קמ"ש-גב"ש - מסירים את המצור מהשכונה!

קמ"ש-גב"ש - מסירים את המצור מהשכונה!

מספר חתימות

864
 
1,000  

שלום שכנים יקרים !

•להלן תקציר המכתב לראש העיר מר משה ליאון

בהמשך המכתב המלא.

אנו, תושבי קרית משה וגבעת שאול, מבקשים למנוע את המצור על מהשכונה!

להשאיר את פניות הבאות:

 1.מרחוב הרב צבי יהודה שמאלה לשדרות המאירי.

[ ולהחזיר את התנועה ברחוב בן ציון כפי שהיתה]

 2. מרחוב דגל ראובן שמאלה לרחוב הרב צבי יהודה.

3. להוסיף כעת תחנת רכבת נוספת במרכז השכונה לטובת תושביה.

אין שום הצדקה לגרום עומס תחבורה בלתי מידתי! 

ולפגוע בצורה קשה ויומיומית בתושבים.

התושבים לא חשובים פחות מהרכבת הקלה!

בס"ד

לכבוד

ראש עירית ירושלים

מר משה ליאון הי"ו

הנדון : החשש לפגיעה אנושה בתשתית התחבורה בקמ"ש-גב"ש

עקב תוכניות הרק"ל המתעלמת מצרכי התושבים ומהסכנות האפשריות!

אדוני הנכבד!

אנו תושבי קרית משה-גבעת שאול הח"מ, כותבים לך מתוך הערכה לפועלך למען העיר "כלילת יופי" ולמען דאגתך לשכונת קמ"ש-גב"ש ושגשוגה בשנים האחרונות, ומאמינים שתפעל בכל כוחך ותענה לפנייתנו זו, והדבר יצטרף לפועלך המבורך.

לאחרונה נחשפנו לשינויים העתידיים המרכזיים של תוכנית הרק"ל בעמוד השדרה של השכונה, אשר עלולים להוביל לפגיעה מערכתית כמעט בלתי הפיכה, לתושבי השכונה, שיאלצו, ברוב שעות היום להתמודד בצפיפות תחבורתית בלתי מידתית, בדרכם לפיזור ואיסוף ילדיהם ממוסדות החינוך, לתנועה רכבים מסורבלת בלתי מתקבלת על הדעת בדרכם לביתם ולסיכון חיים של הולכי הרגל הרבים, ביניהם אלפי התלמידים, בחורי הישיבות, האברכים, ילדים, נערים ומבוגרים בכבישים הצרים והחד סיטריים בשכונה, שיכילו טורים צפופים של כלי רכב. בעיקר אנו מתרעמים על העדפה ברורה ומפלה של תחבורה עבור המגיעים לשטחי המסחר שמחוץ לשכונה על פני 25,000 תושבי השכונה.

כל זאת עלול להתרחש בשל השינויים המתוכננים הבאים:

  1. ביטול פניות מרכזיות לאזורים המאכלסים אלפי משפחות:         

א. ביטול שמאלה מרחוב הרצי"ה לשד' המאירי – מה שהביא לשינוי כיוון התנועה ברח' בן ציון, והובלת כל התנועה לרח' העילוי הצר והקצר, שבסופו רמזור קצר שינוי אשר כבר כעת יוצר פקק אדיר בשעות העומס לכל תושבי צפון השכונה ואלפי הבאים לתוכה, ופוגע בתושבים, בבאי מוסדות החינוך, בישיבות, בכוללים ובבאי בית חינוך עיוורים.

ב. ביטול עתידי מתוכנן של הפניה שמאלה מרחוב דגל ראובן לרחוב הרצי"ה, המונע יציאה לצפון ודרום העיר וליציאה ממנה.

  1. אי הקמת תחנת רכבת נוספת במרכז השכונה באיזור הבנק הבינלאומי הראשון / רצף החנויות המקביל לאנג'ל, ברחוב כנפי נשרים.

אדוני ראש העיר! כמוך אנו רוצים בפיתוח העיר, ומעריכים את התנופה האדירה של שינויי התנועה המבורכים בה -  אך לא בכל מחיר! הרכבת והכבישים אינם נסללים במרחב מדברי פתוח, אלא בשכונה צפופה, המנקזת עשרות אלפי כלי רכב ביום, שיש בה כבישים צרים, והיא קולטת לתוכה בכל יום מאות רבות של תלמידים אברכים ועובדים.

