קריאה למניעת פירוק בית ספר גוונים

קריאה למניעת פירוק בית ספר גוונים

מספר חתימות

1,072
 
1,000  

אין לחתום בשם מישהו ללא רשותו.אין להמציא שמות פיקטיביים/טקסט שגוי- זה גורע מחשיבות העצומה- תודה.עצומה למניעת פירוק בית הספר גוונים

מועצה אזורית גזר הודיעה על כוונותיה להקים כבר בשנת הלימודים הבאה בית ספר תיכון שש שנתי.

משמעות ההחלטה היא:

  1. פירוק בית הספר גוונים ממתכונתו הנוכחית –בית ספר שמונה שנתי, והפיכתו לבית ספר שש שנתי.
  2. תלמידי כיתות ז' וח' יועברו ללמוד בתיכון צומח שש שנתי, בשנה הבאה תהיה חטיבת ביניים ז'-ט'.

 

במדינת ישראל של היום יש הכרה ב"פשיטת הרגל" של חטיבות הביניים.

עם זאת בגלל אילוצים כלכליים ופוליטיים אין משרד החינוך חוזר לשיטה שהייתה נהוגה בעבר בישראל, בתי ספר יסודיים שמונה שנתיים ותיכונים ארבע שנתיים.

בארה"ב - ממנה הגיע המודל של חטיבות הביניים בשנות השישים, כבר חוזרים למודל ה- 8 שנתי, זה הקיים בגוונים.

במקרה של בית הספר גוונים זהו עוול לילדים שלנו להחזיר את הגלגל לאחור- אנחנו כבר לומדים בבית ספר שמונה שנתי!

נציין מספר יתרונות המאפיינים בתי ספר שמונה שנתיים

 

  1. מנהיגות ומודל לחיקוי - תלמידי כיתות ז'-ח' הם שכבת התלמידים הבוגרת של ביה"ס היסודי ומהווים קבוצת מנהיגות ומודל חיקוי לקטנים, כאשר בחט"ב הם הקטנים.
  2. יחס אישי  -  ביסודי יש הכרות יותר טובה בין התלמידים למורה, הכרות שנמשכת 8 שנים. מנהלת ביה"ס מכירה את הילדים מכתה א' וכך גם היועצת ובעצם כל הצוות הארגוני. בתי ספר יסודיים הם בד"כ בעלי אופי קהילתי שמאפשר לתלמידים ולוועד ההורים  מעורבות בקהילה.

 

  1. בבי"ס יסודי במבנה הכולל כתות ז' ח', מאפשר הארכת תקופת התמימות של התלמידים.

 

  1. מעבר אחד בלבד ובגיל מתאים - במבנה 4-8 יש מעבר אחד בלבד- מיסודי לחטיבה עליונה. מעבר זה מתבצע בגיל בו בשלותם הרגשית של הילדים מתאים יותר למסגרת התובענית של לימודי התיכון.

 

  1. חיזוק הביטחון האישי - מחקרים רבים הצביעו על יתרונותיו של בית-הספר היסודי השמונה-שנתי, בין היתר בחיזוק תחושת הביטחון האישי,  למידה חווייתית , מחויבות מורים לקהילה ועוד.

 

  1. דגש על החינוך ולא על הישגים -  בבית הספר היסודי הגישה היא יותר הוליסטית, יש יותר חיבה והתייחסות רגשית, בעוד שהחטיבה שמה דגש משמעותי על לימודים. סביבה מוגנת יותר

 

  1. חסכון בשתי שנות לימוד - חיסכון בשעות רבות בכיתות ו ' הנדרשות לשם הכנה למעבר לחטיבת-הביניים וחסכון בשעות רבות בכיתה ז להסתגלות לחטיבה.

 

  1. אקלים מפחית אלימות - בית-ספר קטן עם יחס אישי , אקלים בטוח המפחית אלימות, זמן התפתחות והכנה לתיכון, והישגים יותר גבוהים.

 

 

נציין מספר חסרונות בולטים המאפיינים תיכון משולב חטיבות

 

  1. חיכוך עם תלמידים בוגרים -  תלמידים בגיל צעיר מדי נחשפים לאלכוהול,  סיגריות, סמים וסקס.  התלבושות והאיפור שאינם לגילם. בייחוד לגבי תלמידות צעירות- מודל החיקוי הוא תלמידות יא-יב שנמצאות בסיום גיל ההתבגרות.

 

 

  1. בעיות התנהגות קשות - חטיבות הביניים מאופיינות בבעיות משמעת, חוסר כבוד כלפי המורים ואלימות. הקושי נובע מריכוז של תלמידים רבים בגיל ההתבגרות שהנו גיל מורכב בפני עצמו. מדובר בילדים שעדיין אינם בשלים ללמוד במסגרת עם דרישות גבוהות כפי שקיימות בחטיבות הביניים. בעיות התנהגות וחוסר מוטיבציה הקשורות לגיל ההתבגרות, ובעיות של הרגלי למידה לקויים.

 

  1. קשיי הסתגלות והישגים נמוכים - חטיבת-הביניים לא עמדה ביעד של התאמת החינוך הבית-ספרי לצרכים הייחודיים של גיל ההתבגרות, כשלה בהתמודדות עם סוגיות של נשירת תלמידים ושל צמצום פערים לימודיים בין קבוצות שונות, ולמעשה הפכה דומה לבית-הספר התיכון.  עקב כך, ילדים בראשית גיל ההתבגרות נדרשים לפעול במסגרת ארגונית המתאימה לילדים בשלהי גיל ההתבגרות;
  2. רמת הערכה עצמית נמוכה - לחטיבת-ביניים כארגון חינוכי השלכות שליליות רבות על מגוון היבטים בחיי בית-הספר, ובהם רמות ההערכה העצמית של התלמידים, התנהגות התלמידים ועוד.
  3. אלימות ורעש - כיתות ז' ח' גילאים בעיתיים מבחינת אלימות ורעש. בחט"ב הכל בה לידי ביטוי באי שקט. מכתה ט הילדים כבר רגועים יותר. יש הבדל מהותי מאוד בהתנהגות התלמידים בכתה ז' או ח' לעומת כתות ט'.

 

להלן מאמרים בנושא :

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3807506,00.html

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3810549,00.html

 

http://portal.macam.ac.il/ArticlePage.aspx?id=3119

 

 

 

 

לסיכום – החלטת המועצה לפרק את בית הספר גוונים ממתכונתו הנוכחית, קרי הפיכתו לבית ספר שש שנתי א'- ו' , תהיה בכייה לדורות.

 

 

  אנא חתמו על העצומה!   

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

27/12/2011
העצומה השיגה 1,000 חתימות!
19/12/2011
העצומה השיגה 500 חתימות!
17/12/2011
העצומה השיגה 100 חתימות!
17/12/2011
העצומה נפתחה