אופק חדש בגני יוח\"א

מספר חתימות
עד כה נאספו: 80 חתימות.
|
פורסם בתאריך: 26/05/2013
הנדון:'אופק חדש' בגני יחו"א נזק מול תועלת.
אנו גננות ביוח"א ואמהות לילדים בגיל הגן,התבשרנו על השינוי העומד להתחולל בגני-הילדים בשנה"ל הבאה.
על פי התכנית ילדי הגנים צפויים ללמוד עד השעה ארבע אחר הצהריים!!!
שינוי זה, מעלה בצורה קשה כמה שאלות ותמיהות לגבי יעילות הרפורמה- שספק אם מישהו במשרד החינוך חשב עליהם.
היעלה על הדעת כי ילד בן חמש מסוגל ללמוד עד לשעות הצהריים המאוחרות לאחר שש שעות של למידה רציפה ,או שמה השארות בגן לאחר השעה 13:30 רק מולידה קשיים רגשיים בעיות חברתיות וקשיי קשב וריכוז?
האם אתם כמבוגרים מסוגלים לקלוט מידע חדש בשעות הצהריים ולאחר 6 שעות רציפות? לילד זה קשה פי כמה וכמה .
האם לשם כך הבאנו ילדים לעולם? על מנת שהגננות יגדלו אותם ברוב שעות היום והוריהם יגדלו ויחנכו אותם רק שעתיים ביום??
ילד לאחר שהתחרה במשך שמונה שעות ברציפות על תשומת לב אישית כשלצידו עוד שלושים וחמישה ילדים יגיע לביתו עייף ועצבני!!
בנוסף לכך האם שאלתם את עצמכם מה יעשה ילד שהתעייף וירצה לנוח מעט בגן? האם יש לו את התנאים לכך ?
מעבר לכך וחשוב לא פחות - הגננת והסייעת.
צוות הגן עובד מעל שמונה שעות ברציפות ללא אפשרות להפסקה קלה להתרעננות.
בכל מקום עבודה , החל מעובד ניקיון וכלה במשרות בכירות - עובדים זכאים למספר דקות של הפסקה , לארוחה, התרעננות וחידוש הכוחות.
בגן, אין לצוות שום אפשרות לקבל מספר דקות של הפוגה. אנו נמצאות לצידם של הילדים לכל אורך שעות היום.
האם מקבלי ההחלטות ירדו לשטח לבחון את התאמת התכנית למציאות בשטח?
חשוב בעת קבלת ההחלטות לבחון לעומק מהם צרכי הילד? וכיצד לשמור על 'כוח' עבודה רענן עם אנרגיות חיובית וחדוות עשייה.
יש לתמוה האם בסופו של דבר מתוך רצון לבצע שינויים ומהפכות לא 'יצא שכרו בהפסדו'?