עצומת נפגעי הוט
מספר חתימות
19 |
|
10,000 | |
להלן כתבה המופיעה במדור "דני עצבני" של העיתון ידיעות אחרונות. כתבה זו ממחישה שחברת הוט נוהגת בדרך זו כשיטת פעולה סדורה על מנת להרויח כספים על חשבונכם הצרכנים. להלן הכתבה במלואה: "נדב ו' גר עד לפני שנתיים בנשר והיה מנוי של הוט. שבועיים לפני תום תקופת ההתחייבות שלו להוט, הוא אמור היה לעבור דירה. הוא התקשר למוקד הלקוחות של הוט והודיע, כי ברצונו להחזיר את המודם, ונציג השירות נתן לו כתובת להחזרת המודם. בדלפק השירות של הוט הוא ביקש לוודא שייגבה ממנו תשלום עד לתום תקופת ההתחייבות, וכי חשבונו לא עומד ביתרת חובה, נאמר לו שהכל בסדר והוא נפרד מהוט לשלום. לא בדיוק. חלפה חצי שנה, והוא קיבל מכתב מעורכת הדין כי הוט תבעה אותו על שבירת חוזה. הוא דיבר עם עורכת הדין, הסביר לה את עמדתו, והיא אמרה, שתשוב אליו עם תשובה, וכי אם לא תשוב- שיראה את העניין כסגור, וחלפו להם חודשים רבים של שקט. בשבוע שעבר קיבל נדב מכתב נוסף מעורכת הדין, בו צוין כי יש לו חוב שתפח ל 500 שקל ועוד 250 שקל שכר טרחה, וכי תיקו מטופל ע"י "מישהו חדש". הוא פנה לאותו "מטפל" חדש, שלא ידע כלל על מה החוב והפנה אותו לחברת הוט. בהוט לא הסכימו לדבר איתו והסבירו לו שהתיק נמצא בטיפול של עורכי הדין. וכך הוא טורטר מפה לשם עד שהגיע לעובדת בכירה בהוט שהסבירה לו כי אין דרך למשוך את התביעה, ונימקה זאת בתירוצים שונים. פנינו להוט ומהחברה נמסר בתגובה: "הלקוח התנתק לפני תום תקופת המבצע, ולכן נמצא ביתרת חוב בגין החזר הטבה. לאור סמיכות הניתוק מיום תקופת המבצע הוחלט באופן חריג לבטל את יתרת החוב ואת הטיפול המשפטי". ואנו חוזרים וקוראים לשר התקשורת לחוקק חוק שמאפשר ללקוחות להודיע על סיום המנוי במועדו ואי חידושו גם תקופה ארוכה לפני הסיום, ולא רק יום יומיים קודם לכן, כפי שנהוג היום". סוף ציטוט של הכתבה מאוגוסט 2010.
עצומת נפגעי הוט
עצומה זו נועדה למחות כנגד התנהלותה של חברת הוט כלפי לקוחותיה. אנו דורשים מחברת הוט להפסיק לגבות כספים שלא כדין מהלקוחות תוך שימוש בשיטות מאורגנות הכוללות הסתרת מידע, הטעייה מכוונת, הולכת שולל ואיומים בתביעות משפטיות וזאת מתוך כוונה לעשות "עושר ללא משפט" ולרמוס את הזכויות הצרכניות הבסיסיות של הלקוחות. כל מי שנפגע מחברת הוט מוזמן לחתום על העצומה, להוסיף את שמו וכן לספר את סיפורו.
להלן המכתב, שהפצתי למדורי הצרכנות השונים על מנת ליידע אותם בדבר אופן התנהלותה של החברה.
ביחד נגרום לחברה לשנות את דרכה הרעה ולהתחשב קצת יותר בלקוחותיה!!!
בהצלחה.
אמיתי.
להלן המכתב:
הנדון- התנהלות חברת הוט כלפי לקוחות הרוצים להתנתק.
- פנייתי זו נועדה על מנת ליידע אותך בדבר תופעה חריגה באשר להתנהלות חברת הוט בהתייחס ללקוחות, שרוצים להתנתק ממנה.
