מכתב לאגף החינוך המיוחד בת ים
מספר חתימות
5 |
|
10 | |
13/11/2024לכבודאגף חינוך מיוחד בת ים
הנדון: תלונה על התנהלות צוות חינוכי בבית הספר הרצל בבת ים
שלום רב
לאחר פניות בלתי פוסקות מהורי הכיתה בנושאים שונים הוחלט לעלות את העניין בכתב .
. ברצוננו להביא לידיעתכם מקרה מדאיג הקשור להתנהלות הצוות החינוכי בבית הספר הרצל
לצערנו, כבר בחודש הראשון של שנת הלימודים נחשפנו למספר אירועים שבהם נשאלו תלמידים בכיתהשאלות פרטיות שאינן הולמות, כגון האם הם מקבלים טיפול תרופתי, ושאלות נוספות החודרות לפרטיותם.חלק מהשאלות נשאלו בנוכחות תלמידים אחרים או אנשים שאינם רלוונטיים, דבר שמהווה פגיעה בזכותם. לפרטיותמעבר לכך, אנו חשים שישנה בעיה חמורה של אלימות מילולית ופיזית בכיתה. התלמידים חווים באופן תדירקללות, מכות והשחתת ציוד לימודי, ולא מדובר באירוע נקודתי אלא בתקריות יומיומיות. למרבה הצער, המצבבכיתה, על פי דברי הילדים, מאופיין באלימות גבוהה לעומת האווירה שהכירו במסגרות קודמות. למרות. ששוחחנו בנושא עם המחנכת, שהבטיחה לטפל בבעיה, לא נראה שישנו שינוי בשטחה בנוסף, הובטח לנו כי תתקיים תוכנית התנהגות מסודרת שתותאם אישית לצרכים של התלמידים, אך עד כה. לא נעשו צעדים ממשיים להתחיל בבניית התוכנית הרשמית והנושא נותר ללא טיפול הולםספרי הלימוד אינם מסודרים ברשימה מרוכזת, והצוות מבקש מההורים לרכוש או להביא בכל פעם ספר אחר,דבר שמאלץ אותנו להתרוצץ ולחפש ספרים באופן בלתי מתוכנן. בנוסף, אין דיווח מעמיק להורים על מהלך– היום, לא בפן הלימודי ולא בפן ההתנהגותי. פן החשוב ביותר בגילאים הצעיריםלאחר שיחות עם הורים נוספים בכיתה, הבנו שאיננו היחידים שמוטרדים מהתנהלות זו, וההורים כולם חשים. אי שביעות רצון מהסדרים והנהלים בכיתה, דבר המשפיע על האווירה הלימודית והחברתיתברור לנו כי בראש ובראשונה יש לדאוג לביטחונם, רווחתם והתנהגותם של הילדים במסגרת הבית ספרית,ורק לאחר מכן להתמקד בתכנים לימודיים. לאור המצב, אנו סבורים כי יש צורך בבדיקה מעמיקה ובשינוי מיידי– כולל, במידת הצורך, החלפת המחנכתעל מנת להבטיח שהילדים יוכלו ללמוד במסגרת בטוחה ותומכת-בתקווה לפעולה מהירה ויסודית מצדכם
בברכה ,
הורי תלמידי כיתה א חינוך מיוחד
בית ספר הרצל בת ים .