מחזירים את התוואי המקורי של הקו הסגול
מספר חתימות
82 |
|
5,000 | |
בתכנון המקורי, הקו הסגול היה אמור לעבור בפתח תקווה, דרך רחוב העצמאות, משם לרחוב יחיאל מיכל פינס ואז צפונה בסלנט וחיים עוזר (דרך איזור העירייה ומרכז העיר ההיסטורי), בר כוכבא, ומשם להמשיך ליד התחנה המרכזית בפ"ת (עם תחנת החלפה לקו האדום), לאיזור התעשייה סגולה ולתחנת רכבת סגולה. אך בשל קומץ "נימביסטים" התוואי של הקו הסגול בפתח תקווה בוטל.
אנחנו קוראים לנת"ע להחזיר את הקו הסגול לפתח תקווה.
הקו הסגול ישמש אלפי אנשים בפתח תקווה, ויעזור להם להגיע למוקדי עניין במרכז ובפתח תקווה עצמה בקלות ובמהירות.
הקו הסגול יפחית זיהום אוויר ופקקים, ובניגוד לטענות, ניתן לראות מהקו האדום כי הרכבת הקלה שקטה.
אנחנו קוראים לרמי גרינברג ללחוץ על מירי רגב שתורה לנת"ע להאריך את הקו הסגול לפתח תקווה, על פי התוואי המקורי, ושאף ידבר אישית עם גורמים בכירים בנת"ע על מנת שתהיה דרך קלה, מהירה ובטוחה להגיע לעבודה, הביתה, לימודים, ולמקומות תרבות ופנאי.
כאשר עתרו "הנימביסטים" לבתי המשפט (ואף לבג"ץ) על מנת שיתבטל הקו, בתי המשפט דחו את עתירתם, אך על מנת להמנע מסיכסוכים משפטיים עם תושבים שיעכבו את פתיחת הקו, נת"ע ביטלה את החלק בקו שהיה אמור לעבור בפתח תקווה, וכל תושבי העיר מפסידים.
ישנם שלל יתרונות לקו הסגול (דרך מהירה, פשוטה ובטוחה להגיע לשלל מקומות במרכז ובפתח תקווה, הפחתת זיהום אוויר ופקקים ואף הפחתה ברעש, בשל כך שיעברו פחות מכוניות בכביש וכאמור, הרכבת הקלה כמעט ולא מרעישה.) ומעט מאוד חסרונות, ובוודאי שבשל החסרונות האלה אין לבטל את מעבר הקו הסגול בפתח תקווה.
בנוסף, אם ניתן, בשל הבדלי המהירויות, נבקש שהקו הסגול יעבור בפתח תקווה מתחת לאדמה (מעל האדמה - 4/5 דקות לקילומטר, מתחת לאדמה - 2/3 דקות לקילומטר)
הפיצו את העצומה, על מנת שתגיע לכמה שיותר תושבים מפתח תקווה, ויחד נחזיר את הקו הסגול לעיר.
ציר הזמן של העצומה
- 29/09/2023
- העצומה השיגה 50 חתימות!
- 18/09/2023
- העצומה נפתחה