- המקרה שאירע לי עם חברת הוט משקף, לדעתי, שיטת פעולה של החברה לגבות כספים תוך עשיית עושר ללא משפט מלקוחותיה התמימים, שאינם מודעים לזכויותיהם הצרכניות או לחילופין חוששים מעורכי דינה השולחים איומים בתביעות משפטיות, שאין להן כל בסיס.
- מצ"ב מכתב לחברת הוט (נספח), המשקף את סדר התרחשותם של האירועים. פניתי אליכם, שכן יש אינטרס ציבורי לדעת כיצד פועלת חברת הוט באופן מאורגן ושיטתי על מנת לגבות כספים שלא כדין מלקוחות, שרוצים להתנתק תוך ניצול העובדה, שרוב האנשים לא מיוצגים ע"י עורכי דין, אינם מודעים לזכויותיהם, ולכן נאלצים כספים רבים, שלא מגיעים להוט. חברת הוט פועלת בהקשר זה בסגנון של "תפסת מרובה- תפסת" וכן של "שלח לחמך על פני המים" ובדרך פעולה, המשלבת הסתרת מידע, הטעייה והולכת שולל.
- להלן תקציר האירועים, שרובם מופיעים במכתבי לחברת הוט:
1) במהלך חודש פברואר 2010 הגיעה לביתנו גלויה מחברת הוט, המודיעה לנו, שתקופת המסלול, שעליו היינו מנויים מזה 3 שנים עומדת להסתיים ב-17/3/10, ושעלינו להתקשר על מנת לברר אפשרויות להצטרף למסלול חדש.
2) מייד עם קבלת הגלויה פנינו לחברת הוט על בבקשה לחדש את המסלול, שעליו היינו מנויים. נאמר לנו, שמסלול מעין זה לא קיים יותר, ושעלינו להצטרף למסלולים, שעולים הרבה יותר כסף. לאור זאת הודענו לנציגת חברת הוט שברצוננו להתנתק.
3) על מנת לתאם את הניתוק התקשרנו שוב לחברת הוט, וביקשנו, שיבואו לנתק אותנו ב-17/3/10 (מועד תום המסלול). נאמר לנו במעמד זה, שהם לא יוכלו לבוא בתאריך זה אלא שבוע לפני כן (ב-11/3/10). למותר לציין, כי נציגי חברת הוט לא טרחו להודיע לנו, שניתוק שבוע לפני הזמן יגרור בחובו תשלום קנס כספי כבד בגין "יציאה מוקדמת".
4) ב-11/3/10 הגיע לביתנו טכנאי מטעם חברת הוט, וביצע את הניתוק בפועל.
5) במהלך חודש אפריל 2010 שמה לב אישתי, שחברת הוט גבתה מאיתנו סכום של 297.94 ג?? מבלי להודיע לנו דבר וחצי דבר על כך. פנייתנו להוט העלתה, שהם גבו מאיתנו סכום זה, כי התנתקנו שבוע לפני הזמן. למותר לציין, שגם גבו מאיתנו כספים עבור כל חודש מרץ 2010, למרות שמועד תום המסלול הוא ה-17/3/10.
6) פנינו לחברת הוט וביקשנו לבטל את החיוב הזה שכן:
א) שילמנו בפועל עבור כל תקופת המבצע ואף מעבר לכך (על כל חודש מרץ 2010).
ב) מועד ההתנתקות נקבע ע"י החברה עצמה ולא על ידנו.
ג) לא נאמר לנו בשום שלב, שהתנתקות שבוע לפני הזמן תגרור קנס כבד מעין זה (אחרת לא היינו מסכימים לכך מראש).
7) לצערנו חברת הוט לא הסכימה לבטל את החיוב הנ"ל, ולכן פניתי לחברת האשראי, ביטלתי את הוראת הקבע עבור חברת הוט, וכן את החיוב הספציפי הזה.
8) לאחר ביטול החיוב הנ"ל נשלח אלינו מכתב מחברת הוט, שאנו חייבים לה 297 ג??. בתגובה שלחתי את המכתב המופיע בנספח זה.
