להשיב את קו 412 בית שמש־תל אביב למסלולו

להשיב את קו 412 בית שמש־תל אביב למסלולו

מספר חתימות

492
 
500  

אל

מר שמואל גרינברג, ראש עיריית בית שמש

מר בני לוינשטיין, הממונה על התחבורה הציבורית בעיריית בית שמש

חברת בית שמש אקספרס, מפעילת קו 412 מבית שמש לתל אביב ובחזרה

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

שלום רב

לאחרונה שונה מסלול נסיעתו של קו 412, המסיע מאות אנשים מדי יום מבית שמש לתל אביב ובחזרה.

לפי מה שהוסבר לפונים הרבים, הדבר נעשה כדי להקל על עומסי התנועה בעיר, ועל כן הוסט מסלול הנסיעה מתוך שכונת רמת בית שמש א' (להלן: רמב"ש) ומרחובות נהר הירדן, מעפילי אגוז ורש"י, לרחוב נהר דן ושדרות הרצוג. העובדה שקו 412 כבר אינו עובר ברחובות רמב"ש א', וברחובות מעפילי אגוז ורש"י בגבעת שרת, מנתקת את תושבי שכונות רמב"ש א', שיינפלד, בר אילן ומגדל המים - ששיעורם מקרב הנוסעים גבוה מאוד - מערוץ תחבורה זה.

נראה שבהיעדר נגישות לקו זה, רבים מאיתנו ייאלצו לבחור לנסוע לתל אביב במכוניות פרטיות, ובכך להעמיס עוד כלי רכב על היציאות הפקוקות מהעיר ועל עורקי התחבורה הראשיים. אין היתכנות סבירה לשימוש באוטובוס פנימי מהשכונות שהוזכרו לעיל, לחבירה לנקודות האיסוף של הקו כפי שהוא כרגע, וגם אין שום היגיון להשאיר כלי רכב בסמוך לתחנותיו. פעולות אלה יאריכו את זמן הנסיעה ועלותה בצורה לא כדאית ולא הגיונית.

אנו מבקשים להשיב את הקו למסלולו הקודם, ולחלופין לתכנן לו מסלול כזה שיכלול את שכונת רמב"ש א' ורחובות רש"י ומעפילי אגוז, גם אם יוסט לנהר דן במקום נהר הירדן. כך למשל יוכל לפנות מנהר דן ימינה בשדרות הרצוג ואז שמאלה למעפילי אגוז ובהמשך לרש"י (וכן בדרך חזרה) - בדומה לקו 617.

מדובר באנשים רבים שקבעו את בית שמש כמקום מגוריהם, בידיעה שהיא ממוקמת במקום מרכזי בארץ, שנהנה מתחבורה ציבורי מגוונת ויעילה. המדובר בין השאר, למשל, בעובדי הייטק ובסטודנטים שיחשבו פעמיים אם לגור בעיר, אם לא תהיה להם נגישות טובה לתל אביב. ויש להדגיש שכאשר מדובר בחיילים שמוכרחים להגיע לתל אביב, שינוי המסלול עשוי להיות בעייתי עוד יותר.

נשמח לקבוע פגישה עם העוסקים בנושא ולשטוח את טענותינו ולדון בהצעות לשינוי.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

13/12/2024
העצומה השיגה 100 חתימות!
13/12/2024
העצומה נפתחה