פתיחת הנחיה מקוונת לקורסים מתקדמים באוניברסיטה הפתוחה
מספר חתימות
943 |
|
1,000 | |
בקצרה: האוניברסיטה הפתוחה לא מציעה הנחייה מקוונת לקורסים מתקדמים בפסיכולוגיה, ומותירה סטודנטים הלומדים מחו"ל ללא מפגשים (אך זוכרת לבקש 636 ש"ח נוספים לכל קורס הנלמד מחו"ל). אנו נאלצים ללמוד לבד מהספר, ללא עזרה, ומצופים לכתוב כך עבודות סמינריוניות!
איך אתם יכולים לעזור לנו? חתמו על העצומה כדי להפגין את תמיכתכם בבקשתנו: לפתוח הנחייה מקוונת לקורסים מתקדמים, כדי שלכל הסטודנטים תהיה הזדמנות שווה לסיים בהצלחה את התואר.
עדכון (יוני 2018): כחלק מהפנייה, אני משתפת פעולה עם רוני פרץ, המתמודד לבחירות ראשות אגודת הסטודנטים, על מנת לקדם את המהלך ולקבל מענה מהאוניברסיטה.
עדכון (יולי 2018): קיבלנו תשובה מגורמים בכירים במחלקה לפסיכולוגיה בנוגע לפנייה. אבקש לקרוא את התגובה, שעונה על הפנייה, ולכבד את החלטת האוניברסיטה.
התגובה שהתקבלה מגורמי המחלקה לפסיכולוגיה:
(החלק הראשון הושמט, שכן מדובר בהמשך של התכתבויות. לקבלת התגובה המלאה, נא שלחו לי הודעה פרטית).
בהצלחה."
****
הפרטים המלאים:
שמי שקד דנאי, סטודנטית לתואר ראשון בפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה.
בחרתי ללמוד באו"פ על פני אוניברסיטאות אחרות בארץ מתוך ידיעה כי אני עתידה לעבור לארצות הברית, וכי האו"פ מציעה מסלולי לימודים לסטודנטים הלומדים מחו"ל.
כסטודנטית חו"ל אני תלויה בהנחיה המקוונת, ונאלצת ללמוד לבדי קורסים שאינם מוצעים בהנחיה מקוונת בעוד חברי בארץ זוכים להגיע למפגשים. בתור סטודנטית עם מוטיבציה גבוהה מאוד, אני מצפה לקבל מהאוניברסיטה שלי את הכלים להצליח בתואר, אך במקום זאת האוניברסיטה מונעת ממני להשתתף במפגשים רק מכיוון שאיני גרה בארץ.
אני מפרסמת כאן את עיקרי המכתב ששלחתי לאוניברסיטה הפתוחה, כחלק מבקשתי לפתוח הנחייה מקוונת בקורסים המתקדמים בפסיכולוגיה. אעריך מאוד אם תקדישו מעט מזמנכם ותקראו את מכתבי, ואם תסכימו עם טענותיי, תוכלו לבחור לחתום על העצומה כדי לתמוך בי ובסטודנטים נוספים הנדרשים ללמוד קורסים מתקדמים בתואר לבד ללא כל הנחיה.
עיקרי הפנייה להנהלת האוניברסיטה הפתוחה ('או"פ'):
- למידה עצמית ללא הנחייה פוגעת קשות בציון הסופי: העובדה שאין הנחיה מקוונת לא מאפשרת לי לממש את מלוא הפוטנציאל שלי ולקבל את הציון אותו אני מסוגלת להשיג דרך השתתפות במפגשים. בתור סטודנטית מלאת מוטיבציה, אני מרגישה שהאוניברסיטה מציבה לי מחסומים בעוד אני שואפת ללמוד ולהצליח. העובדה שמונעים ממני להשתתף במפגשים תוריד את ממוצע הציונים שלי ותיפגע באיכות התואר שלי. האם, לדעתכם, כאשר אלמד קורס לבדי, אוכל לקבל את אותו הציון שהייתי מוציאה אילו הייתי משתתפת במפגשים?*** הערה של סטודנטית נוספת: כאשר סטודנט לומד לבד מהספר ועולות לו שאלות לגבי החומר, האופציות העומדות לפניו כאשר אין הנחייה מקוונת הן לשלוח דוא"ל למרצה או לכתוב בפורום, כאשר המענה יכול לקחת גם מעל לשבוע, או לשלם על חבילת שיחות לישראל מחו"ל ולנסות לתפוס את המרצה בשעה הטלפונית האחת שיש לו במהלך השבוע (שעלולה, לדוגמה, ליפול על שלוש בבוקר של ארצות הברית). אנו נתונים לחסדי המרצה, שיכול לענות מהר או לא לענות בכלל, ולכתוב תשובה מנומקת או תשובה קצרת רוח השונה מהתשובה המפורטת שהיו נותנים במילים, פנים אל פנים; למנחה תהיה פחות סבלנות לכתוב תשובה מנומקת מאשר להסביר את התשובה על ידי דיבור בשיעור. בנוסף לכך, ללא הנחיה מקוונת אין לנו כסטודנטים אופציה להכיר זה את זו וללמוד יחד למבחנים, כך שלא ניתן אפילו להתייעץ כראוי עם סטודנטים אחרים.
