חוג סיעוד - אונ' חיפה אנטומיה ופיזיולוגיה
מספר חתימות
עד כה נאספו: 49 חתימות.
|
שלום רב,
אנו סטודנטים שנה א' בחוג לסיעוד, מעוניינים להעלות בפניכם סוגייה בנוגע להרצאות בקורס "אנטומיה ופיזיולוגיה א". קורס זה הינו בעל 5 נ"ז, כלומר משקל גבוה על הממוצע בתואר.
הקורס עמוס ומועבר בו תוכן רב על ידי שני מרצים- דוקטור יחיאל בן עמי ופרופסור מעיין אגמון, באופן מתוקשב. זהו קורס שאינו מתאים ללמידה מתוקשבת, מושגים, ואיברים צריכים להיות מועברים באופן פרונטלי על מנת ללמד אותנו באופן ויזואלי את הבסיס, ושתהיה גישה ישירה לשאול את המרצים שאלות.
מנגד, הקורס מועבר באופן מתוקשב, במתווה עמוס עקב המלחמה, אך במקום להסיר מחומר הלימוד, נדרש מאיתנו להספיק כמות יחידות לימוד רבה בפרק זמן קצר.
יתרה מזאת, השיעורים מועברים על ידי פרופסור מעיין אגמון אשר אינה מעבירה את החומר בצורה ברורה וברורה, פניתינו תתמקד בפירוט על כך. המצגות לא מספיק מפורטות ואי אפשר להסתמך עליהן, רוב החומר מועבר על ידי המרצה לסטודנטים דרך השיעורים המוקלטים, שהסטודנטים נדרשים לעמוד בקצב למידה אינטנסיבי בפרק זמן קצר.
בשיעורים המוקלטים של פרופסור מעיין, בעיקר בחלקים שמתמקדים בפיזיולוגיה, אין מספיק פירוט, היא מסבירה באופן לא ברור, ומרבית הסטודנטים מוצאים את עצמם עוצרים בתדירות גבוהה את ההקלטה ואפילו צופים בהקלטות שוב ושוב ועדיין לא מבינים את החומר שהיא מעבירה.
יש לה לעיתים טעויות הגייה בעברית, בלטינית ובמושגים שמועברים לנו בפעם הראשונה, ולכן זה קריטי להגות אותם בצורה ברורה. הנושא מקשה מאוד על הסטודנטים.
יש לה טעויות הגייה באנגלית במונחים או בחומר שלא תמיד מופיע במצגת שלנו, מה שמקשה על מציאת מידע נוסף עליהם באינטרנט או בספרים כי היא לא אומרת את המילה נכון. היא סותרת את עצמה מספר פעמים במהלך ההקלטות, ולא ניתן לדעת מה מהדברים נכון.
הרושם שאנו הסטודנטים מקבלים, הוא שפרופסור מעיין אינה מסבירה את החומר, אלא רק מקריאה אותו מהמצגת שלה שאינה תואמת למצגת שלנו.
בנוסף, כשהיא מקריאה יש טעויות בקריאה והיא אינה חוזרת או מתקנת את עצמה בצורה ברורה, טועה מספר פעמים ולאחר מכן ממשיכה להקריא מבלי שנדע איך להגות את אותה מילה נכון.
החומר נקרא בקצב מהיר, עד כדי צורך לשנות בהגדרות ההקלטות שלה למצב איטי.
ניתן בעיקר להבחין בנידון ביחידה 7 אשר היא מעבירה אותה לבד.
היא מקריאה דברים שאינם מופיעים במצגת שלנו, מדלגת על שקופיות שאכן מופיעים לנו, החומר אינו מסונכרן והקצב דיבור נורא מהיר.
נושאים הנ״ל מקשים על הבנת החומר לסטודנטים שעברית השפת אם שלהם, ובפרט אשר סטודנטים שעברית אינה השפת אם שלהם.
נציין לטובה את דוקטור יחיאל בן עמי שמסביר מצוין את החומר, מדגים ומאיית מושגים בצורה מובנת. כל החומר שהוא מעביר מובן מאוד ואנו מודים לו על כך.
אנו מאוד מתוסכלים מהמצב ומתקשים להבין את החומר הנלמד בשיעורים שלה. מדובר בעתיד שלנו כאחים ואחיות. אנטומיה ופיזיולוגיה הינם הבסיס לכל המתקשר לסיעוד.
מספר דוגמאות שיקלו ויביאו פתרון לסוגייה: ראשית, ניתן לצלם מחדש את ההרצאות עם מרצה אחר, מפגשי תגבור שבועיים על כל יחידת לימוד שפרופסור מעיין מלמדת על מנת שיימסרו לנו הכלים הבסיסיים להצליח בקורס. שנית, למסור מצגות מפורטות שנוגעות בכל החומר שנידרש במתווה למבחן.
לכל הפחות, שהמצגות יהיו מותאמות למה שמוצג עבורינו מילולית.
לצערנו, במידה ולא יהיה שינוי לטובה בנידון אנו נאלץ לפנות לגורמים גבוהיים יותר או חיצוניים. אנו מדגישים כי המכתב דורש מענה עבור סמסטר א׳ וסמסטר ב׳ בקורס זה. מצורף קובץ חתימות של כל הסטודנטים שמסכימים בכך.
תודה רבה מראש, סטודנטים לחוג לסיעוד שנה א׳.