9) לאחר משלוח המכתב הנ"ל התקשר אליי ב-17/6/10 נציג מחברת הוט ושוחח עימי בטלפון. הוא אמר לי, שהייתי אמור לדעת, שהתנתקות לפני הזמן (שבוע בלבד!!!) תגרור קנס כספי. הוא התחמק מלענות על שאלתי, מדוע הם לא מצאו לנכון להודיע לנו, שהתנתקות שבוע לפני תום המסלול תגרור קנס, וזאת בייחוד לאור העובדה שהמועד נקבע על ידם. במהלך השיחה הובהר לו על ידי, שאם היינו יודעים, שהתנתקות לפני הזמן תגרור קנס כספי, היינו מבקשים להתנתק במועד שלא יגרור תשלום נוסף מעבר למה שהיינו חייבים לשלם בגין המסלול, שעליו היינו מנויים. כמו כן אמרתי לו שהם נהגו בחוסר יושר והגינות, כשבחרו במודע ובמכוון לא ליידע אותנו על כך, וכן הזכרתי לו, שכבר שילמנו את כל הכספים עבור תקופת ההתקשרות ואף מעבר לכך (עד ה-31/3/10). לצערי, נציג חברת הוט הודיע לי במעמד זה, שגם לאחר קריאת מכתבי ולאחר שיחתו איתי אין הוא מוצא לנכון לבטל את החיוב הנ"ל.
10) ב-6/7/10 הגיע לביתי מכתב מעורך דינה של חברת הוט, המודיע לי, שאם לא אשלם את החוב הזה תוך 7 ימים, יינקטו כנגדי הליכים משפטיים. ע"פ מכתב זה החוב צמח למעל 400 ג??, שכן הוא כולל גם הוצאות עורך דין.
11) בתגובה לכך פניתי לייעוץ משפטי ועורכת דיני שלחה ב-8/7/10 מכתב לעורך הדין של חברת הוט, שחוזר על טענותיי במכתבי מה-21/5/10 בשפה משפטית ברורה, וכן טוען שמה שקובע בפועל זו העובדה, ששילמתי בפועל את כל הסכום עבור כל תקופת ההתקשרות ואף מעבר לכך, כך שמועד הניתוק בפועל כלל אינו רלוונטי בהקשר זה.
- כפי ששמת לב אני מיוצג ע"י עורכת דין, אך מה באשר לאנשים אחרים, שידם אינם משגת קבלת ייעוץ משפטי? הם נאלצים לשלם כספים, שלא מגיעים לחברת הוט, וזאת מחשש מתביעות משפטיות מופרכות מיסודם. מכיוון שרוב האנשים מעדיפים לשלם, גורפת בדרך זו חברת הוט הון תועפות בדרך של עשיית עושר ללא משפט.
- הניצול הציני של חברת הוט את לקוחותיה מתבטא בדברים הבאים:
א) במועד שמסתיים המסלול טכנאי מטעם החברה לא פנוי לבוא ולנתק אותך.
ב) אם תתנתק ימים ספורים לפני תום המועד, אז יגבו ממך כספים על "יציאה מוקדמת", כפי שקרה במקרה שלנו.
ג) אם תתנתק ימים ספורים לאחר המועד, אז יגבו ממך עבור חודש הבא בתעריף המקסימאלי.
ד) אם תשים לב לכך, ותבטל את הוראת הקבע, אז יאיימו עליך בתביעות משפטיות.
- בדרך זו גורפת חברת הוט כספים רבים, שלא מגיעים לה כדין. באופן אישי אני מכיר מקרה נוסף, שחברת הוט המשיכה וממשיכה לגבות כספים מלקוח, למרות שהמסלול שלו הסתיים, והוא התנתק לפני מספר חודשים.
- אני מקווה שתפרסם את הסיפור הזה על מנת לגרום להוט להפסיק את צורת ההתנהלות המכוערת הזו, שיש בה לטעם לפגם חמור מבחינה ציבורית וצרכנית.
נספח
לכבוד:
חברת הוט, מערכות תקשורת בע"מ
איזור התעשייה יקום
קיבוץ יקום.
א.נ.,
הנדון- התייחסותנו למכתבכם באשר להסדרת תשלום עבור סיום ההתקשרות.
(סימוכין- מכתבכם מתאריך ה-18/5/10).
