כביש 1 - הכביש שדורס את מבשרת
מספר חתימות
4,586 |
|
6,000 | |
פרוייקט שדרוג כביש 1 נועד לשפר ולהרחיב את הכביש, מטעמי בטיחות ומהירות נסיעה, עבור המגיעים לירושלים ברכב פרטי מרחבי הארץ. מצידי הכביש מתקימים בתי גידול של מגוון בעלי חיים האופיניים להרי ירושלים. גם את בעלי החיים באזור לא שכחו, ובנו עבורם גשר אקולוגי שימנע קיטוע של בתי הגידול הקיימים.
ורק לתושבי פרוזדור ירושלים ולמשתמשים בתחבורה הציבורית - לא נשאר.
המצור על מבשרת – שלב א'
הכניסה למבשרת מסבוב מוצא מכוון ירושלים משמשת הן את התחבורה הציבורית המגיעה מירושלים לבית זית, מוצא ומבשרת (80 אוטובוסים ובהם 2,000 נוסעים מדי יום) והן רכבים פרטיים הנכנסים לישובים דרך כניסה זו (כ 9% מכלל נפח התנועה בשעות השיא). השלב הראשון במצור על מבשרת יחל במהלך חודש אפריל עם פתיחת גשר מוצא לתנועה, וסגירת מחלף מוצא לבאים מירושלים..
סגירת הכניסה למבשרת מסיבוב מוצא תגרום לפגיעה קשה במשתמשי התחבורה הציבורית מירושלים לתוך מבשרת, בית זית ומוצא. כמו כן, הצמצום במספר הכניסות למבשרת עלול, בעת חרום, להתגלות כמחדל בטחוני חמור.
הועדה לתכנון ובניה של תשתיות לאומיות מכירה בחיוניות הכניסה המזרחית למבשרת, ובעבר אף התנתה את סגירת הכניסה במציאת פתרון לבעיה. ועם זאת, הועדה אישרה את ביטול את הכניסה בקרוב, ואימצה מצג שווא של משרד התחבורה, על פיו דרך יער ירושלים יכולה לשמש כפתרון. דרך היער היא דרך צרה ומפותלת, שאינה מתאימה לקלוט את נפח התנועה הצפוי – גם אם תשודרג. שידרוג דרך היער יפגע פגיעה אנושה בריאה ירוקה של ירושלים ויהפוך דרך משנית לכביש סואן, שיהווה סכנה בטיחותית למשתמשים בו.
המצור על מבשרת – שלב ב'
מסוף התחבורה שבמחלף הראל מהווה עוגן תחבורתי חיוני לתושבי מבשרת ושאר יישובי פרוזדור ירושלים. המסוף משרת אלפי נוסעים, ביניהם חיילים, סטודנטים, גמלאים, אנשים בעלי מוגבלויות ועוד, תושבי ישובים עירוניים (מבשרת ציון, הר אדר, קריית יערים והשכונות הדרומיות של ירושלים), קיבוצים (מעלה החמישה, קרית ענבים, צובה ועוד), מושבים (שורש, גבעת יערים, רמת רזיאל, בית זית ועוד) וכפרים (אבו גוש, עין נקובא, עין רפא). לקראת סוף השנה יחול השלב השני במצור על מבשרת, עת יפתחו מנהרות הקסטל. עם פתיחת המנהרות לא ניתן יהיה לקיים את המסוף במתכונתו הנוכחית.
עדיין לא מאוחר להערך לביטול מסוף התחבורה הציבורית במחלף הראל ולקדם חלופה הגיונית שתספק את אותו השירות לתושבי האזור.
- אנו דורשים ממשרד התחבורה לקדם ללא שיהוי כניסה נוספת למבשרת מכוון סיבוב מוצא.
- אנו דורשים ממשרד התחבורה ומהרשות הארצית לתחבורה ציבורית לקדם חלופה למסוף התחבורה במחלף הראל אשר תחל לפעול בד בבד עם סגירת המסוף הקיים. פתרון אפשרי הוא העתקת המסוף למחלף עין חמד, והקמת שרות שאטלים בתדירות גבוהה מישובי הסביבה אל המסוף.
- אנו דורשים ממשרד התחבורה לשדרג את התחבורה הציבורית באזור ולעודד את השימוש בה, באמצעות הגברת תדירות האוטובוסים אל ובתוך השכונות והיישובים שנפגעים מהשינויים בכביש 1, הקמת קווים ישירים למוקדי תעסוקה ובילוי בירושלים, ומעבר למיניבוסים בתדירות גבוהה בתוך הישובים.
- אנו דורשים ממשרד התחבורה למסד ערוץ הידברות ישיר לשיתוף אמיתי של הציבור בהיבטים השונים של השפעת השינויים בכביש מס' 1 על תושבי האזור.
ציר הזמן של העצומה
- 13/03/2016
- העצומה השיגה 2,500 חתימות!
- 03/03/2016
- העצומה השיגה 1,000 חתימות!
- 02/03/2016
- העצומה השיגה 500 חתימות!
- 01/03/2016
- העצומה נפתחה