מתנגדים למעבר לחמישה ימי לימוד

מתנגדים למעבר לחמישה ימי לימוד

מספר חתימות

90
 
500  

אתמול בערב התבשרו תושבי קריית ביאליק כי העירייה החליטה על מעבר התלמידים לחמישה ימי לימוד החל משנת הלימודים הקרובה שתיפתח בעוד כחודש

ההחלטה הינה שרירותית ומסתמכת על סקר פנימי שרץ בתוך בתי הספר בין מורים ועובדי הוראה ואינו משקף את רצון כלל אוכלוסיית ההורים

הרוב מכריע של תושבי העיר לא זכו להשאל או להצביע בסקר ולהביע את דעתו

החלטת מועצת העיר לקצץ יום לימודים לתלמידים היא לא פחות משערוריה שמנציחה את הפער הנוראי שקיים היום במשק בין ימי החופשה של המורים והתלמידים שעומד על על מעל מאה ימים, מוסיפה יום חופש שבועי נוסף למורים ויום בטלה לתלמידים ומאריכה את שעות הלימוד היומיות לתלמידים שיאלצו החל משנת הלימודים הקרובה ללמוד שעות ארוכות ולחזור הביתה בשעות אחה"צ המאוחרות ללא תשתית המאפשרת הזנה נאותה או ארוחת צהריים חמה

המהלך יפגע גם בפעילות חברתית, העשרה וחוגים שכיום התלמידים מקיימים בשעות אחה"צ והערב. לאף אחד אין זמן לחוג או מפגש חברתי כשחוזרים עייפים ורעבים הביתה בשעה ארבע או חמש ולמחרת יש גם מבחן העומס על התלמידים יגבר

בטח בתקופה קשה של מלחמה שאלפי משפחות נאבקות וכורעות תחת הנטל והעומס הנפשי והפיזי הצורך לתווך ולעטוף את התלמידים הוא קריטי ומערכת החינוך צריכה להרתם להיות כמה שיותר סביבם.

הרעיון עלה לראשונה לפני כארבע שנים ע"י שרת החינוך דאז יפעת שאשא- ביטון יחדיו עם החלטת הממשלה להעביר את המשק כולו לפחתת יום עבודה בימי ראשון. אך בפועל ב 90% מהישובים לא יושמה עקב התנגדות מנהלי בתי הספר וראשי הערים מטעמים ברורים ומובנים ומנהלי בתי ספר רבים בחטיבות ביניים ובתיכונים ברחבי הארץ התנגדו למתווה שהוצע להם: "זה אבסורד שבתום שנתיים קורונה ריחוק פיזי וחברתי, ולמידה מהבית בזום במקום בבית הספר ותוך כדי מלחמה מתמשכת כשאלפי משפחות נאבקות על היום היום מוותרים על יום לימודים", אמרה מנהלת תיכון במרכז הארץ.

סיבות נוספות שלא ליישם את המתווה:

  1. קשיים בהתאמת הלוחות הזמנים של ההורים והנצחת הפער העצום בין ימי החופשה של ההורים לבין ימי החופשה של התלמידים והמורים: הורים רבים עובדים חמישה ימים בשבוע, ולעיתים אף שישה ימים. במקרה כזה, הילדים שישארו בבית ביום החופשי הנוסף יצטרכו השגחה, מה שעלול להוות בעיה להורים עובדים. זה יכול להוביל לעלויות נוספות להורים

גם בחטיבות הביינים והתיכונים "יזכו" הילדים ליום בטלה עוד זמן מסכים ושינה. טענת ראש העיר וחברי המועצה שיאפשרו פעילות העשרה חלופית היא לא ממשית כי בגילאי העשרה רוב הילדים לא יגיעו מיוזמתם לפעילויות אלו ופשוט ירבצו בבית או בגני המשחקים בלילות ברחובות כשלמחרת יום חופשי שאין בית ספר – פחות השגחה מובילה ליותר פשע ומעשי קונדס ואלימות שלהורים יהיה קשה לאכוף

  1. פגיעה בתלמידים חלשים יותר: המשמעות בפועל של הורדת חמש שעות שהייה בשבוע לעשרות אלפי מורים היא הפחתת נוכחותם בהיקף של מאות אלפי שעות. זה אומר שיש הרבה פחות סיוע לתלמידים והרבה פחות הזדמנות לבתי הספר להיות מכוונים לתלמידים. המהלך הזה הוא מהלך אנטי חברתי ואנטי שכבות חלשות שגם ככה נאבקות. החלשים יקבלו פחות והחזקים כלכלית ימשיכו לקבל שיעורים פרטיים בבית ממורים שסיימו ללמד או מלמדים ארבעה ימים ויעשו השלמת הכנסה בימים החופשיים באופן פרטי במקום לתת אותו לתלמידים במסגרת שעות העבודה
  1. עומס על התלמידים ופגיעה בהישגים הלימודיים: מחקרים שונים מצביעים על כך שצמצום ימי הלימודים עלול להשפיע על ההישגים הלימודיים של התלמידים. שעות הוראה מופחתות עלולות להוביל לציונים נמוכים יותר ולפערים גדולים יותר בחומר הלימוד.
  1. פגיעה בפעילויות חברתיות וחוץ-לימודיות שמתקיימות לאחר שעות בית הספר: מעבר לחמישה ימי לימודים עשוי להגביל את הזמן הזמין לפעילויות חוץ-לימודיות כמו ספורט, אומנויות ופעילויות חברתיות. פעילויות אלה חשובות להתפתחות האישית של התלמידים ולחינוכם החברתי.

בנוסף לא הוכנה כל תשתית בבתי הספר למעבר מסודר ליום לימודים ארוך ואין כוונה לדאוג לתלמידים להזנה וארוחת צהריים חמה.עול נוסף ויום יומי על התלמידים וההורים לדאוג לתזונה ליום שלםם מראש עבור התלמידים. במרבית בתי הספר אין אפילו קיוסק או מקום לרכוש אוכל מזין גם בתשלום נוסף.

אנחנו קוראים לכם לקחת יוזמה ולהתנגד למהלך ע"מ שיבחן בשנית בכובד ראש ולדחות את יישום ההחלטה לשנת הלימודים הקרובה

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

24/07/2024
העצומה השיגה 50 חתימות!
24/07/2024
העצומה נפתחה