תעזרו לנו להצליח בקורס יישומי מחשב

תעזרו לנו להצליח בקורס יישומי מחשב

מספר חתימות

עד כה נאספו: 89 חתימות.

לכבוד: כבוד הדיקן והסגנית לכל מען דבעי,

אני ירדן שרם סטודנטית למנהל עסקים בשנה א ונציגת שנתון של שנה א׳ במנהל עסקים. עוד מלפני כניסתי לתפקיד, הייתי עדה לעשרות פניות של סטודנטים מתחילת הסמסטר בנוגע לקורס ״יישומי מחשב״ , שמעורר בעיות רבות, אעלה כאן את עיקרן. מקצוע יישומי המחשב הוא מקצוע לא פשוט ומתסכל עבור רוב מוחלט של הסטודנטים (על פי סקר שערכתי). מעבר להיותו מקצוע קשה הוא קשה אף יותר להבנה ויישום דרך הזום ולא מקצוע שניתן להעביר בצורה חלקה ותקינה דרך המחשב מרחוק. אנחנו סטודנטים בשנה א , בסמסטר א' , בתחילת דרכנו בשיא תקופת הקורונה שלא מאפשרת לנו למידה משותפת, חברים וחוויה סטודנטיאלי שנותנת המון תמיכה בתקופה כזאת.

סטודנטים רבים מתקשים לשבת מול הזום במיוחד בתקופה זאת ולהגיע לידי הצלחה על אף שהם השתתפותם בכל ההרצאות ובנוסף הגעתם לתגבורים מידי שבוע.נוסף על כך ,לכל סטודנט יש מחשב שונה בביתו וההתנהלות השונה בין המחשבים יוצרת סרבול ותסכול גדול בתפעולם הן בעבודות הבית והן בהרצאות עצמן. לעומת זאת, בשנים הקודמות לפני תקופת הקורונה הסטודנטים למדו את החומר בכיתת מחשבים שבה כולם נמצאים תחת אותו מחשב עם הגדרות זהות , דבר שנתן לסטודנטים את האפשרות ללמוד יחד ולהפנים לעומק את הנוסחאות ואת שיטות הלימוד שהמרצה מציג להם פרונטלית בכיתה ולבסוף אף קיבלו בשנים הקודמות את הציון שלהם על סמך עבודה ביישומי המחשב, מן הנכון לאפשר גם לנו לעשות עבודה כמו שעשו בשנים קודמות. עוד נושא שנורא מטריד ורק מוסיף ללחץ ולקושי אליו נחשפתי על בשרי ומפי חברי לכיתה ,מגיעות לידי תלונות גורפות על מרצה מסוים שגורם לסטודנטים לחוסר נוחות, ביטחון וחוסר אמונה בעצמם שיסיימו את הקורס הקשה הזה. לדוגמא על שימוש במחשבי mac של apple הגיב המרצה לסטודנט - ״שימו אותו בפח״ ״זרקתם את הכסף שלכם״ ועוד תגובות לא נעימות נוספות. כל זום נפתח בהרצאה של שגורמת לסטודנטים להרגיש שהם לא טובים , לא יודעים , לא מבינים ולא נצליח- גישה שמאוד מקשה על המוטיבציה והרצון להקשיב וללמוד בקורס. זאת לא התנהגות שהולמת את מעמד ההרצאה והמכללה וכלל לא מאפיינת את שאר המרצים המדהימים שקיבלנו מעבר לכך, הסטודנטים לא צריכים לחפש לבד כיצד להתנהל עם המחשב כי לא קיבלו מענה מהמרצה שלטענתו המחשב שלהם לא טוב מספיק בשבילו. בנוסף יש מספר פתרונות לפתור דברים ודרכי עבודה שונות - אך המרצה אומר שרק דרכו תתקבל , דבר המונע מאיתנו לקבל עזרה דרך גורמים פרטיים וכדומה למרות שאנו מתקשים בחומר.זה לא מקצוע שניתן לתרגל בו ללא הבנה ומאוד קשה להגיע לידי הבנה במספר כל כך רב של נושאים בייחוד בגלל גישתו של המרצה שעל אף שהכחיש אכן טען כי ״עבודה תהיה עדיפה במקצוע זה״.( יעידו על כך כלל הסטודנטים) נושא זה ספציפית היה בטיפול על ידי גילה קינן- אך לאחר שבוע של שיפור ההתנהגות המשיכה לחזור על עצמה.

אציין כי נתבקשנו לעשות עבודות כיתה במהלך כל שבוע - שעליהם לא קיבלנו שום ביקורת כלומר, אין לנו שום דרך לקבל פידבק אמיתי על צורת החשיבה והלמידה שלנו במקצוע זה, חוץ מלקוות לנס. אנחנו מתוסכלים. אנחנו באמת מתוסכלים. אנחנו רוצים להצליח, להצטיין ולהיות הכי טובים שאפשר , תעזרו לנו לעשות את זה. יישומי מחשב זה קורס תנאי מעבר לסמסטר ב' עבור כלל הסטודנטים ואנחנו באמת בפה מלא רוצים להצליח בו. תעזרו לנו לעזור לעצמנו להצליח.

לאור שיחתנו עם הסגנית והנציגים שבעקבותיה דבר לא השתנה. אני פונה אלייך בשנית בבקשה לשקול מחדד את פנייתנו ואת האפשרות להקל עלינו בתקופה קשה זו ולאפשר לנו לעשות עבודה כמו שהיה בשנים קודם לכן. תעזרו לנו להצליח, תקלו עלינו, אנחנו נעשה את ה100% שלנו!

תודה מראש , ירדן שרם

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

06/01/2021
העצומה השיגה 50 חתימות!
06/01/2021
העצומה נפתחה