הבגרות בהיסטוריה - 70% למידה ׳משמעותית׳
מספר חתימות
705 |
|
1,000 | |
בשנה שעברה עלתה התכנית ״ללמידה משמעותית״ של שי פירון.התכנית החלה בשנת הלימודים תשע״ה 2014-15 וממשיכה גם היום לשנת הלימודים 2015-16.
הרפורמה הזאת, על פניה, נשמעת מאד מבטיחה. אבל במקצוע ההיסטוריה כנראה שהתכנון שלה היה לקוי:
- עושים עבודת חקר על השואה בכיתה י״א שהיא מהווה 30% מהציון הסופי בתעודת הבגרות
- ניגשים לבחינת הבגרות בהיסטוריה בכיתה י״א שמהווה 70% מהציון הסופי
עד כאן, אין בעיות. איפה מתחילה הבעיה?
עד כה, התלמידים היו ניגשים לבחינת בגרות בכיתה י׳ על הנושאים:
- לאומיות בישראל ובעמים
- ממדינת מקדש לעם הספר
ובכיתה י״א על הנושאים:
- טוטליטריות ושואה
- בונים את מדינת ישראל במזרח התיכון
--
אבל היום, מכיוון ש-טוטליטריות ושואה מהווה רק 30% והיא בעבודה, הבגרות בכיתה י״א מכילה ארבעה פרקים עמוסים מאד, והם:
- ממדינת מקדש לעם הספר
- לאומיות בישראל ובעמים
- בונים את מדינת ישראל במזרח התיכון
- סוגיות נבחרות בתולדות מדינת ישראל
--
ארבעה פרקים כלכך גדושים בבחינה אחת???
איך זה יכול להיות שתלמיד בכיתה י״א, יחד עם כל המוטל עליו, יחד עם כל בחינות הבגרות האחרות, שבסך הכל עושה 2 יחידות כדי להיות זכאי לתעודת בגרות צריך גם לעשות עבודת מחקר עמוסה במיוחד, וגם להכיל את כל ארבעת הפרקים האלה במבחן אחד?
שימו לב, החומר לבחינת הבגרות בהיסטוריה בכיתה י״א הוא הגדוש ביותר שהיה אי פעם לתלמידים שלא מרחיבים היסטוריה.
נכון שבעוד פחות מחודש בחינת הבגרות, אבל כותבי העצומה לא רצו לכתוב אותה עד בחינת המגן בהיסטוריה, כדי לנסות להכיל את הכמות המטורפת של החומר לפני.
חתמו על העצומה, אנחנו מאמינים שאם נגיע לרף חתימות גבוה נוכל לשנות משהו,וגם אם לא, אז לבאים אחרינו.
תכלו להוסיף הערות, נעדכן כאן בהתאם לצורך הערות נבחרות!
אל תשכחו לשתף ב-Facebook!
ציר הזמן של העצומה
- 01/06/2016
- העצומה השיגה 500 חתימות!
- 30/05/2016
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 30/05/2016
- העצומה נפתחה