הסרת עמודי המדרכות ברחוב הנורית
מספר חתימות
57 |
|
80 | |
לכבוד
עיריית ירושלים
אגף תחבורה וחניה.
הנדון: בקשה להסרת עמודים במדרכות ושיפור תנאי החניה ברחוב הנורית 105
לכבוד הגורמים הרלוונטיים,
אנו, תושבי רחוב הנורית, הורי מוסדות החינוך "טל חיים" ונציגי המנהל הקהילתי, יוצאים בקריאה דחופה לשיפור מצב החניה והמעבר ברחוב, בעקבות מצוקה הולכת וגוברת שנובעת מהצבת עמודים לאורך הרחוב ומהחלטות תכנוניות לא מידתיות שפוגעות במאות משפחות המתגוררות בו.
רחוב הנורית, הנמצא בשכונה ותיקה וענייה, מורכב מבניינים ישנים ללא חניונים תת-קרקעיים, דבר שיצר לאורך השנים בעיית חניה קשה. במשך יותר מעשור היה הסדר בלתי רשמי עם העירייה לפיו תושבי הרחוב חנו חלקית על המדרכות, מתוך הבנה למצב הקשה והיעדר פתרונות חלופיים.
בתקופה האחרונה, לצערנו, הוצבו עמודים על המדרכות, פעולה שהובילה לצמצום דרסטי של מקומות החניה ולפגיעה משמעותית בחיי היומיום שלנו.
בנוסף לכך, חשוב לציין כי ברחוב עצמו ממוקמים מוסדות "טל חיים", המשרתים את ילדי השכונה והסביבה, מה שמוסיף עומס משמעותי על מצוקת החניה הקיימת. בבקרים, ההורים שמביאים את ילדיהם למסגרת הגנים ובית הספר נתקלים בקושי רב למצוא חניה בסמוך למוסדות החינוך, דבר שגורם לעיכובים משמעותיים ולחוסר נוחות.
הורים רבים נאלצים להחנות את רכביהם במרחק רב וללכת עם ילדים קטנים, עגלות ותיקים על הכביש עצמו, מכיוון שהמדרכות צרות ועמוסות. הדבר יוצר סכנת בטיחות ממשית עבור הילדים ועבור ההורים, במיוחד בשעות הבוקר העמוסות.
גם בשעות הצהריים, כאשר ההורים מגיעים לאסוף את ילדיהם מבית הספר או מהגנים, המצב הופך לכמעט בלתי נסבל. ההיעדר המוחלט של פתרונות חניה באזור גורם לא אחת לעומסים, חיכוכים בין נהגים, וסכנה מיותרת לתלמידים שחוצים את הרחוב או מסתובבים בסביבתו.
לדוגמה, אחת המשפחות ברחוב, משפחה עם 4 ילדים קטנים, נאלצת לחנות במרחק עצום מביתה. האב או האם נאלצים לשאת על ידיהם ילדים ישנים בלילה לאורך עשרות מטרים, ולעיתים אחד ההורים נשאר לשמור על הילדים ברכב בזמן שהשני מבצע כמה סבבים עד שכל המשפחה נכנסת הביתה.
גם בבקרים, הקושי נמשך: כאשר יש צורך לפזר את הילדים לגנים או לבתי הספר, המרחק הרב מחייב את ההורים ללכת הלוך וחזור עם ילדים קטנים, תיקים ועגלות, מה שמוסיף עיכוב משמעותי לשגרת הבוקר העמוסה ממילא.
המצב הזה אינו אנושי ואינו מתקבל על הדעת. אנו חשים שזו התעלמות מוחלטת ממצוקתנו, תושבי הרחוב, שרובם משפחות עם ילדים קטנים. במקום הקשבה לצרכים הבסיסיים שלנו, נוקטת העירייה בצעדים שמחריפים את המצוקה הקיימת.
מעבר לכך, מיקומו של סופר-מרקט סמוך גורם לתפיסת מקומות החניה הבודדים שנותרו על ידי מבקרים שאינם תושבים. פעמים רבות, משאיות אספקה לסופר חוסמות את הרחוב הצר והחד-סטרי, מה שמוסיף לעומס הבלתי נסבל.
