שכבת ד' גלי עתלית
מספר חתימות
עד כה נאספו: 45 חתימות.
|
לכבוד:
הנהלת ביה"ס גלי עתלית
מועצת חוף הכרמל – אגף חינוך
א.ג.נ,
אנו, הורים לילדים בשכבת ד' גלי עתלית, החתומים מטה, מבקשים להביע התנגדותו ליוזמת ביה"ס לערבב את שכבת כיתות ד', העולים לכיתה ה', עקב נימוקים של "חוסר איזון".
ראשית, ילדינו נמצאים שנתיים בלבד ממעבר והסתגלות משמעותיים ומאתגרים עם המעבר לחטיבה, ואין כל היגיון בלהעביר אותם טלטלה נוספת, שנתיים בלבד קודם לכן. למען הסר ספק בעניינו, העברתם טלטלה נוספת לא "תכין" אותם לטלטלה הבאה, אלא להיפך.
שנית, מדובר בילדים שבמשך ארבע שנים למדו לחיות יחד, לקבל זה את זה, לשתף זה את זה, יצרו קשרים משמעותיים, התגברו על קשיים, וזאת תוך מאמצים שלהם, של המחנכים שלהם, של וועדי הכיתות ושל ההורים גם יחד.
במשך ארבע שנים הונח הבסיס לחברות וגיבוש שאמורים לתת פרי כעת, בשנים ה-ו, שנים שידוע לכל שטומנים בחובם אתגרים חברתיים קשים יותר, אותם יכולים הילדים לצלוח תודות לשורשים שהונחו קודם לכן.
ערבוב הכיתות כעת, בכיתות המאתגרות ביותר מבחינה חברתית (בביה"ס היסודי), משמעותו להפוך לילדים את חייהם, לחייב אותם שוב להיאבק כדי למצוא את מקומם החברתי, לעבור תקופת הסתגלות, והכול כאמור בשנים שהם קשות חברתית גם ככה, ללא כל סיבה או הצדקה.
נוסיף עוד כי ילדים העסוקים בחיפוש אחר מעמדם החברתי, מן הסתם פחות פנויים ללמידה, על כל המשתמע מכך, ובכך נראה שהיוזמה להביא ל"איזון לימודי" יכולה להביא למצב ההפוך.
עוד נציין כי גם אם ייעשו המאמצים הגדולים ביותר כדי "לאזן הכיתות", הרי לא ניתן לדעת מה יוליד יום, ומה השינוי ייעשה לכל ילד וילד, וייתכן כי במקום איזון יווצר קושי נוסף ואף פגיעה ממשית בחלק מהילדים, ונקבל כיתות מאתגרות אף יותר.
ילדים אינם נוסחה מתמטית, וגם אם מסתכלים על כל הטבלאות והרשימות, עדיין אין לחזות מה הערבוב יעשה, וכאמור, יש סיכון ממשי שנמצא עצמו במצב קשה אף יותר.
בעינינו, הגיוני יותר לטפל נקודתית במקרים הדורשים זאת, לימודית, חברתית והתנהגותית, במקום לטלטל שכבה שלמה!
כיום הן צוות ביה"ס והן ההורים יודעים מה הם הקשיים ויודעים כיצד להתמודד איתם, ויש לעשות זאת, במקום לטרוף את הקלפים ולהביא את כולם לנקודת התחלה.
לא ניתן שילדינו יהוו חלק מניסוי שתוצאותיו אינן ידועות, בשנים כה קריטיות עבורם הן חברתית והן לימודית, שנתיים בלבד לפני המעבר לחטיבה.
על כן, נודה על ויתור היוזמה לערבוב הכיתות, והותרת הכיתות כמו שהן, תוך עשיית התאמות ושינויים ספציפיים למי שזקוק לכך.
בתודה, ההורים החתומים מטה.