתי כי השירות נהיה מזוויע יותר ויותר. רק נציג אחד אמור לטפל ב- 45 אנשים!!! כן אתם קוראים נכון. גילתי דבר מוזר ביותר שרק מראה לי שהעיר גבעת שמואל צועדת אחורה - אין מספרים.
אף אחד לא יודע מי לפניו ומי אחריו. כל אחד טוען שהוא זה שהגיע לפני. מתחילים וויכוחים. העובד בסניף שהינו עובד חדש שמתחלף בכל כמה ימים בעובד אחר, לא ידע לתת לנו מענה ואמר "תפנו לפניות הציבור". אז פניתי. אמרו לי בחזרה "אין לנו מה לעשות כרגע גברתי". אתם מבינים את האבסורד?".
בדיקה שערכנו מול תושבים שמבצעים את פעילויות הוצאת הדואר בסניף 'ביאליק' מעלה טענות דומות לחלוטין. וכך מתארת זאת עדי, תושבת רחוב הזיתים "הגעתי היום (א') לסניף הדואר. אומנם פקידי הדואר מאוד נחמדים ומנסים לעזור, אבל המתנתי מעל 25 דקות ולבסוף מה גיליתי? שלא אוכל למשוך את החבילה שקיבלתי מאחר והיא עדיין לא הגיע לסניף!".  תושבים רבים העלו בגב"שניק טענות רבות על ההתנהלות הקלוקלת, 
וכולם שאלו את אותה השאלה "מדוע העירייה לא יכולה להתערב? הכל טוב ויפה, ראש העיר נפגש עם הבכירים ביותר בחברת דואר ישראל. אבל למעשה, דבר לא זז".
לגב"שניק נודע כי בימים אלו, מנסים בחברת הדואר לאתר ולו זכיין אחד שיסכים להפעיל את סניף הדואר, כרגע אין פרטים נוספים מתי או אם בכלל ישנו אופק כלשהו שיבשר על שינוי. "כרגע, המצב רק הולך ומחמיר", אומרת לירון מרמת-הדר.
תושבים רבים הציעו להקים עמוד מחאה ולהפגין על אוזלת היד בחברת הדואר שלא נותנת פיתרון מזה יותר משלושה חודשים. "ישנם כאלה שאומרים כי זה לא יעזור. רק העירייה מסוגלת אם היא באמת רוצה, לפתור את הסאגה הזו", אומר אמיר באחד הדיונים שהתפתחו סביב הנושא ומוסיף "אבל שווה לנסות ולהראות, את מידת המחאה הציבורית בגבעת שמואל".
-------------------------------------------------------------------רוצים סניף דואר פעיל ותקין בלי לסבול שעות מורטות עצבים או עיכובים בקבלת דברי דואר?חיתמו עכשיו על העצומה ושתפו הלאה לכל החברים בגבעת שמואל!--------------------------------------------------------------------העצומה בחסות גב"שניק - החדשות און ליין בגבעת שמואלהמשיכו לעקוב אחר ההתפתחויות בגבעה באמצעות 'לייק' לגב"שניק:https://www.facebook.com/gabashnik

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

30/03/2014
העצומה השיגה 500 חתימות!
23/02/2014
העצומה השיגה 100 חתימות!
23/02/2014
העצומה נפתחה