מבחני קורונה החוג לעבודה סוציאלית במכללת הדסה

מבחני קורונה החוג לעבודה סוציאלית במכללת הדסה

מספר חתימות

272
 
250  

אנחנו, תלמידי ותלמידות החוג לעבודה סוציאלית בשלשת הקמפוסים של מכללת הדסה הירושלמית (שנה א' וב') פונים להנהלת המכללה ולראשת החוג פרופ' אילנה דובדבני ומבקשים:

  1. אנחנו, הסטודנטיות והסטודנטים בחוג לעבודה סוציאלית באנו למכללה על מנת להשקיע בלימודים, להתמקצע ולרכוש את כל הכלים כדי לצאת לשוק העבודה, לסייע למגוון האכלוסיות ולקדם שינויים בחברה שלנו.
  2. לצערנו, כמו כולם ושלא מבחירה מצאנו את עצמנו בעיצומו של משבר עולמי כאשר אנחנו מנסים בכל כוחותינו להמשיך את שגרת הלימודים בכל זאת ולא לוותר.
  3. אנחנו מודעים לעובדה שהמכללה וכלל הסגל והעובדים השקיעו מאמצים מרובים והרבה מאד מחשבה על מנת לאפשר לנו להמשיך בשגרת הלימודים מבלי שנצטרך להתעכב בשל המשבר ואנחנו אסירי תודה על כך.
  4. עם זאת, חשוב לנו להדגיש שוב, אנחנו כאן כדי ללמוד, להשקיע ולהתמקצע, קיימת אוירה קצת היסטרית סביב המבחנים המקוונים כביכול הסטודנטים מטרתם היא לאתר פרצות על מנת להשיג ציונים שאינם משקפים את השגינו, אין אמת בכך, השקענו בסמסטר של למידה למרות הקושי הגדול, אנחנו רוצים פשוט מבחן הוגן.
  5. בתקופה קשה כזו בה חרקנו שיניים והתקדמנו להשגים לימודיים לא פשוטים אנו מצפים מהנהלת המכללה לתת לנו כתף תומכת, להבין שהסטודנטים גם מתמודדים עם המון אתגרים לא פשוטים, הן ברמה הפרקטית של סביבת למידה לא קלה (כאשר חלק מאיתנו נמצאים בבית עם משפחות וילדים) וחלקינו הגדול מצוי במרדף בלתי פוסק אחר הפרנסה ותחת מתח נפשי לא פשוט מה גם שתהליך הלמידה שונה מכל מה שהכרנו ומצריך הסתגלות ארוכה. ובהתאם לכך לסייע לנו לקצור את פירות עמלנו ביושר ולא להפנות כתף קרה ולהקשות עלינו עוד יותר מהנדרש לפעמים באופן המעורר פליאה.
  6. אנחנו מבקשים את התחשבותכם בעקבות קיום המבחנים באופן מקוון בשלשה פרמטרים:

א. ההתעסקות עם הצד הטכני של המבחן לא קלה לרבים מאיתנו (וכוללת תקלות רשת, תקלות של יציאה מהדפדפן וכדומה), בנוסף לכך קיים שוני מובנה בין כתיבה בעט ודף לבין מבחן ממוחשב, ובנוסף – המרצה אינו זמין באופן מיידי לשאלות אלא יש להמתין לתשובתו בצ'ט. בהתחשב בכל אלו, יתכן כי נבזבז רבע מזמן המבחן בהתעסקות הטכנית, בין רבע למחצית בהמתנה לתשובות המרצה ועוד זמן לא מבוטל בשל הסרבול הממוחשב. אנחנו מבקשים תוספת זמן אוטומטית וכוללת בכל הקורסים והמבחנים של לפחות מחצית השעה ומינימום זמן מבחן כרגיל, בין שעתיים לשעתיים וחצי (בחלק מהקורסים צמצמו את זמן המבחן לכ50 דק')

ב. בנוסף ניתנה יד חופשית למרצים לפעול כל אחד כפי הבנתו ללא מסגרת ברורה. חלק מהמרצים עושים זאת בלי לקיים שיח עם הכיתה (ובוודאי שלא בינם לעצמם) וכך מכבידים על הסטודנטיות עוד יותר, על כיתות מסוימות הוטלו 5 מטלות סוף הבאות במקום מבחנים ואשר לתחושתן של הסטודנטיות אינן מאפשרות להן ללמוד למבחנים אחרים, מרצה אחר החליט כאמור לצמצם את זמן המבחן ל50 דקות בלבד כאשר הוא מקצה לכל תשובה 2 דקות!!. התחושה היא כי קיימת אנדרלמוסיה ולבסוף אנו הסטודנטים משלמים את המחיר. אנחנו מבקשים כי ייקבעו נהלים ברורים לכלל הקמפוסים והכיתות, שברוב מוחלט של הקורסים ייערכו מבחנים ולא ינתנו עבודות, והעבודות שיישארו יהיו במתחם הסביר וההגיוני כאשר מטרתן היא לאפשר לנו להביא לידי ביטוי את הידע אותו רכשנו במהלך הסמסטר ולא חלילה להכשיל.

