החרמת מוניות "הדר" בשטח נתב"ג עד שיורידו את הוספות המחירים עקב המונופול
מספר חתימות
12 |
|
500 | |
הבעיה
כל מספר שנים מתקיים מכרז של נתב"ג בה מוכרים את נסיעות החזור משדה התעופה למחוז חפצם של הנוסעים. בדרך הלוך לנתב"ג כל אזרח יכול להזמין כל מונית ובחרה בה הם מוצאים לנכון לפי שיקולי נוחות ועלות, אך כשנהג מונית מוריד את הנוסע הוא אינו רשאי להעלות נוסע חדש מנתב"ג לחפצו, זאת מכיוון שאסורה האסיפה מן המקום החוצה אלא על ידי נהגי חברת המוניות שזכתה במרכז. לחברה שלא זכתה במכרז יש את הזכות להסיע אל נתב"ג אך לא לקחת משם, ואם תעשה זאת תאלץ לשלם קנס כספי. מציאות זו פוגעת בזכות לקניין ובחופש הבחירה של הפרט. שדה התעופה וחברת המוניות "הדר" שזכתה במכרז האחרון מרוויחים על חשבון גבם של הנוסעים מכיוון שהם יכולים לדרוש איזה מחיר שהם ירצו ללא כל תחרות מצד המתחרים. הפתרוןלפי דעתנו המצב שצריך להיות הוא מצב בו לקונה יש זכות בחירה בין חברת המוניות וכך תתקיים תחרות בריאה בין החברות השונות והפרט מרוויח מכך שכל חברה תנסה לשפר את השירות שהיא נותנת ולהוזיל כדי להיות אטרקטיביים יותר לקונה. לפי דעתנו קיים כשל ממשלתי של משרד התחבורה, כאשר ארגון נהגי המוניות פנו למשרד התחבורה במטרה לבטל את הגזרה, אך משרד התחבורה הסכים להוזיל רק את אגרות החניה וגם זה באופן חלקי. לדעתנו משרד התחבורה צריך להורות על שוק חופשי.