תוכנית תקשוב בחינוך

מספר חתימות
1 |
|
1,000 | |
** עצומה **
לכבוד מר יוסי וסרמן הנכבד , מזכ"ל הסתדרות המורים.
אנו החתומים מטה בעד בדיקה עמוקה לנקודות במסמך זה,
המתייחסות בעיקר לעבודת המורה במסגרת יישום תכנית התקשוב.
1) העבודה במסגרת תכנית האופק הינה בפועל, עבודה שמחייבת ודורשת הרבה זמן מעבר לשעות העבודה הפורמליות בכותלי בית הספר, עבודה זו גולשת לשעות הפרטיות בבית .
2) לאחרונה, נחתה תוכנית התיקשוב על המורים לאחר העומס הכבד והלחץ במסגרת תכנית אופק, וזה ללא שום הנחיות ברורות ומפורטת בכתב לא מצד משרד החינוך ולא מצד הסתדרות המורים. עבודה ויישום תוכנית התקשוב מכפיל את הלחץ ואת שעות העבודה בתוך ומחוץ לכותלי בית הספר.
3) עומס זה הינו מעל הפוטנציאל של המורה, וזה גורם לאיבוד אנרגית ויכולת המורה שאמורה להיות בכיוון הפדגוגי החינוכי.
4) תוכנית התיקשוב דורשת, בפועל, מהמורה עבודת התמחות בתחום המחשבים. המורה הוא איש פדגוגי ולא מומחה או טכנאי מחשבים וגם לא מתכנת אתרים ופורטלים.
5) אנו בעד קידום מקצועי מתוכנן ומכוון ומותווה ובעד יישומים טכנולוגיים חדישים ומודרניים שמוסיפים ועוזרים לקידום המקצועי של המורה ופיתוח התחום הפדגוגי בבתי הספר אבל:
א) בקצב ובצורה שיתאימו את יכולת המורה והפוטנציאל שלו בעבודה ובהתחשבות באמהות ומשפחות .
ב) הקצבת 30 שעות השתלמות למורה, ואפילו יותר, חייבת להיות בכיוון הפדגוגי לתיקשוב ושימוש בפורטלים קיימים לפי מידת הצורך ולא בכיוון הכנת טכנאי מחשבים וקורסי תוכנות אופיס.
6) מי נושא באחריות על המחשבים הניידים של המורים . זה ציוד בית ספרי באחריות בית הספר (כמו בחדר מחשבים, מעבדות המדע וכו...) או מה ההנחיה הברורה ? זה לא לשימוש עצמי.
7) במסמך זה לא מפורטים כל ההסתייגויות.
8) אופן יישום התוכנית מתנהל באופן שרשרת פקודות וסמכויות ללא התחשבות בקשיים, ובצרכים של המורים בכל האספקטים השונים.
9) יש הבדל רב בין התיאוריה לבין יישום וביצוע התוכנית באופן מעשי.
הערה: כל המורים ישמחו לראות תשובתכם בהקדם באתר הסתדרות המורים שנותנת מענה לעשרות מורים
שלא שלחו הסתייגותיהם ומחכים לתשובה הולמת מצידכם.