מפתחים נכון את קריית עקרון

מפתחים נכון את קריית עקרון

מספר חתימות

650
 
5,000  

אנו תושבי קריית עקרון מבקשים לעצור ולבחון בשנית את תוכנית הבנייה המגלומנית, תוכנית 453-0440164 - קריית עקרון תכנית מתאר כוללנית, אשר הוגשה לאישור בוועדת הותמ"ל - הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור. 

מטרת חוק הותמ"ל היא אישור תוכניות בנייה גדולות ברמה ארצית באופן מהיר, תוך התגברות על הוראות של כל תוכנית חלה אחרת.

עיקרי התוכנית :

א. תוספת של 5,050 יחידות דיור אשר משמעותן כ 22,000 תושבים חדשים. כאשר מתוך יחידות דיור אלו 30% (1515 יחידות) מיועדות להשכרה ארוכת טווח , במחיר מופחת לאוכלוסיות מוחלשות  .

ב. בנוסף לכך תכנית זמ/מק/351 אישרה לבנות עוד יחידות דיור נוספות בדרך של ציפוף ועיבוי שמשמעותן תושבים חדשים .

ג. כמו כן,  ישנו פרויקט פינוי בינוי של הבניינים המשותפים הוותיקים.

ע"פ תוכנית המתאר תתבצע התערבות באזור בנוי ע"י פעולות כגון, עיבוי הבינוי, פינוי בינוי וכד',  עיבוי בינוי לעניין זה: תוספת קומות ו/או תוספת אגפים למבנים קיימים והוספת בניה במגרשים ריקים או בחלקים ריקים של מגרשים בנויים, מילוי נתקים לרבות תוספות בניה המתאפשרות מתוקף תמ"א 38 כלומר תושבים נוספים.

ד. ע"פ תוכנית המתאר, שכונת חבצלת הצעירה, שהוקמה בשנות ה- 90 , מאופיינת באזור מגורים בבתים בני 4-3 קומות, בצפיפות ממוצעת של כ- 12 יח"ד לדונם נטו, התכנית מציעה ציפוף של מרקם מגורים, באמצעות תוספת יח"ד בבניינים קיימים, כלומר תושבים נוספים אשר בפועל יחיו בצפיפות גבוהה.

ה. בנוסף לעיל, התוכנית מאשרת בנייה רוויה  לאורך צירי התנועה הראשיים - הרצל, דרך רבין, משה שרת, אלי כהן, שבזי ומרבד הקסמים, כלומר בנייה של בניינים לגובה של עד 12 קומות בתוך ובמקום הבתים הפרטיים הקיימים. 

מסוף תחבורה :

ע"פ התוכנית מתוכנן מתחם מסוף תחבורה ציבורית בכניסה ליישוב , לכאורה מסוף זה אמור לשפר את נגישות התושבים אולם האם משיהו בחן את המגרעות בבניית המסוף ?

ע"פ התכנון המקום יאכלס: חניית 8-6 מטרונית. • חנייה תפעולית 8-6 אוטובוסים לקווים מזינים. • חניית חנה וסע ל-100 מקומות חנייה. • מבנה שירות (שירותים משרדיים (תחנת מטרונית אחת ו 2 תחנות אוטובוס.

בסמיכות למסוף נמצאים מרכז בילו ומתחם עקרון 2000 , האם יש מיגון אקוסטי מרעש הנובע מתנועת כלי רכב למסוף ומהמסוף ?

חניית רכב כבד:

  1. ע"פ התוכנית , מוצע חניית רכב כבד מוצעת בכניסה המזרחית לקריית עקרון בין רחוב הרצל וכביש 40 . השטח הנדרש לחניית רכב כבד הינו 5 דונם האמורים לשרת כ-30 משאיות. חניון רכב כבד מהווה מפגע ועדיף שיהיה רחוק מאזורי מגורי התושבים.
  2. אזור חנייה זה נמצא בסמיכות למגורי תושבים, האם ניתנה הדעת למטרד הרעש, זיהום אויר ומניעתם?
  3. טענו בהתנגדות,  כי חזית היישוב הינה חלק חשוב - חזית היישוב מתארת ומאפיינת את התושבים, יחד עם העובדה כי חזית יפה ומטופחת  מסייעת בשיווק היישוב .
  4. אולם ע"פ התוכניות המוצעות בשתי הכניסות המרכזיות לקריית עקרון מתוכננים שני מתחמים אשר בפועל יכערו את חזית היישוב.

כשלי תחבורה:

  1. דו"ח בדיקת התכנות תחבורתית "בה"ת" אשר בוצע במסגרת תמ"ל/ 1074(תוכנית הבניה מאחורי בית ספר אוהל מאיר ובן צבי)  מציג פירוט רחב יותר של היבטי התנועה הנוגעים לפרויקט הרחבת קריית עקרון, תוך התייחסות גם לפרויקטים נוספים באזור כמו מזכרת בתיה. ונתוני הדו"ח מצביעים על כשלים ממשיים הצפויים בכביש 411 .
  2. תוספת של 18,000-20,000 תושבים יחריפו את המצוקה והקושי בתנועה בקריה, קל וחומר כאשר כל היציאות הינם מתוך היישוב .
  3. הועדה פסלה את הבקשה שלנו לחבר את מתחם הבנייה החדש לכביש 40 .
  4. ע"פ התוכנית יורחבו הכבישים בקריית עקרון וזאת לשם יצירת נת"צ - נתיב ציבורי לתחבורה ציבורית כלומר בפועל כמות והיקף האוטובוסים אשר יעברו בשכונות הפנימיות בקריית עקרון תוכפל אם לא יותר.

ישנם נושאים נספים שיש ליתן עליהם הדעת אשר נשלחו ונכתבו בהתנגדות אשר הוגשה לוועדה,  כגון, עומס על תשתיות ביוב ומים, קווי חשמל, קווי דלק אשר עוברים בקריית עקרון ועוד.

אנו מאמינים שישנה אלטרנטיבה לתכנית שהוצעה, בנייה נכונה ואיכותית, בנייה של יחידות דיור לזוגות צעירים האפשרות לפתח אזור של בני ביתך, בהיקף אשר לא ייפגע ביתרונו וצביונו של היישוב כיישוב קטן בעל איכות חיים.

אנו מאמינים כי ניתן להמשיך ולפעול להעלאת איכות החיים ורמת החיים באמצעות פיתוח שירותים מתקדמים והתחדשות עירונית.

אנו מבקשים לגנוז את התכנית הקיימת להכפלת היישוב ללא כל פרופורציה, להיצמד לחזון היישוב כיישוב קהילתי בעל אופי כפרי.

אנו מבקשים להמשיך ולפעול למיתוג היישוב על פי החזון ולא לפגוע ביתרונו של היישוב, מיקומו הגיאוגרפי, והרכב האוכלוסייה הייחודית שבו.

לסיכום, הגשנו התנגדות לתוכנית אשר תשנה את פני הקירייה וצביונה לתמיד, אולם לא די בכך,  כעת אנו נמצאים בישורת האחרונה וזקוקים לשיתוף הפעולה שלכם, כי רק בעזרתכם נוכל להוביל לשינוי משמעותי.

תמכו בנו באמצעות חתימה על העצומה.

לשאלות :

עו"ד אהרוני מיכה 

נייד : 0527581999

[email protected] 

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

26/11/2020
העצומה השיגה 500 חתימות!
20/10/2020
העצומה השיגה 100 חתימות!
20/10/2020
העצומה נפתחה