התאמצנו במשך שנתיים לפעול בהידברות, לצערנו דברינו נפלו על אזניים אטומות. המצב כרגע הוא - כך מתברר למפרע- שכמעט כל התהליך המקצועי של נציגי המנהל, הועדה הפיזית והתושבים עם נציגי העיריה, היו משיכת זמן ואחיזת עיניים. אנו יודעים על הפגישה הרחבה בנושא, שנערכה עימך ועם ראשי האגפים ב 7.5.23,אבל היא הראיה לחששות שלנו. משום שהסיכום שלה לא גילה שינויים בשטח לטווח ארוך, אפילו הפניה שמאלה לשד' המאירי שפתחו כבקשתך – מסתבר כי היא באופן זמני בלבד, וללא שינוי התנועה ברח' בן ציון, והיא עומדת להתבטל כפי שנאמר לנו. יתרה מזאת  סיכום הפגישה עם ראש אגף תושי"ה ב21.5.23 מלמד שאין שום כוונות אמיתיות לשינוי!

איננו מבינים איך אתה מאפשר למציאות כזו להתרחש תחת ידך?!

המתכננים המהנדסים וראשי האגפים עיוורים?!.. האם הם לגמרי מנותקים מהמציאות בשטח?!

הם לא שמים לב, שהם דוחפים פיל לחנות חרסינה?!

הם לא שמים לב לכך שבשרטוטים על המפה, הם גורמים נזק וסכנה מערכתית לאלפי בית אב?!

עם כל הכבוד לרכבת – חייבים להיות סדרי עדיפויות! יש כאן שכונה עם 25,000 תושבים!!!

  • איך זה שהרכבת שעוברת דרך כל השכונה עוצרת רק פעם אחת בכל אורכה של השכונה ולא עוצרת במרכז השכונה? מדוע לאחר היציאה מהשכונה יש כל 300 מטר תחנה, ובשכונה רק לאחר 600?! סבלנו את צירי הלידה של הרכבת שהעניקה לנו צפיפות חדשה בבית, ורוצה להרגיל אותנו להשתמש פחות ברכב, לפחות תאפשרו לנו לרדת עם הסלים בקרבת הבית! - ממש בחינת "ה... וגם ירשת"!
  • איך מבטלים את הפניה שמאלה מרח הרצי"ה לשד' המאירי ומנקזים לצוואר הבקבוק של רחובות בן ציון העילוי בזמן קצר מאות כלי רכב?? כיצד מכריחים את כל תושבי דרום השכונה כ - 10,000 נפש, להיכנס לתוך אותו צוואר-בקבוק כדי להגיע לביתם שבצד השני של השכונה?! מה ההיגיון להכריח את כל תושבי הדרום להיכנס לצפון השכונה הסואן וצפוף ומלא במוסדות לימוד ב"ה עוד לפני השינוי?!
  • איך הם מעלים על הדעת להתעלם ממאות "כבדי ראיה" הפוקדים את "בית חינוך עיוורים", בכל הבאים לבריכה המשרתת מאות מתושבי העיר, מתלמידי מוסדות החינוך, הישיבות, הכוללים, ומתכננים לא לאפשר מרחוב דגל ראובן יציאה שמאלה לכיוון צפון העיר או דרומה או ליציאה מהעיר?!?, "ומוסיפים שמן למדורה" ומובילים גם את כל האוטובוסים שמביאים ילדים לבריכה לתוך צוואר הבקבוק של בן ציון-העילוי?!
  • האם המתכננים באו לראות מה קורה כאן בשעות העומס? האם זה הגיוני בעינכם להעמיד את כל השכונה כאן בפקק אדיר כל בוקר וצהריים?

אנו פגועים מחוסר ההתחשבות של עובדי עירייה בכירים, האמורים להרגיש מחויבות כלפי התושבים, ובמקום זאת מתעלמים בצורה שיטתית מבקשות להבהרה והסבר ומאזהרות של ראשי המינהל הקהילתי "מיתרים", המתכננים הפיזיים שלו וחברי הועדה הפיזית שבו, בעת הפגישות עימם.

מאוכזבים מאוד מהתנהלות המתכננים ששיקולים ותפישות תכנון התחבורה גוברים אצלם על חיי אדם ועל זכות התושבים לחיות בצורה נורמטיבית, ודורסים אותנו מתחת גלגלי הרכבת. 

לצערנו, כעת קשה לנו לתת אמון במהנדסי התנועה, המסבירים בכל מיני פלפולים את המחויבות לבצע את השינויים הללו. אנו בטוחים שישנן אפשרות תכנון נוספות שמתחשבות בתושבים, כמו בציר הרק"ל בשדרות הרצל שהתחשבו בתושבי בית הכרם, כולל בצמתים מסועפים בפניות, כמו צומת "שערי צדק" ואף בהסדרת חניות. יתכן והן יפחיתו במעט את תדירות הרכבת ואת הפעימות, אבל יתחשבו בצרכים התחבורתיים הבסיסיים של התושבים, אנו דורשים שהעיריה תממן חוו"ד והצעות פתרון ממהנדס תחבורה בכיר חיצוני.