- להלן התייחסותנו באשר למכתבכם מתאריך ה-18/5/10 בדבר יתרת חוב לתשלום בסך 297.94 ג??, שטרם שולמה.
- במהלך חודש פברואר 2010 הגיעה לביתנו גלויה מחברתכם, המודיעה לנו, שתקופה המבצע, שעליו היינו מנויים תסתיים ב-17/3/10, ושעלינו לפנות למוקד הפניות על מנת לארגן לעצמנו מסלול חדש.
- לאחר קבלת הגלויה הזו התקשרנו למוקד הפניות של חברתכם על מנת לברר באשר להמשך המסלול האנלוגי, שאליו היינו מחוברים עד כה. הפקידה במוקד הפניות אמרה לנו, שהמסלול הזה כבר לא קיים יותר, ולפיכך המסלולים היחידים, שעומדים ברשותנו הם מסלולים דיגיטליים המחייבים תוספת רצינית לתשלום החודשי (מעל 200 ג?? מול 160 ג?? בתקופת המבצע).
- לאור העובדה שהמחיר, שהוצע לנו היה יקר ביותר מבחינתנו, הודענו במעמד זה לנציגת חברתכם, שאנו מבקשים להתנתק מכם בתום תקופת המבצע. הפקידה במוקד הפניות אמרה לנו, שייצרו איתנו קשר על מנת לבצע את הניתוק בתום תקופת המבצע. מיותר לציין, כי נציגי חברתכם לא עמדו בהתחייבותם זו, ולא יצרו איתנו קשר טלפוני, וזאת כאשר מועד תום המבצע הולך ומתקרב בצעדי ענק.
- מכיוון שנציגי חברתכם לא טרחו לחזור אלינו, כפי שהתחייבו, התקשרנו אליכם מיוזמתנו על מנת לתאם את ביצוע הניתוק. לאחר המתנה ארוכה ומורטת עצבים על הקו (כשעה בערך) הצלחנו באורח פלא להשיג את נציגת השירות שלכם וביקשנו ממנה לקבוע לנו מועד לניתוק וזאת לאור העובדה שהמבצע עומד להסתיים ואיננו מעוניינים במסלולים האלטרנטיביים היקרים, שהוצעו לנו. במהלך השיחה הזו נקבע לנו מועד לניתוק לתאריך ה-11/3/10. מיותר לציין, כמובן, שנציגת השירות שלכם לא טרחה לומר לנו או ליידע אותנו, שניתוק לפני ה-17/3/10 (תום תקופת המבצע) יגרום לכך, שניאלץ לשלם קנס על יציאה מוקדמת מהמסלול של המבצע. זאת ועוד, נאמר לנציגת השירות במפורש, שאנו מתנתקים עקב תום תקופת המבצע, שאליו השתייכנו, כך שעצם העובדה שהיא לא הרגישה צורך לעדכן אותנו, שניתוק שבוע לפני מועד זה יגרור קנס עבור כל התקופה, הדבר כשלעצמו מהווה מעשה של הסתרת מידע מתוך כוונה להוליך שולל אותנו כלקוחות שלכם. היינו מצפים לכך, שנציגת השירות שלכם, שהייתה מודעת לכך, שבקשתנו לניתוק נובעת אך ורק בשל תום תקופת המבצע, תקבע לנו מועד לניתוק, שלא יגרור בחובו קנס או לחילופין תודיע לנו, שהמועד שנקבע יגרור קנס, ואז אנו מתוך דאגה לאינטרסים שלנו היינו מבקשים, כמובן, מועד אחר לביצוע של הניתוק בפועל. לסיכום נושא זה: העובדה שפקידת השירות שלכם קבעה לנו מועד ניתוק מתוך ידיעה ברורה, שהדבר נובע בשל תום תקופת המבצע, חייבה אותה לפעול בהגינות ולהודיע לנו במקביל גם על הבעייתיות שבהתנתקות שבוע לפני המועד. לצערנו, חברתכם בחרה ללכת בדרך של הסתרת מידע והולכת שולל. לחילופין, העובדה שמועד הניתוק נקבע ע"י החברה עצמה וביוזמתה מטילה עליה את האחריות לכך שהוא בוצע שבוע לפני המועד המתוכנן ולא על לקוחותיה, שלא היו מודעים להשלכות הכספיות הנגזרות מכך.
