למידה מקוונת- התאמת מערכת הלמידה ושיפור המערכת לטובת הסטודנטים.

אין תמונה

מספר חתימות

70
 
130  

בס"ד

לכבוד ראש החוג -

מר עוזי לוי,

לכל מען דבעי,

הנדון: לימוד מקוון- תואר ראשון למדעי התנהגות סימסטר א', שנה א'

באוקטובר האחרון החלנו את שנת הלימודים הראשונה של התואר שלנו, כפי שידוע לכם אנו לומדים את הקורסים סטטיסטיקה ופסיכולוגיה התפתחותית באופן מקוון. לאחר שהתחלנו את הלימודים הבנו שהלימודים באותם קורסים אינם שיעורים בזום, אלא מערכת למידה מקוונת ובה שיעורים מוקלטים מראש. בתחילת השנה קמו קולות רבים שקראו להתנגד לשיטת הלימוד הזאת מפני שרובנו לא מסתדרים בלמידה מקוונת, לא התנסנו בה מעולם וגם לא עברנו איזה הכשרה או הסבר באיזה קצב וצורה עלינו ללמוד. אין לנו מענה מאף אחד מהמרצים שאמור ללמד אותנו את הקורסים הללו, גם מירב ותומר שאמורים לסייע בעוגן לא משתלטים על כמות הפניות ואין מענה מהם- שלא באשמתם.

לאחר ששוחחנו כלל הסטודנטים מהכיתות הבנו כי לאף אחד לא הוסבר ולא דובר כי השיעורים הינם מקוונים ומוקלטים מראש, כולנו הבנו כי הקורס של סטטיסטיקה בלבד יועבר בזום אך בתחילת השנה הבנו כי התבדנו. לא רק שהשיעור אינו בזום, אין לנו גם מרצה והפלא ופלא- אנחנו לומדים גם פסיכולוגיה התפתחותית באותו האופן, וגם השיעורים שאמורים להגיע כלימוד החומר הם למעשה פרטני שמסביר את השיעורים המקוונים- והבעיה שלנו נובעת הרבה קודם, מהבסיס. אין אנחנו רואים במירב או תומר אשמים למצב שבו רובנו מתקשים בחומר, אלא בחוסר הנגשה של המערכת, חוסר בהירות מצד המכללה ומרצי הקורסים לגבי התקדמות בחומר ומעל לכל התרגול המועט, שכמעט ואינו קיים במערכת.

המענה ממרב אינו מהיר, ולעיתים כמעט ולא קיים, ולכן פנינו רובנו למורים פרטיים ולחיפוש קורסי רשת שיוכלו לסייע לנו. כך התגלה לנו כי הקורס שאנחנו מקבלים מהמכללה נמצא באופן מקוון ברשת באתר של המדינה ומסופק באופן חינמי לכולם, משמע הקורס הוא חינם ולכולם, אך המחיר שאנחנו משלמים על שנת לימוד הינו עדיין מלא, ולא זאת בלבד- אלא אף אחד מתלמידי המכללה בשנים הקודמות לא למד באופן מקוון סטטיסטיקה או פסיכולוגיה התפתחותית.

מרבית הסטודנטים בתואר הגיעו בעם מטרות ויעדים ברורים ורחוקים, חלקנו מעוניינים להמשיך לתואר שני ולהתקדם בתחומי הפסיכולוגיה, חינוך ומחקר וחלקנו עם מקצועות קודמים שהתואר אמור לקדם. מפאת ההתנהלות המזלזלת שכוללת חוסר מענה מצד המרצים, חוסר סיוע מצד המכללה, ואי ההנגשה של המכללה למערכת (אף אחד לא לימד אותנו איך לומדים במערכת, כמה שיעורים אמורים להתקדם בכל פעם, ופרקטיקה בסיסית של למידה), אנחנו כמובן מניחים בצד את כל החסרונות של הלימוד במרשתת שבניהם חוסר באינטראקציה אנושית שמובן לשני הצדדים כי הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר ללימוד אפקטיבי.

התחושה הכללית שלנו היא שהוזנחנו. הגענו למכללת פרס משום השם הטוב שיש למכללה ולמרצים- היחס האישי, המעורבות והסיוע של המכללה בכל, ולצערנו אנחנו מרגישים שאין תמורה בעד האגרה. המחיר לשנת הלימודים הינו מחיר מלא, כמחצית מהקורסים נלמדים באופן עצמאי ללא סיוע של מרצה אפילו, אין תרגול ואין את מי לשאול שאלות. התרגול שקיים במערכות שונה מהמידע שמועבר על ידי המרצים בשיעורים המקוונים – ואין את מי לשאול מי מבין השניים צודק.

אנחנו לא מוכנים להיות שפני הניסיונות של המכללה, בטח לא בסמסטר א' בשנה א', בתואר הראשון שלנו. אנחנו עוד לא הסתגלנו למערכת וטרם הבנו עוד איך היא עובדת, וכבר נדרש מאיתנו ללמוד באופן עצמאי ללא סיוע. אנחנו לא שנה ד' או ג' שמכירים את יחסי הכוחות ואת המערכת והיינו מצפים להתחשבות מינימלית מצידכם.

נשמח למענה הוגן ושווה ולסיוע בלימוד החומר, וכמובן פתרון לבעיה זו.

תודה רבה ויום טוב,

סטודנטים לתואר ראשון במדעי ההתנהגות, 

שנה א'. 

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

29/12/2021
העצומה השיגה 50 חתימות!
29/12/2021
העצומה נפתחה