לאחר סיור שערכנו ברחוב יחד עם יושב ראש המנהל הקהילתי, מר דני, ומתוך הקשבה לתושבים, כולל נשים וגברים, קשישים והורים לילדים קטנים, עלו מספר הצעות לשינויים שיחזירו את האיזון בין נגישות לאנשים עם מוגבלויות לבין הצרכים הבסיסיים של כלל תושבי הרחוב.
הפתרון המרכזי שאנו מציעים הוא יצירת "השביל הכחול" – סימון שביל מיוחד ברוחב מטר לאורך הרחוב, שישמש למעבר בטוח לכיסאות גלגלים ולעגלות תינוקות, תוך שמירה על מקומות חניה רבים ככל האפשר. השביל יתחיל בצד שמאל של הרחוב מתחילתו, יתחבר למעבר החציה שליד בית הספר "טל חיים", וימשיך במדרכה הימנית עד הכיכר.
הצעות נוספות שעלו במהלך הסיור:
1. בתחילת הרחוב, ליד החניון בצד ימין, ניתן לצמצם מדרכה רחבה מאוד ולהוסיף 2-3 חניות נוספות.
2. בהמשך הרחוב מצד שמאל, ליד הפחים שאחרי "נצח ישראל", ניתן להזיז עמודים פנימה וליצור מקומות חניה נוספים, תוך שמירה על "השביל הכחול".
3. באזור הנורית 8, יש לבחון מחדש את הצבת הגדרות שחסמו בעבר 6 חניות שהיו בעבר בשימוש תושבים.(שני רכבים במתחם שעל יד הספסלים, ועוד כארבעה רכבים שנכנסים פנימה למדרכה הרחבה וחונים בטור צמוד לגדר)
4. נשים התלוננו על כך שהעמודים החדשים שהוצבו ליד הכניסה לבית הספר מונעים פתיחת דלתות הרכב להוצאת סלקלים ועגלות. כמו כן לפעמים ישנו מרווח בין הרכבים כך שרכב אינו יכול לחנות שם לכל אורכו אולם יכול לחנות כך שחלקו הקדמי עומד מעט על המדרכה, העמודים אינם מאפשרים זאת. ויש לזכור שבזמן הלחץ של פיזור הילדים בבוקר אפילו חצי חניה מעין זאת היא משמעותית ביותר.יש להעביר את העמודים הללו פנימה צמוד לשביל הכחול.
5. בהמשך אותה מדרכה לקראת סוף הסיבוב הסמוך לבית הספר, יש להסיר עמודים מיותרים לאורך הסיבוב ולהוסיף כ-5 מקומות חניה.
6. בנורית 105, מול הסופרים, ניתן להסיר עשרות עמודים מיותרים וליצור כ-8 מקומות חניה נוספים, תוך שמירה על השביל הכחול עבור עגלות וכיסאות גלגלים.
יו"ר המנהל הקהילתי דני, הביע תדהמה על כך שהעירייה ביצעה שינויים כה דרמטיים ללא שיתוף ציבור, תוך רמיסה של צרכי התושבים והתעלמות מתחושותיהם.
אנו דורשים שיתוף ציבורי מלא בכל החלטה בנושא זה, תוך התחשבות במצוקת התושבים וביצירת איזון הולם בין נגישות ומעבר הנכים לבין צורכי החניה של כלל התושבים. יש לזכור שהבסיס לאיכות חיי התושבים הוא פינוי אשפה וחניה מספקת – כל היתר הם תוספות מבורכות. כאשר מהעיקר נעשה טפל ולהיפך, הדבר מעורר תחושת זלזול וזעם בקרב התושבים.
אנו קוראים לעירייה לשקול מחדש את המצב הנוכחי ולבצע את השינויים הנדרשים, כפי שמפורטים בעצומה זו, על מנת להחזיר לתושבי רחוב הנורית את איכות החיים המגיעה להם.
בתקווה להתחשבות ופתרון מהיר,
תושבי רחוב הנורית, הורי מוסדות "טל חיים" ונציגי המנהל הקהילתי
ציר הזמן של העצומה
- 06/12/2024
- העצומה השיגה 50 חתימות!
- 04/12/2024
- העצומה נפתחה