שיפור התחבורה הציבורית בגבעתיים
מספר חתימות
35 |
|
300 | |
גבעתיים היא עיר צפופה ותושבי גבעתיים סובלים מבעיות תחבורה הגורמות לעומסי תנועה, מצוקת חנייה וזמני נסיעה ארוכים ברכב הפרטי ובתחבורה הציבורית.
הפקקים הקיימים צפויים להתארך עם התקדמות העבודות על הרכבת הקלה והגידול הצפוי באוכלוסיית העיר. אם לא תהיה אלטרנטיבה לרכב הפרטי פשוט לא נוכל להתנייד ממקום למקום.
אנו מבקשים להקדים תרופה למכה ופונים בבקשה לראש העיר רן קוניק לפעול לשיפור התחבורה הציבורית בגבעתיים. אנו מבקשים:
- נתיבי תחבורה ציבורית בגבעתיים
- תחבורה ציבורית בסוף השבוע
- פתרון לבעיית תדירויות ועומסים
ובפירוט:
- נתיבי תחבורה ציבורית בגבעתיים:
למרות שגבעתיים מתאימה לתחבורה ציבורית בשל הגודל והמבנה שלה, עד היום לא ניתנה עדיפות בתשתיות העירוניות לתחבורה הציבורית אלא רק לכלי הרכב הפרטיים. אלו הופכים את העיר לצפופה ומזוהמת. בנוסף, כבר היום למעלה מ-10,000 איש שהם תושבי גבעתיים נוסעים מדי יום ביומו בתחבורה הציבורית בגבעתיים בצירים המרכזיים: כצנלסון, ויצמן ודרך השלום. ל-10,000 תושבים אלה אין העדפה בכביש למרות שהם מתניידים בדרך הכלכלית ביותר עבור גבעתיים, מסייעים בהפחתת פקקים וזיהום אויר וחוסכים לעיר שטח של מקומות חנייה. מן הראוי שעיריית גבעתיים תדאג לעתיד העיר ותפתח בה תשתיות לתחבורה ציבורית כמו בערים מתקדמות אחרות בארץ ובעולם.
2. תחבורה ציבורית בסוף השבוע:
היעדרה של תחבורה ציבורית בסוף השבוע פוגע בציבור שאין לו רכב פרטי. ציבור זה אינו יכול לנסוע לחוף הים, למקומות הבילוי ואף למקומות חיוניים כמו בתי חולים. אנו מודעים לעובדה כי היעדרה של תחבורה ציבורית בסופי השבוע הינה החלטה במישור הלאומי, אך ישנם פתרונות מקומיים אותם ניתן ליישם, כגון הפעלת שאטל של העירייה.
3. בעיית תדירויות ועומסים:
אנו מבקשים מראש העיר מר רן קוניק לפעול מול משרד התחבורה בפתרון בעיות התדירות והעומסים בייחוד בקווים: 55, 63, 58, 61, 52, 61, 160. התגייסות העירייה מול משרד התחבורה יכולה להשפיע מאד על שיפור המצב הקיים, באמצעות דרישה לתגבור השירות.