לסיכום: אנו חוששים מאוד מהפגיעה התחבורתית המערכתית שעשויה לבוא. לא יתכן כי תגרמו לדברים אלו לקרות כאן. אתם לא משאירים לנו אפשרות להמשיך ולשתוק על המתבצע כאן. אתם משאירים בנו את התחושה כי אנחנו לא מעניינים את העיריה כלל, וכי העיריה נותנת יד לצעד שעלול לפגוע בנו ולמרר את חיינו - יום יום שעה שעה, ורוצה להפוך את השכונה הנעימה ואת הבית שלנו, לסיר לחץ אחד גדול ברוב שעות היום. זו התחושה כאן.

אנו פונים אליך בשעה גורלית זו, להפעיל את סמכותך ולשנות את רוע הגזירה!

לעצור ולשנות מיידית את התכנונים הגורליים שעלולים לגרום בכיה לדורות, ולתכנן מיידית תחנה נוספת לטובת תושבי השכונה שהם לא פחות אזרחים מכל תושבי ירושלים.

אנו מאמינים שלא תתעלם מזעקתנו, תפעל לתיקון העיוות ותמשיך את דאגתך לתושבים, ולפיתוחה של העיר תוך כבוד לתושביה.

את המענה לפנייתנו נבקש לשמוע, בפגישה מיידית שלך עם ראשי המנהל, המתכנן הפיזי חברי הוועדה הפיזית ונציגי התושבים. ולעדכן את התושבים על תיקון העוול.

אנו מצרפים למכתבנו זו חתימה של רבנים, אנשי ציבור ומאות תושבים, שמאחוריהם עומדת שכונה שלימה שמצפה להתחשבות ולשמירה על רמת חיים סבירה גם בתחום התחבורה, עם פיתוחה של ירושלים .

רבנים (רשימה חלקית)

הרב משה אורי אייזנשטיין         הרב מאיר  טרגר           הרב דוד לבנון   

הרב אליהו מובשוביץ - רב השכונה     הרב מנחם אדלר     הרב נריה גוטל

     הרב בניהו אבא שאול   הרב חנן ברנד    הרב אלכס  שטיינברגר            

מנהלי מוסדות (רשימה חלקית)

שבתאי דויטש – מנכ"ל בית חינוך עוורים        זאבי דרוק- מנהל מוסדות הרב דרוק

תושבי השכונה                

מצ"ב רשימה של  800 תושבים ,שחתמו כבר בתוך עצומה דיגיטלית– באתר: atzuma

ובעצומה פנימית לציבור חרדי שלא מעונין להכנס לאינטרנט.

_____________       _____________     _____________    _____________     _______________

העתקים:

             משרד התחבורה- לשכת השרה לשכת ס.השר

             משרד הפנים – לשכת השר

             משרד המשפטים - לשכת השר

             מבקר המדינה - לשכת המבקר

             הרשות הלאומית לזהירות בדרכים            

מנכ"ל העיריה - מר איציק לארי

מר יואל אבן - מהנדס העיר ירושלים.

מר קובי ממליה - מנהל מחלקת תושי"ה ירושלים

מר איציק נידם - ראש מנהל תפעול

מר זולר זוהר - מנכ"ל תוכנית אב לתחבורה

מר לוינגר אסף - תוכנית אב לתחבורה

יו"ר המנהל הקהילתי "מיתרים" - מר יחיאל שוסהיים

מנהל מנהל הקהילתי "מיתרים" - מר אביעד קמיר

המתכנן הפיזי במנהל הקהילתי "מיתרים" - מר רן דור 

יו"ר הועדה הפיזית במנהל הקהילתי "מיתרים"- מר אהרון כהן-צדק

חברי הועדה הפיזית במנהל הקהילתי "מיתרים"

ראשי ישיבות וכוללים בקמ"ש-גב"ש

מנהלי מוסדות תלמודי תורה ובתי ספר

רבני קהילות גבאים וקבוצות קהילתיות קמ"ש-גב"ש

תפוצת קבוצות דיגיטליות שכונתיות קמ"ש-גב"ש

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

15/06/2023
העצומה השיגה 500 חתימות!
01/06/2023
העצומה השיגה 100 חתימות!
01/06/2023
העצומה נפתחה