ב.ב.  בהקשר לכך, קיימת החלטה לתת למרצים את האופציה שלא לאפשר לנו בזמן מבחן לחזור לתשובה שכבר נענתה, החלטה שמקשה על אופי המבחן ועל היכולת להניח שאלה ללא מענה להמשך המבחן או ליכולת לחכות למענה מהמרצה בתוך כדי מבחן, מה זה שונה מכל מבחן פרונטאלי (ידני או ממוחשב) הנערך בקמפוס? אנחנו מבקשים לבטל את האפשרות הזו בכל הקורסים והמבחנים ללא יוצא מן הכלל.

ג. לפי מה שידוע לנו, באוניברסיטאות ומכללות אחרות (ובכלל זה בעברית ובבר-אילן) ניתנה האופציה לבחור כי בחלק מהקורסים בסמסטר זה ינתן ציון בינארי (עובר/לא עובר) אשר לא ישפיע על הממוצע הכללי. אנחנו סבורים כי זוהי מחווה שיש בה התחשבות הוגנת באתגרים הסבוכים עמם התמודדנו בסמסטר הלא פשוט כלל שעברנו. ומבקשים, אם זה אפשרי במקומות אחרים- הבה ניישם זאת גם אצלינו. אנחנו מבקשים כי גם אצלנו, במכללה, תתגבש ההבנה כי יש להתחשב ולאפשר את המתווה הנ"ל.

לסיום, אנחנו בטוחים כי ההתנהלות הנ"ל נעשתה מחוסר שימת לב, וכי תקראו את פניתנו זו ברוח טובה ומתוך רצון לשמור על רמת הלימודים הגבוהה לה הורגלנו, אך בו בזמן תוך הסרת בירוקרטיה מיותרת המפריעה לנו להביא לידי ביטוי את ההשקעה הרבה שלנו במהלך השנה האחרונה. 

בנוסף, היום (יום א' 12/07) התקיים מבחן סוף סמסטר בעבודה קהילתית לתלמידות ותלמידי שנה ב'. בשבילנו הסטודנטיות והסטודנטים היה זה פיילוט למבחנים הבאים, ולצערנו התחושות של רוב מוחץ של התלמידים קשות מאד.

המבחן היה קשה בלי כל פרופורציה לזמן שניתן לענות עליו, רבים מהסטודנטים לא הספיקו לענות אפילו על מחצית מהשאלות ולא ראו עניין להגיש את המבחן בצורה כזאת. אחרים הגישו מבחנים שנענו למחצה או לשליש.  סטודנטים שביקשו התחשבות והארכה נדחו על ידי המרצים, ואלו שהגישו אחרי הזמן קיבלו הודעה כי המבחן לא יבדק חשוב להדגיש כי אנחנו שולטים היטב בחומר, אך מבחינה טכנית, אין אפשרות לעבד ולהקליד חומר רב כל כך בזמן קצר כל כך (לרובנו אין מיומנויות מפותחות של הקלדה עיוורת). 

המשותף לכלל הסטודנטים הוא תחושת כשלון וטעם חמוץ שנשאר מהחוויה השלילית הזו, לא כך תארנו לנו את תחילתה של תקופת המבחנים הקרובה.

אנחנו בטוחים כי יש לכם את מערכות האילוצים שלכם, אך מצד שני לא יתכן מצב בו בין שלל השיקולים אין מספיק מחשבה על ההשלכות השונות והקריטיות שיש להחלטות השונות עלינו הסטודנטים.

ככלל, אנו מייחלים ליצירת שיתוף פעולה פורה ושיח שוטף בין הסטודנטים להנהלה, כך שתיווצר קרקע פוריה לצמיחה והצלחה של הסטודנטים ושל המכללה.

אנחנו אוהבים ללמוד ונהנים לרכוש ידע ולהצליח, תנו לנו את היכולת להוכיח את זה תוך מענה לבקשות לגיטימיות ותראו את התוצאות בעצמכם. בתודה-  הסטודנטים.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

10/07/2020
העצומה השיגה 100 חתימות!
09/07/2020
העצומה השיגה 50 חתימות!
09/07/2020
העצומה נפתחה