סופרבוס בית שמש- שינוי תוואי הקווים.

אין תמונה

מספר חתימות

221
 
500  

אגודת הסטודנטים- בית שמש, מיסודה של קבוצת תגר וסטודנטים נוספים מרחבי העיר, לקחה על עצמה לסייע לסטודנטים וצעירים בייצוג מול חברת סופרבוס ועיריית בית שמש לצורך שינוי תוואי מסלולי האוטובוסים השונים.

לאחר בחינת המצב הקיים, החליטו חברי האגודה להתחיל עם קו 497 (בית שמש-בני ברק) לאור מצוקתם הרבה של החיילים והסטודנטים הנוסעים בקו. מציאות זו השתנתה לאחר פניות של תושבים רבים המצביעים על בעיות נוספות הנובעות מתוואי מסלולי הקווים.

אי לכך, הוחלט לגבש מספר בקשות ולהפנות את כולם יחד לחברת סופרבוס, עיריית בית שמש ומשרד התחבורה, לצורך שינוי מיידי שיקל על חיי כולנו.

בקשותינו הן: 

1. שינוי תוואי מסלול 497. 

מאז הקמתו, יועד הקו לחרדים בלבד. הוגדרו תחנות עלייה וירידה ממרכזי שכונות חרדיות, תוואי הנסיעה בתוך העיר בית שמש תוכנן בצורה מסורבלת בכדי למנוע מעבר בשכונות כלליות, ונמנעה עצירה בתחנות כמו BIG ומחלף בר אילן למרות שהן נכללו במסלול הקו.

למרות הקשיים שחברת אגד הערימה על ציבור הנוסעים הכללי, כמות נכבדת מקרבם, המורכבת בעיקר מחיילים המשרתים בבסיס תל השומר, סטודנטים מבר אילן, ואחרים החפצים בנסיעה מהירה לערים כמו גבעת שמואל, רמת גן וקריית אונו, ממשיכים להשתמש בשירות הקו מדי יום.

הגבלות אלו, גורמות לסטודנטים וחיילים רבים לנסוע מדי בוקר בתחבורה ציבורית בתוך העיר או לצעוד מס' קילומטרים כל בוקר לתחנה חרדית הקרובה ביותר וזאת רק בכדי למנוע מעבר (חס וחלילה) של אוטובוסים בשכונות לא חרדיות.

מצב זה אבסורדי כ"כ, עד שבשנים האחרונות מעדיפים תושבי בית שמש והסביבה להשתמש בקו 199 של חברת עלית, חברה חרדית פרטית המפעילה את קו בני ברק-ביתר עלית, ומסלולה עובר דרך צומת BIG. כך הגענו למצב שבכדי לא לפגוע ברגשות הציבור החרדי, נאלצים תושבים חילונים להשתמש בשירותי חברה חרדית במקום חברת האוטובוסים הלאומית.

ולכן אנו מבקשים את שינוי תוואי הקו: מעבר הקו בשדרות בן זאב (כמו קו 417), והוספת תחנות עצירה בBIG ובאוניברסיטת בר אילן.

2. עצירת אוטובוסים ישירים בצומת שמשון:

צומת שמשון ממוקם מספר קילומטרים צפונית לבית שמש. כיום, מעט מאוד אוטובוסים היוצאים וחוזרים לבית שמש עוצרים בצומת זה (415, 411), וזאת למרות שמאות נוסעים מדי יום אל הצומת בכדי להמשיך דרומה (מהצומת ניתן לנסוע לקרית מלאכי, קרית גת, אשקלון, אשדוד ובאר שבע),כך שהמצב הקיים מקשה על שגרת חייהם של הנוסעים הרבים.

מצד אחד הקווים העוצרים בתחנה עמוסים לעייפה, ומצד שני, נסיעה פשוטה מבית שמש לצומת שמשון עלולה לעתים להימשך 45 דקות. ולכן, נוסעים רבים מעדיפים לנסוע במוניות, לתפוס טרמפ או לחנות את רכבם בצומת (עדות לכך: עשרות מכוניות חונות מדי יום סביב הצומת במקומות לא חוקיים).

הנוסעים האומללים ביותר הם החיילים אשר מגיעים מבסיסי הדרום. הם נאלצים לחכות מספר רב של דקות כשלעתים קרובות הנהגים מסרבים להסיע אותם וזאת משום שהאוטובוסים מלאים עד אפס מקום. 

אנו מבקשים שקווי 417, 420 ו416 יעצרו בתחנה זו. מצב כזה יוביל לייעול: יקטין את הלחץ באוטובוסים, ישפר את מצבם של החיילים האומללים החוזרים בסופי השבוע אל העיר, ויגדיל את מספר הנוסעים מדי בוקר במסלול זה.

3.עצירת קווים פנימיים סמוך לתחנת הרכבת

לאחרונה הוחלט לבטל את תחנת העצירה של האוטובוסים הפנימיים בתחנת האוטובוס סמוך לרכבת. הוראה תמוהה זו מקשה מאוד על נוסעים רבים. נוסעים נכים ומבוגרים אשר יורדים בתחנת הרכבת נאלצים לצעוד כ300 מטרים לעבר תחנת האוטובוס הסמוכה. כמו כן, תחנת הרכבת קרובה למרכזי קניות. לעתים ניתן לצפות בקונים אשר נאלצים לצעוד מרחק מה, כשברשותם משקל כבד במיוחד. לאור זאת, נוסעים רבים מעדיפים לנסוע במוניות או לחכות לטרמפ אדיב בכדי להתנייד.

אנו מבקשים להחזיר את האוטובוסים לתחנה! 

4. קו ירושלמי ידידותי לצעירים

חברת 'סופרבוס' מפעילה מספר קווים לירושלים (417,418,415,416,420) אך יעדם של הקווים פחות או יותר זהה- התחנה המרכזית בירושלים או השכונות החרדיות בעיר. אנו מבקשים לשנות מצב זה, כך שבעזרתו נוכל להקל על ציבור התלמידים, הסטודנטים והעובדים בירושלים.

אנו מציעים הוספת קו חדש, אשר מסלולו יחל בגינות סחרוב, דרך רחובות כנפי נשרים, ושמואל בייט ועד לבנייני האומה. תנועה מעגלית זו תבטיח מעבר דרך מוסדות לימוד רבים (מכון לנדר, מכללת דוד ילין, מכון טל, מכון לב, המכללה להנדסה, האוניברסיטה העברית- גבעת רם, אורט- גבעת רם, ביה"ס הימלפרב, ביה"ס בויאר וישיבת נתיב מאיר), משרדי ממשלה (רחוב כנפי נשרים, וקריית הממשלה), מקומות תעסוקה רבים, בית חולים שערי צדק והר הרצל. מסלול שכזה יסייע משמעותית לציבור הנוסעים בעיר. התוואי לא יהיה ארוך במיוחד, וכך נוסעים רבים יחסכו את הוצאות הנסיעה פנימית בעיר, כשאחרים יוכלו להימנע מהוצאת רכבם הפרטי. 

אנו מבקשים לשנות את פני התחבורה הציבורית בבית שמש! 

הצטרפו אלינו עוד היום והפיצו!

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

16/11/2010
העצומה השיגה 100 חתימות!
07/11/2010
העצומה נפתחה