יישום הפתרונות לבעיות התחבורה שאושרו בוועדת תכנון ובנייה בנהריה
מספר חתימות
102 |
|
1,500 | |
האם אתם מרוצים מהסדרי התנועה והחניה בעיר נהריה?
האם אתם מרוצים מעומס התנועה והפקקים במרכז העיר?
האם נסיעה ברחובות עיר חייבת להיות מסוכנת ?
האם נוח לעצור ולהוריד נוסעים ליד תחנת הרכבת ?
האם התנועה ברחוב לוחמי הגטאות זורמת, ללא פקקים ובעיות חנייה?
האם הנהיגה ברחוב הרצל הצר בטוחה?
האם היציאה הדרומית ליד הקניון היא ללא פקקים?
האם אין פקקים מצומת כברי אל צומת המשטרה ?
האם תמיד תמצאו חנייה בשדרות הגעתון ?
האם נושא התנועה והתחבורה בנהריה מטופל ?
אין לנו צל של ספק שהתשובה לשאלות אלה היא - לא
לכן, סיעת הירוקים , למדה הנושא, התייעצה עם מומחים והכינה
תכנית ופתרונות שיתנו מענה הולם בהווה וגם בעתיד,
התכנית הוגשה לוועדת תכנון ובניה,אושרה על ידה וניתנת ליישום בתקציבים מזעריים,
מדוע ראש העיר והנהלת העיר אינם מקדמים ביצוע התכנית ?
האם על ציבור הנהגים להמשיך ולסבול?
לכבוד: מר ז'קי סבג – ראש העיר נהריה
הנדון: הצעת תנועת הירוקים בנהריה לשינויי תנועה במרכז העיר
כללי
העיר נהריה סובלת מבעיות תנועה קשות. חלק ניכר מבעיות התנועה נובע מתכנון לקוי של סידורי התנועה במרכז העיר (המכונה המע"ר- מרכז עסקים עירוני), פקקי התנועה באיזור המע"ר משפיעים גם על האטת התנועה גם בשכונותיה הצפוניות והדרומיות ובכל הצמתים הגדולים בכניסה ויציאה מהעיר.
הליקויים בתנועה גורמים גם לתופעות לוואי שליליות נוספות כגון הגברת זיהום אוויר, רעש וירידת ערך הדירות באיזור.
מסמך זה מרכז הצעות ופתרונות לשיפור התנועה ושחרור העומסים.
הצעות המפורטות להלן הן בסיסיות וכמובן נדרשת כבודת מחקר יסודית לפעולות המשך לשיפור דרכי התחבורה בנהריה ובראשן בחינת פתרון לתחנת הרכבת תחנת אגד המרכזית אשר יוצרת צואר בקבוק במרכז העיר.
שינויי התנועה
1.רחוב לוחמי הגטאות- בכדי לווסת את העומס שנוצר ברחוב זה צפונה אל רחוב הגעתון יש להפוך את הרחוב לחד סטרי לכיוון צפון לכל אורכו.
2.שדרות הגעתון מצומת הרצל ועד צומת כביש 4 - להרחיב את הכביש על חשבון החנייה בצידו הדרומי כדי לאפשר זרימה כולל מרחוב לוחמי הגטאות.
3.זרימת תנועה וייצמן-סולד-הרצל
3.1-הפיכת רחוב וייצמן מצומת סולד ועד צומת המייסדים לחד סטרי בכיוון צפון.
3.2-הפיכת רחוב הרצל מצומת המייסדים ועד רחוב קפלן לחד סטרי בכיוון דרום.
3.3.-הפיכת רחוב סולד בין וייצמן להרצל לכיוון מזרח לחד סטרי.
4.שדרות הגעתון מצומת הרצל ועד צומת וייצמן בצידו הצפוני -להרחיב את הרחוב לשני מסלולים על חשבון המדרכה , הרחבת הכביש ע"ח המדרכה יאפשר חנייה בניצב וכן תוגדל באופן משמעותי כמות החניות.
5. שדרות הגעתון -מצומת הרצל ועד צומת וייצמן בצידו הדרומי-מדרחוב.
6.שינוי תנועת אוטובוסים-
6.1-לא תתאפשר כניסת אוטובוסים מוייצמן לשד' הגעתון, המסלול יועבר דרך רחוב סולד אל הרצל וקרן היסוד ואל התחנה המרכזית.
6.2-כניסת ויציאת אוטובוסים אל/מן התחנה המרכזית תתאפשר דרך רחוב קרן היסוד. לא תתאפשר יציאת אוטובוסים אל הרצל ואל שדרות הגעתון.
7.צומת מרומזר חדש ברחוב קפלן- יש להקים צומת מרומזר מקצהו של רחוב קפלן במזרח אל כביש 4 כניסה ויציאה אל תוך נהריה ואל אזור התעשייה והמסחר הדרומי.
3.לפי תכנית תמ"א 3 11 ד' אמור להיסלל כביש חדש מצומת כברי מאחורי שכונת רגום ולהתחבר לכביש 4 בין טרומפלדור לרגום. נדרש קידום מהיר של התכנית. ציר זה אמור לפתור את עומס הכניסה והיציאה לנהריה.
5.ציר צומת המייסדים ועד לצומת גשר הזיו- הרחבה לנתיב דו מסלולי משני צידיו.
6.ציר תחנת המשטרה ועד צומת כברי -הרחבה לנתיב דו מסלולי משני צידיו.
בברכה,
תנועת הירוקים בנהריה
העתקים:
מנכ"ל העירייה
חברי מועצת העיר
בואו והצטרפו לקריאתנו לראש העיר, אנו מבקשים תמיכתך לקידום הנושא,
אנא צרפו את חתימתכם ותמכו בפעולותינו ובפתרונות התחבורה שלנו כדי לאפשר לכולנו חיים איכותיים ובטוחים יותר בנהריה.
תודה על הצטרפותך לעצומה זו.הירוקים בנהריה ןןן��ן��ןן��ן��ציר הזמן של העצומה
- 24/06/2011
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 17/05/2011
- העצומה נפתחה