מכתב התושבים לגורם המטפל בעניין הפקקים בצומת נהריה כיום ולאחר פתיחת הקניון
מספר חתימות
1,090 |
|
1,300 | |
מכתב התושבים לגורם המטפל בעניין הפקקים בצומת נהריה כיום ולאחר פתיחת הקניון
הנדון: סידורי תחבורה בכניסות ויציאות מהעיר נהריה
נודע לנו שבימים אלה מתקיימים דיונים בנושא הסדרי התחבורה בצומת הגעתון לקראת סיום הבניה של קניון ארנה החדש בעיר שלנו.
אנו מבקשים להעביר לך מחוויות הסבל היום יומיות שלנו, כתושבי העיר והאזור המושפעים באופן קשה מהנעשה בה ותוצאות חוסר התכנון בסביבותיה בנושא התחבורה.
על מנת להבהיר את הרקע לבעייה נשתמש באמירת כב' בית המשפט העליון שפסק כי "יש פגם באישור והתחלת בניית הקניון ללא בדיקה תחבורתית מקצועית כוללת" ונימוקיו העידו על התנהלות בלתי אחראית של עיריית נהריה במתן אישור בניית הקניון כאשר:
- לא נהגה לפי התקנות
- לא התייחסה באחריות הראויה כלפי הקמת פרוייקט בינוי גדול מאוד בצומת רגישה מבחינה תחבורתית
- כשלא התייחסה להשלכות הכבדות על ציבור תושבי נהריה והאזור עם בניית הקניון.
על הרקע הזה נבהיר כי:
כבר עתה, עוד בטרם פתיחת הקניון לפעילות, נהריה סובלת מבעיות תנועה קשות שהלכו וגברו במיוחד לאחר תחילת בניית הקניון וזאת - מכל הכיוונים אל נהריה וממנה :
בכניסה לעיר מדרום, פקק קבוע מספר פעמים ביום הנשרך עד לצומת קיבוץ שמרת (מרחק של 8 ק"מ) או קיבוץ לוחמי הגטאות (6 ק"מ) או מעוקף עכו (9 ק"מ) ועד לכניסה המיוחלת לנהריה.
נהריה מזרחה - הנסיעה מצומת כברי לצומת הגעתון (מרחק כ-7 ק"מ) עורכת כ- רבע שעה. מנהריה מזרחה – מצב דומה. לעיתים אנו מעדיפים לנסוע מצומת כברי לנהריה דרך שלומי, מדובר בעיקוף של כ-15 ק"מ !!! והכל רק כדי להימנע מעמידה בפקק הקבוע בכניסה לנהריה הנמשך מנהריה עד לצומת כברי או לבית החולים נהריה. הנסיעה מכיוון מזרח עד לצומת נהריה עמוסה מאוד ופקוקה וחסומה לחלוטין לדקות ארוכות מספר פעמים ביום.
ממזרח לצומת הגעתון ולא רחוק ממנו מצויים: בית החולים לגליל המערבי- נהריה, תחנת מהמשטרה של נהריה , מוקד מכבי האש של נהריה והגליל המערבי. כל מערך החירום של נהריה והאזור "יושב" על אותו ציר שפקוק מאד מספר פעמים במשך היום ובמיוחד בשעות הבוקר ואחר-הצהריים.
לדעתנו, התכנון הראשוני לקה בחסר גם מעצם העובדה שמדובר בצומת מרכזי שסמוך לו מצויים אמצעי תחבורה כמו, תחנות אגד ונתיב, רכבת ישראל ותחנות מוניות. לאלה יש להוסיף את הגידול שכבר חל באוכלוסיית נהריה ויחד עימו הגידול במספר הרכבים הפרטיים בעיר. עוד נעיר כי על פי תכניות העיר, יהיה גידול ניכר באוכלוסיה ומשמדובר בתכנון כבישים בינעירוניים וצמתים מרכזיות יש להביא בחשבון גם את התכניות לעתיד והצפי של הגידול באוכלוסיה המשתמשת.
אנו מתרשמים שהעירייה אינה פועלת ואינה מוטרדת כלל מבעיות תנועה חמורות אלה המקשות על חיי היומיום שלנו. לצערנו, לא ניכרת התייחסות כלשהי לנושא הבעייתי.
נראה לכאורה כי לנגד רשות העיר נהריה עומדת רק טובת היזמים ובעלי הקניון הנבנה (על שטח שנרכש מעירית נהריה = שטח שנמכר מרכוש העיר והתושבים) בעוד שאנו תושבי העיר - משלמי המיסים לעירייה בנהריה, מהווים עבורה גורם שקוף שאין כל צורך להתחשב ברווחתו ובצרכיו היום יומיים.
אנו מקוים ומאמינים שההמונים שהצטרפו לעצומה זו כחותמיה, מהווים סיבה ראויה לשקול בכובד ראש את תוכנה ולשים את רווחת התושבים בקדמת הבמה, לטובת האזור כולו.
תושבים מנהריה והגליל . רשימת שמות מצורפת.
ציר הזמן של העצומה
- 25/02/2014
- העצומה השיגה 1,000 חתימות!
- 22/02/2014
- העצומה השיגה 500 חתימות!
- 21/02/2014
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 20/02/2014
- העצומה נפתחה