החזרת קווים 21,28 ו-40 לשכונת הדר-יוסף והשכונות מסביב
מספר חתימות
538 |
|
3,000 | |
שכונת הדר-יוסף והשכונות מסביב נותקו מהתחבורה הציבורית.
קווים 21,28 בוטלו לחלוטין וקו 40 לא נכנס יותר לתוככי השכונה. קווים אלה שימשו בעבר תושבים רבים מהשכונה ובעיקרם חברי האוכלוסייה המבוגרת (קשישים) ואוכלוסיית בני-הנוער והסטודנטים.
קווים אלה הובילו את תושבי השכונה למקומות מרכזיים בעיר ת"א כמו לדוגמה, ביה"ח איכילוב ושוק הכרמל.
במקומם, פועלים כעת בשכונה רק שני מיניבוסים ייעודים לרידינג, אשר לא מגיעים אל תוך העיר ת"א (קווים 22 ו-6). יתרה מזאת, הם פעילים בימי חול רק עד 20:00 וכלל לא במוצ"ש.
תחנות של קווי אוטובוס אחרים נמצאות, אך ורק בעורקי השכונה, מרחק הליכה רב תוך חציית כבישים ראשיים.
במצב הנוכחי אדם מעל גיל 70 נדרש לצעוד כ-30 דק\' על מנת להגיע לתחנה שתיקח אותו לבדיקה שגרתית בביה"ח איכילוב.
כמו כן, מפאת ביטולו של קו 40 נוצר לחץ רב על קו 6 המוביל תלמידים אל ביה"ס ליידי-דייויס וסטודנטים אל אוניברסיטת ת"א. תלמידים רבים נאלצים להיתקל בכך שהמיניבוס כלל לא עוצר בתחנה, שכן הוא מיועד לעשרה-חמש עשרה נוסעים והינו עמוס מאוד בעת הגיעו לתחנה.
המאבק התחיל ביוזמת שלוש נשים מבוגרות (מעל גיל 70). אנו כתושבי השכונה והשכונות מסביב מחויבים להתגייס לעזור לעצמנו ולהן- זהו מאבק של כולם.
לא נאפשר שלילה בוטה של זכות היסוד שלנו לתנועה.
לא נאפשר שקשיש יצעד מרחקים עצומים רק על מנת להגיע אל תחנת האוטובוס.
לא נאפשר לתלמידים לאחר לשיעורים הראשונים ולהגיע מותשים.
לא נאפשר פגיעה באוכלוסיית העובדים. אלה מאחרים להגיע למקום עבודתם ונפגעים כלכלית בגלל התחבורה הציבורית הלא יעילה.
לא נאפשר מצב בו רק איש ואישה עם מכונית פרטית יכולים להתקיים.
חתמו על העצומה אשר תועבר לצד מכתב אל כל הנוגעים בדבר (בכירים בעירייה ובמשרד התחבורה)
ציר הזמן של העצומה
- 09/01/2012
- העצומה השיגה 500 חתימות!
- 16/09/2011
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 13/09/2011
- העצומה נפתחה