לא מוותרים על הרכבת הקלה בגבעת שמואל (הקו הסגול)!!!
מספר חתימות
1,721 |
|
1,600 | |
אנו זקוקים לכמה שיותר חתימות על מנת לערער על ביטול הרכבת הקלה מרמת הדר לתל אביב!
הרכבת הקלה (רק''ל) תחבר אותנו במהירות וביעילות למוקדי התעסוקה, הפנאי והתחבורה העיקריים בגוש דן. כבר היום אנו חווים את הקושי לנוע על הכבישים והמצב רק ילך ויחמיר. כמות המכוניות על הכבישים במגמת עלייה, ממשיכים ובונים בגבעת שמואל, פתח תקוה ורמת גן עוד עשרות אלפי יחידות דיור שיעמיסו גם הם על הכבישים. על פי התכניות שמקדם מינהל התכנון, צפוי המטרופולין תוך עשרים שנה להכפיל את אוכלוסייתו. מי שרגיל לנסוע ברכב פרטי לא בטוח שימשיך בשנים הקרובות ובטח לא בעתיד.
התכנית המפורטת היחידה לרכבת הקלה בגבעת שמואל (תת'''ל 70 ב') בהתאם למתווה הכללי בתכנית הארצית (תמ''א 23 /4), גובשה בידי צוות מקצועי מהשורה הראשונה של עולם התכנון. התוואי תוכנן ואושר בידי מהנדס העיר וגם ראש העיר, כל זאת בהליך סדור שהיה גלוי ונגיש לציבור באתר העירייה משנת 2014.
עכשיו, רק בגלל לחץ פוליטי, וללא כל מניע מקצועי, העירייה בחרה לוותר על הרכבת הקלה!
כמו בכל הערים המתקדמות בעולם, גם הרכבת הקלה המתוכננת היא אמצעי תחבורה יעיל מדויק, שקט, ומהיר. מסלולי הקווים מהווים רשת הנפרסת לכל אורך ורוחב המטרופולין וגבעת שמואל תוכננה במקור להיות חלק מהמערכת, אלא שההתנגדות הובילה לניתוק מהרשת ובעיקר לכך שלתושבי גבעת שמואל לא תהיה את האפשרות לעשות שימוש ברכבת קלה הישר מבתיהם.
תוואי הקו עובר ברחובות ראשיים שתוכננו כבר מראש כרחובות רחבים המאפשרים מעבר נוח של רכבת קלה תוואי הקו המתוכנן הוא ברחוב ז'בוטינסקי, ממשיך לרחוב גרינברג, עם תחנה בפארק רמון. המשך הקו ברחוב זבולון המר וממשיך אל מזרח העיר שבנייתו תמומש בשנים הקרובות וצפוי להיות אזור עם עירוב ייעודים צפוף.
העבודות להקמת הרכבת הקלה בתחום גבעת שמואל יהיו יחסית מצומצמות ולא יהוו מפגע משמעותי. בסופן יחודשו פני הרחוב כולל שבילי אופניים ונטיעות עצי צל במרכז הרחוב משני צידי תוואי הרק''ל. זאת בשונה לנטיעות הלא מוצלחות הקיימות כיום לאורך הרחובות שלא הצליחו להתפתח גם אחרי יותר מעשרים שנה שניטעו באופן לא מקצועי.
מניעת תחנות רכבת בגבעת שמואל במיקומים נגישים ומרכזיים לציבור תשמר את התלות ברכב. וחמור מכך תוביל לעומסי תנועה כבדים בכל גבעת שמואל.
ביטול הרכבת הקלה בגבעת שמואל תמנע נגישות קלה, נוחה ובטוחה לרכבת קלה למרבית תושבי גבעת שמואל.
קבוצת המתנגדים פעלה בחוסר תום לב מתוך אינטרסים צרים. הם העדיפו את טובתם האישית על פני הצרכים והנתונים האובייקטיבים שנשקלו על ידי צוות תכנון מקצועי.
אנו בעד פתרונות תחבורה נכונים ונגישים לכלל תושבי גבעת שמואל.
בכוונתנו להגיש השגה לוועדה לתשתיות לאומיות האחראית על הנושא, לביטול ההחלטה שהתקבלה ללא שיתוף הציבור.
חתימתכם הכרחית לשינוי החלטת הוועדה לתשתיות לאומיות ולאפשר לנו, לילידנו ולדורות הבאים להתחבר לרשת הרכבות הקלות בגוש דן.
ציר הזמן של העצומה
- 26/12/2018
- העצומה השיגה 1,000 חתימות!
- 22/12/2018
- העצומה השיגה 500 חתימות!
- 20/12/2018
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 20/12/2018
- העצומה נפתחה