- בעת הרישום, נאמר לי שניתן ללמוד תואר מלא בפסיכולוגיה באו"פ כסטודנטית חו"ל: לא מצאו לנכון לספר לי שאת העבודות הסמינריוניות איאלץ לכתוב על קורסים אותם אלמד לבד ללא הנחייה, וכאשר שאלתי כיצד מתבצעת הלמידה, נאמר לי שישנה הנחייה מקוונת "במרבית הקורסים", כשלמעשה מרבית הקורסים הם דווקא ללא הנחייה מקוונת; בתואר בפסיכולוגיה קיימים 16 קורסים ללא הנחייה מקוונת, מתוכם לפחות 7 חובה, וכן אין אף לא קורס מתקדם אחד עם הנחייה מקוונת בפסיכולוגיה.
- הקורסים שאינם מוצעים בהנחיה מקוונת הם ברובם קורסים מתקדמים, כולל קורסים עליהם יש לכתוב עבודה סמינריונית: לא קיים אף לא קורס מתקדם אחד בפסיכולוגיה המוצע בהנחיה מקוונת, למרות שקורסים מתקדמים הינם חלק מחובות התואר ויש לכתוב על שניים מהם עבודות סמינריוניות (כאשר על אחת להיות אמפירית).
- תוספת חו"ל עומדת על כ-636 ש"ח לכל קורס: איני מתיימרת להתערב בשיקולים הכספיים של האוניברסיטה, אך בתור סטודנטית מן המניין שנאבקת לממן את לימודיה ונאלצת לשלם תוספת חו"ל לכל קורס בתואר, איני יכולה שלא לתהות מדוע גובים מאתנו 636 ש"ח פר קורס לקורסים שאינם מוצעים בהנחיה מקוונת, ובכל זאת לא מפנים את מקצת המשאבים לפתיחת הנחייה מקוונת בקורסים המתקדמים.
- האו"פ מכירה בלימודים קודמים לקורסים ברמת פתיחה ורמה רגילה בלבד: אחד הפתרונות שעלו בדעתי הוא ללמוד את הקורסים המסובכים שהאו"פ אינה מציעה בהנחיה מקוונת באוניברסיטה אחרת, ולהגיש בקשה להכרה בלימודים קודמים באו"פ. הבעיה היא שהאו"פ אינה מכירה בקורסים שנלמדו במוסד אחר אם הם ברמה מתקדמת, מה שעדיין מותיר אותי עם כל הקורסים המתקדמים שעלי ללמוד ללא הנחיה.
- המקרה שלי אינו עומד לבדו; שותפים לו כל הסטודנטים הלומדים פסיכולוגיה מחו"ל וחתומים על עצומה זו. אני אמנם לומדת פסיכולוגיה, אך ידוע לי מסטודנטים הלומדים מקצועות אחרים במסגרת האו"פ בחו"ל שגם הם עומדים בפני אותה הבעיה של מחסור בהנחיה מקוונת.
- מכתב זה אינו מכתב תלונה, אלא בקשה המייצגת תלמידים מלאי מוטיבציה המעוניינים להמשיך ללמוד במסגרת האו"פ ומבקשים הזדמנות שווה ללמידה משמעותית כמו זו לה זוכים התלמידים בארץ.
הערה לסיום:
אוסיף כאן את הפסקה האחרונה שרשמתי לאוניברסיטה הפתוחה במכתב הבקשה שלי.
"אני יודעת שאתם מקבלים מכתבים רבים, ואיני מבקשת שתתקנו כקסם את תלונותיי; כל שאני מבקשת הוא שתדברו איתי, תסבירו לי, תראו לי שאתם מנסים לעזור לי – אתם האוניברסיטה שלי, מקום אליו אני מרגישה שייכת גם אם אני לא מגיעה פיזית לקמפוס, אוניברסיטה עליה אני מדברת לטובה כאן באמריקה ומספרת עד כמה אני גאה לקבל תואר ישראלי מהמדינה שלי ולכלכל אוניברסיטאות ישראליות במקום אמריקאיות; אל תפנו לי עורף. כל תשובה שקיבלתי עד כה, בין אם זה ממנחים לקורסים ללא הנחייה או מהמוקד, הייתה מעורפלת והרגישה שרק מנסים להשתיק אותי. אל תשתיקו אותי, דברו איתי בהיגיון; אני מבטיחה שאקשיב גם אם לא אוהב את התשובה."
תודה לכם על הקריאה,
שקד.
ציר הזמן של העצומה
- 03/08/2017
- העצומה השיגה 500 חתימות!
- 11/07/2017
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 11/07/2017
- העצומה נפתחה