צמצום נזקי כביש 6 בלהבים

מספר חתימות
419 |
|
500 | |
רצינו להביא לידיעתך כי העבודות להקמת כביש 6 בקטע הכביש בין בית קמה לצומת שוקת, העובר מצפון בצמוד ללהבים, מתחילות בימים אלו. בשורה משמחת זו לתושבי להבים, המקלה על זרימת התנועה באזור תגרום לפגיעה באיכות החיים של תושבים ברחובות הסמוכים לכביש. הן בזמן העבודות והן לאחריהן עם תחילת השימוש בכביש.התארגנות ופניה זו מטרתם לפעול לצמצום השפעות והנזקים הסביבתיים.האזור המושפע (תצלומי מפות צורפו לפלייר שנשלח בדואר)תוואי הכביש המתוכנן חולף מצפון לכביש 31 ומתלכד אתו באזור חניון החלמוניות, התוואי מתקרב למרחק של כ- 150 מטר מבתי הישוב. בתחום של 300 מטר נמצאים רחובות פנינית, פשוש, פרפור, רקפת, שיטה, תפוח, עדעד וסיפן. בתחום של 500 מטר מהכביש נמצא חציו הצפוני של הישוב הישן רחובות לוטם, מורן, נרקיס, קידה, פעמונית, הרדוף ,דגנית רחובות עיט, עפרוני גם הם בתחום זה.מרכז הישוב - בית הספר והמתנ"ס נמצאים כ 600 מטר מתוואי הכביש.מחלף להבים שיוקם מצפון לכניסה הראשית לישוב ינתב את כל זרימת כלי הרכב המעוניינים לעלות לכביש 6 לעבר המקטע מצומת להבים למחלף ויגביר מאוד את הרעש והזיהום לתושבי הבתים בחלק הצפוני של שכונת המניפה ואזור הכניסה לישוב.ההשפעות הסביבתיות עבודות סלילת הכביש ייצרו מטרדי רעש ואבק לאורך רוב תקופת הפרויקט.לצורך סלילת הכביש יעקרו עצים, שמורת החלמוניות תועתק בחלקה.לאחר גמר העבודות, ריבוי התנועה יצור מטרדי רעש וזיהום אויר גדולים פי כמה מהקיימים כיום.דוח אקוסטי שבוצע מטעם חברת חוצה ישראל (הבונה את הכביש) מעריך שרמת הרעש הצפויה תגדל באופן דרסטי ביחס למצב היום. היועץ האקוסטי ממליץ על בניית סוללת עפר וקיר אקוסטי כדי להקטין את רמת הרעש מהכביש. גם אם תמומש המלצה זו, רמת הרעש תהיה גבוה באופן ניכר מהקיים היום. ברחוב רקפת למשל תעלה עוצמת הרעש ב-8 עד 12 דציבל עם המיגון האקוסטי המוצע, משמעות שינוי זה היא הגדלה של עוצמת הרעש פי 6 עד פי 16 ביחס למצב היום.יש לזכור כי עם פתיחת הכביש, כל תנועת כלי הרכב דרומה מבאר שבע, תוסט מצומת גורל לעבר כביש 6. בנוסף על כך, כל תנועת הרכבים לעיר הבהדי"ם תעבור גם היא בתוואי זה, כך שנפחי התנועה (ובעיקר של משאיות) תגדל באופן דרמתי. לתשומת ליבכם נציין כי בתוואי זה גם תעבור בעתיד הרכבת לאילת. על פי הערכה יעברו בכביש כשתי מכוניות כל שנייה!מה ניתן לעשות? הפעולות המוצעות לצמצום רמת הנזק לתושבים כוללות כמה אפשרויות כגון הזזת תוואי הכביש והרחקתו מהישוב, הנמכה של תוואי הכביש ושיפור המיגון האקוסטי על ידי הארכת והגבהה של סוללת העפר או באמצעים אחרים.בכוונתו לייצר לחץ ציבורי אשר יופעל על חברת כביש חוצה ישראל להביא אותם לבצע שינוי בתכן המפורט של הכביש בכדי להקטין את הפגיעה באיכות החיים של תושבי להבים. ולכל הפחות יבטיח כי המלצות היועץ האקוסטי יבוצעו.עצומה זו קוראת לפעול לצמצום המפגעים הצפויים מכביש 6אנו מבקשים מכל תושבי להבים לחתום על העצומה ולהביע את תמיכתם במאבק.ועד הפעולה למאבק בנזקי כביש 6.
ציר הזמן של העצומה
- 03/11/2012
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 16/10/2012
- העצומה נפתחה