מבחן מועד א' - תורת ההנמקה

מספר חתימות
106 |
|
100 | |
פרופ' אריה לב
ד"ר רומינה זיגדון
הגברת אוסנת גניסלב
פרופ' מיכל פרנס – דיקן ביה"ס למדעי המחשב
הגברת מיכל רז – ר' מנהל הסטודנטים
הגברת אהובי צדוק – ר' מנהל הסטודנטים ביה"ס למדעי המחשב
יאיר הראל- יו"ר אגודת הסטודנטים
הנדון: בחינה מועד א' בקורס תורת ההנמקה
אנו הח"מ, סטודנטים בקורס תורת ההנמקה אשר התקיים בסמסטר א' שנה"ל תשע"ב, מעוניינים להסב את תשומת לבכם לרמת הקושי של בחינת מועד א'. לכל אורכו של הסמסטר במהלך ההרצאות, תרגילי הבית ובוחן האמצע הוצגה בפנינו רמת קושי מסוימת אשר איתה למדנו להתמודד ולפי רמתה בנינו את יכולותינו בקורס.
בנוסף לכך, במהלך הרצאותיה, ציינה בפנינו אוסנת מספר פעמים כי הדגש בקורס ניתן על הוכחה/ הפרכה של טענות המוגדרות כפשוטות להבנה ואינו על התמודדות עם טענות מסובכות מאוד, זאת על מנת לאפשר לנו להתמקד בכתיבה נכונה ע"פ הכללים אותם למדנו במהלך הקורס.
במהלך הבחינה נוכחנו לדעת כי לא כך המצב. הקושי העיקרי איתו נאלצנו להתמודד היה הבנת הטענות איתן עלינו לעבוד ולא ההוכחות או ההפרכות עצמן.
נוסף לכך, המשקל הגדול אותו קיבלה שאלת ההתמודדות עם הגדרה חדשה, ביחס למועדים קודמים, מעידה גם היא על הרצון להקשות משמעותית על הנבחנים.
רבים מן הסטודנטים חשים כי התכנים שנלמדו במהלך הסמסטר לא הכינו אותם בשום צורה להתמודד עם בחינה ברמת קושי כזו.
המוטיבציה של המכללה להעלות את רמת הלימוד בקורס ובכך להקנות לסטודנטים מיומנויות טובות יותר שיסייעו להם בהמשך הדרך ברורה לנו. אך עם זאת, העלאת רמת הבחינה בלבד, מבלי לגבות זאת עם העלאת רמת הקורס כולו הכוללת פתרון תרגילים מורכבים בכיתה ובשיעורי הבית גוררת אחריה תוצאה כפי שהשתקפה בבחינת מועד א'.
אנו מבקשים שבזמן בדיקת הבחינה יילקחו בחשבון הנקודות שהועלו במכתבנו.
יתר על כן, לאור העובדה כי סביר להניח שחלקנו יאלץ להיבחן בבחינת מועד ב', אנו מבקשים לספק לנו כלים שיעזרו לנו להתמודד עם פתרון של שאלות מהסוג שהועלו בבחינה , כדוגמת: 1. פרסום של רשימת תרגילי דוגמא בנוסח וברמת הקושי שהוצגה בבחינה. 2. פתרון מרצה מלא של בחינת מועד א'. 3. שיעור חזרה אחד לפחות לפני בחינת מועד ב' שיתמקד באסטרטגיות פתרון שאלות כפי שהוצגו בבחינת מועד א'.
ציר הזמן של העצומה
- 09/11/2017
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 21/02/2012
- העצומה נפתחה