בחינה לא הוגנת בJAVA תכנות מונחה עצמים

אין תמונה

מספר חתימות

96
 
110  

מופנה לחוג למערכות מידע , קורס Java תכנות מונחה עצמים

 היום , 21/01/2022 התקיים מבחן במקצוע java תכנות מונחה עצמים , המבחן התנהל באופן חריג מהמקובל והתנהלותו הייתה מרושלת בכלל ההיבטים , הן בהיבט השאלות , כמות הזמן המדודה והן ביחס של המרצה בנידון.

 

תוכן המבחן כלל 2 שאלות של כתיבת קוד אשר משקלן 30 נק׳ לשאלה.

ועוד 2 קטעי קריאת קוד שמשקלם 20 נק׳ לשאלה.

 

נצלול אל קטעי הכתיבה :

במבחני עבר החל מ2019 אשר ניתן לסטודנטים שעתיים לפתור 2 שאלות של כתיבת קוד כללו שעתיים , בשאלה הראשונה נדרש לכתוב לכל היותר 6 מחלקות שונות אשר כללו בחלקם ממשקים והשאלה השניה הייתה כוללת קטע קוד קצר שלMain אשר מלווה אליו exception אחד או thread.

עבור המבחן הנ״ל השאלה הראשונה כללה כתיבה מפורטת יחסית של 3 מחלקות ובתוכן היו 2 פונקציות אשר דרשו חשיבה מתמטית - דבר זה גוזל את זמן ואת רצף העבודה בנוסף לאלמנט הלחץ.

השאלה השניה כללה כתיבה של 5 מחלקות שונות אשר מורישות אחת מהשניה , 4 ממשקים שונים ועוד מחלקה של כתיבת קוד בחריגה.

כלומר , על מנת לבצע את המבחן ברמה הנדרשת עלינו לכתוב 10 מחלקות שונות , 4 ממשקים שונים - דרישה זו אינה הגיונית לביצוע בפרק הזמן הניתן , אומר ואוסיף שרוב התלמידים אשר ניגשו למועד הבחינה אינם הספיקו לסיים את מחצית המבחן ברמה הנדרשת , לפני שנציין טעויות.

 

שאלות 3,4 קריאת קוד:

אינני הגעתי לשם , אך אחרי סקירה מעמיקה בקרב תלמידי השכבה הרבה אנשים ניגשו לשאלות אלו בלחץ רב ללא מחשבה, הרוב המוחלט לא הספיק להגיש את הבחינה במלואה , אנשים בעלי הארכת זמן של 50% בקושי רב מאוד הספיקו לסיים את הבחינה - כלומר 3 שעות בקושי הספיקו לסטודנטים לסיים בחינה אשר למדו אליה ביסודיות,.

במידה ויבוצע סקר מטעם המכללה יוכלו לראות את התשובות הגורפות.

 

בהערכה גסה , אני בטוח וסבור ש80% מתלמידי השכבה לא הגישו את הבחינה במלואה ולפחות 50% מכלל תלמידיהשכבה לא הספיקו לסיים את 2 השאלות הראשונות במלואן. לאחר בדיקת המבחן המסקנות ידברו בעד עצמן.

 

במידה ובמהלך המבחן היו לחלקנו שאלות , התבקשנו לשלוח פתק אל המרצה בהתאם להנחיות והוא ישיב לנו בתגובה , תהליך זה גוזל זמן ובנוסף לכך ההיענות של המרצים בוצעה באיחור גדול אשר מעכב את רצף תהליך הבחינה .

 המענה של המרצים היה אוטומטי ואיננו הביע רצון לעזור או לתת תשובה מכוונת אשר תענה על צרכי הסטודנט. תשובות כגון: ״כמו שביקשו״ , ״אתם צריכים לדעת״ וכיוצא בזה.

 

שעה לאחר תחילת המבחן ביקשנו מהמרצים בקשה לבצע הארכת זמן בטענה שכל הכיתה איננה מספיקה את המבחן , המרצים לא הביעו עניין או רצון להתחשב ולבוא לקראת הסטודנטים .

 

אנו , סטודנטים של שנה ב , מרגישים שנעשה לנו עוול בכתיבת המבחן ובהתנהלותו , דרישות המבחן , מורכבות המבחן , התנהלות הבחינה והמצב הנתון - לא אפשרו לנו לגשת למבחן בצורה הוגנת , אנו משלמים שכר לימוד ואנו מצפים ליחס הולם , בסיסי אשר לא בא לידי ביטוי בבחינה זו.

בנוסף נציין שעשרות סטודנטים שלחו למרצים מייל בטענה שזמני המבחן אינם הגיונים ואינם פרופורציונלים , הבעיה כבר צצה לפני ואנחנו ידענו את מקור הבעיה - עכשיו אנחנו נושאים בתוצאות עקב החלטות מטעם ההנהלה אשר נובעות ממניעים של אגו ולא מהיבטים של התחשבות בצד השני אשר נבחן תחת לחץ ותחת תנאים לא הוגנים.

אנו חווים את התחושות הללו בתור סטודנטים אשר שואפים למצוינות ורוצים לעבור את המבחן בהצלחה .

אנו מבקשים את טיפולכם בנושא, התחשבות מינימלית בשיטת הבדיקה / פאקטור.

אנחנו נלחם על הזכויות הבסיסיות שמגיעות לנו בתור סטודנטים , שהבחינה תהיה הוגנת ותתבצע בתנאים הגונים ולא מבישים.

להלן תצורף העצומה הזו אשר תעיד על כך שמבחן זה התקיים לא כשורה.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

21/01/2022
העצומה השיגה 50 חתימות!
21/01/2022
העצומה נפתחה