- בתאריך ה-11/3/10 הגיע לביתנו טכנאי מחברתכם וביצע את הניתוק המבוקש. במהלך ביצוע עבודתו הבהיר הטכנאי במענה לשאלת אישתי, שהעובדה שהניתוק מתבצע שבוע לפני מועד תום המבצע לא תגרור בחובה כל סנקציה כספית.
- במהלך עיון אקראי במצב החשבון של כרטיס האשראי שלי נוכחתי לדעת לתדהמתי הרבה שחברתכם גבתה מאיתנו סכום של 297.94 ג?? וזאת בלי להודיע או להסביר לנו דבר על כך.
- למחרת היום התקשרה אשתי לחברתכם ושאלה את אחת הפקידות לפשר הסכום, שנגבה מאיתנו ללא ידיעתנו. לתדהמתנו הרבה נודע לנו רק במעמד זה, שהסכום הזה נגבה מאיתנו בשל העובדה, שהתנתקנו שבוע לפני המועד המתוכנן, ועקב כך גבו מאיתנו קנס עבור יציאה מוקדמת. לא הועילו כל ההסברים, שניתנו לנציגת השירות, ופורטו במכתב זה, ובסיכומו של דבר היא התעקשה שסכום זה נגבה כדין ואין לבטל את החיוב בגינו.
- לאור המעשה החמור שעשתה חברתכם כלפינו והתנהגותה בחוסר הגינות "כגנבים בחשיכה" ומאחורי גבנו, נאלצתי לפנות למחרת היום לחברת כרטיסי האשראי, שבמסגרתה ניתנה הוראת הקבע עבורכם, להסביר להם בע"פ את כל מה שנכתב במכתב זה, להורות להם לבטל את הוראת הקבע עבורכם ולשכנעם להחזיר לנו את החיוב, שכבר גביתם שלא כדין.
- אני מודה ומתוודה, שאינני מודע לכל מה שכתוב באותיות הקטנות של החוזה שעליו חתמנו בעת שהצטרפנו למסלול האנלוגי, שהסתיים ב-17/3/10, אך ברור לכל בר דעת, שטיפה של שכל והיגיון בריא שוכנת במרתפי קודקודו, שההתנתקות מכם בוצעה עקב תום תקופת המבצע, שאת מועד הניתוק אתם קבעתם, ושאת חובת ההודעה ללקוח בדבר המשמעות של קביעת מועד ניתוק מוקדם, אתם הפרתם ברגל גסה תוך פגיעה בזכויותינו כצרכנים, ולכן האחריות על כל מה שנובע מכך נופלת עליכם, ועליכם בלבד. אני רואה בהתנהלותכם זו טעם לפגם חמור ביותר, התנהלות הגובלת בהטעיה מכוונת של הלקוחות וזאת לשם עשייה עושר שלא כדין על חשבוננו.
- במידה ואתם עדיין עומדים על כך שאני חייב לשלם לכם את הסכום הזה, אזי תיאלצו לפנות לערכאות המשפטיות המוסמכות על מנת לבקש מהם את הסעד המבוקש. מכיוון שאני רואה בעניין זה עניין עקרוני, שאין להתפשר עליו, אשמח מאוד אם תיענו לאתגר זה ותתבעו אותי בבית המשפט, כך שבמסגרת זו תיפרש בפני הציבור הרחב באופן פומבי וברור ביותר דרך התנהלותכם השערורייתית והמופקרת כלפי ציבור הלקוחות שלכם.
- בימים שבהם העיתונות מוצפת בכתבות רבות מאין ספור עליכם ועל היחס המחפיר שלכם כלפי ציבור לקוחותיכם (בייחוד אלה שרוצים להתנתק וצריכים לעבור שבעת מדורי גיהינום אצלכם לשם כך), בטוחתני שכתבה נוספת לא תוסיף ולא תגרע מאום על "השם הטוב", שיצרתם לעצמכם בעמל כה רב, אך מאידך גיסא אין ספק, שהיא תשרת נאמנה את האינטרס הציבורי ואת זכותו לדעת.