בעיית שירות הדואר בישראל
מספר חתימות
עד כה נאספו: 4 חתימות.
|
אנו תלמידות כיתה י"ב במסגרת מטלת הביצוע באזרחות חקרנו על בעיות שירות הדואר בישראל. במהלך החקר שלנו גילינו עובדות לא מתקבלות על הדעת:
1. חבילה אחת מתוך שמונה הולכת לאיבוד ואינה מגיעה אל היעד. קיימים גם מקרים בהם החבילה מגיעה אל היעד הלא נכון.
2. לארבעה מתוך חמישה אנשים נגרם נזק לדואר.
3. ישנם דיווחים על יחס מזלזל וחוסר אחריות מצד עובדי דואר ישראל כלפי לקוחות הדואר.
כידוע, תפקיד חברת דואר ישראל להעביר מכתבים וחפצים ששיכים לנו, לציבור. על פי חוק הדואר, "בעל שירות יהא אחראי לשמירתו הבטוחה של כל שק דואר שנמסר לו להובלה", כלומר, חובת דואר ישראל לשמור בביטחון על החפצים שלנו שהוא מוביל. כל אובדן או פגיעה בחבילה או מכתב שניתנו אל הדואר פוגע בזכות הקניין של בעל החבילה או המכתב - כל אדם זכותו לחיות ללא חשש שיקחו או יפגעו לו ברכושו האישי.
ההתנהלות הלקויה של הדואר נובעת חלקית מהעובדה שחלק מהעובדים לא מתייחסים במלוא הרצינות אל עבודתם. יחס מזלזל מצד העובדים הינו בעיה בפני עצמה, ואנו חושבות, שאם חברת הדואר תשפר את הדרכת העובדים והכוונתם, חלק גדול מן הבעיות עלול להפתר.
לכן אנחנו פונים אליכם, הציבור, על מנת שמדיניות חברת הדואר תשתנה, ובעקבות זאת שירות הדואר ישתפר. אנו מאמינות כי בדרך זו ניתן להמנע מחלק גדול של דואר פגום, דואר נאבד ואף דואר מתעכב. ואם כבר ישנה בעיה, ניתן יהיה לפתור אותה ביתר קלות, כי עובדי הדואר יקשיבו לתלונות הלקוחות וינסו לפתור את הבעיה ביעילות.
נשמח לעזרתכם ולחתימתכם.