עצומה נגד סגירת הפנימייה בבית הספר התיכון בקבוצת יבנה

אין תמונה

מספר חתימות

517
 
1,500  

שלום לכולם,

עצומה זו נועדה למניעת סגירת הפנימייה בבית הספר העל יסודי "קבוצת יבנה".

אנו, הורי התלמידים הלומדים בבית הספר "קבוצת יבנה", קוראים להנהלה להימנע מסגירת הפנימייה למען תלמידי בית הספר ולמען הדורות הבאים!

סגירת הפנימייה תפגע בתלמידים ובבית הספר, מבחינה חינוכית, חברתית ולימודית.

חלק נכבד מתוכנית הפנימייה מוקדש לחינוך לחיי קבוצה הבאים לידי ביטוי בפעילויות ערב ובפרויקטים שונים הנערכים על ידי תלמידי בית הספר בהדרכה ובחניכה של הצוות החינוכי. אלו מקנים ערך מוסף לשנות הלימודים.

בעידן טכנולוגי זה בו הנוער מתאפיין בקושי ליצור ולהתמודד עם מצבים חברתיים, הפנימייה בבית הספר מאפשרת חינוך חברתי על ידי התמודדות עם מצבים שונים. בעוד שתלמידים בבתי ספר אקסטרניים מעבירים את שעות אחר הצהריים בפעילויות כמו צפייה בטלוויזיה או עיסוק בלתי פוסק ברשתות חברתיות, בקבוצת יבנה מנצלים את הזמן לפעילויות שונות, מבוקרות וערכיות, ובכך יוצרים רשת חברתית אנושית המאפשרת פיתוח כישורים חברתיים. אין הדבר אומר שתלמידים בבתי ספר אקסטרניים אינם עוסקים בפעילויות ערכיות חברתיות, אך בשונה מבתי ספר אחרים, מסגרת הפנימייה מבטיחה זאת.

מבחינה לימודית, בית הספר ידוע ביכולת שלו לספק תגבורי לימודים גם בשעות אחרי הצהריים לתלמידים המעוניינים בכך וכן לדרוש שעות לימוד נוספות מתלמידים הבוחרים להשקיע בתחומים מסויימים במסגרת המגמות השונות. כל זאת בכדי להוציא מתלמידי בית הספר את המיטב. מסגרת הפנימייה נחוצה על מנת לאפשר לתלמידים להשקיע בלימודים שעות נוספות אלו.

בנוסף, הפנימייה מהווה יתרון משמעותי על פני מוסדות לימוד אחרים בזכות הלמידה החברתית המתקיימת בה. באפשרותה של צורת למידה זו לשלב בין תלמידים "חזקים" ו"חלשים" ולעורר מוטיבציה ללמידה בקרב תלמידים שלא היו לומדים לבד או היו מתקשים לעשות זאת אילולא הייתה מסגרת מאפשרת כזו.

מבחינה אידיאולוגית בהחלט ניתן לומר כי בית הספר בקבוצת יבנה מחזיק בתפיסה חינוכית ייחודית, המחנכת לחיי קבוצה משמעותיים, ערכיים ותורניים, תוך ראיית הפרט והכלל גם יחד. בזכות תפיסה חינוכית זו, בוגרי בית הספר בקבוצת יבנה הינם אנשי חזון ומעשה, אנשים עצמאיים התורמים באופן משמעותי לחברה. למסגרת הפנימייה יש חלק משמעותי בעיצוב בוגרי בית הספר הלוקחים עימם להמשך הדרך את החוויות שצברו. כמו כן, גם בזמן שנות הלימודים עצמן מסגרת הפנימייה משמעותית ביצירת ההווי הייחודי של בית הספר ובמימוש חזונו ותפיסתו החינוכית, הלכה למעשה.

סגירת הפנימייה עשויה לפתור בעיות רבות של משמעת ואירועים אחרים שאינם עולים בקנה אחד עם ערכי בית הספר, אך מהיכרות עם גישתו החינוכית של בית הספר, נראה שזוהי בריחה מבעיות אלו ולא פתרון. בית הספר מקפיד להפיק לקחים משמעותיים מתוך אירועים כאלה, על ידי התמודדות עימם, ומהווה דוגמה ומופת עבור מוסדות חינוכיים רבים שלא פועלים כך. ההשפעה החינוכית של דרך פעולה כזו, המאפשרת דיון פתוח ושקוף, משמעותית הרבה יותר מנסיונות אחרים למנוע התנהגויות כאלה. אירועים משמעתיים וערכיים ניתן למצוא בכל מסגרת חינוכית ובכל שכבות האוכלוסייה, משום כך אין להבטיח כי סגירת הפנימייה תמנע אירועים אלו, לכן הסיכון שיש בויתור על מפעל זה גדול מאוד.

שנות לימודיו של כל תלמיד מהוות חלק משמעותי מחייו. בית הספר בקבוצת יבנה הופך חלק זה לחוויה חיובית הנשארת עם בוגרי בית הספר שנים רבות לאחר סיום לימודיהם. מסגרת הפנימייה הינה חלק בלתי נפרד מבית הספר, מחבבת אותו על התלמידים ומהווה סיבה נהדרת להגיע ללימודים בכל שבוע או לחזור לבקר שנים רבות לאחר סיום הלימודים. ללא מסגרת הפנימייה, בית הספר יאבד ערך מוסף משמעותי ופלטפורמה רחבה למימוש תפיסתו החינוכית בה מחזיק מזה שנים רבות.

משום הסיבות המצוינות לעיל ותוך אמונה שלמה בדרכו הייחודית של בית הספר, אנו קוראים למניעת מהלך זה של סגירת הפנימייה.

על החתום,

תלמידי, בוגרי והורי בית הספר "קבוצת יבנה".

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

14/03/2018
העצומה השיגה 500 חתימות!
10/03/2018
העצומה השיגה 100 חתימות!
10/03/2018
העצומה נפתחה