שינו הרפורמה "ישראל עולה כיתה"

מספר חתימות
113 |
|
5,000 | |
בס"ד
6.10.15
לכבוד שר החינוך מר נפתלי בנט
א.נ.
הנדון: תוכנית הלימודים החדשה- "ישראל עולה כיתה"
שלום, שמי ליאור אלפרין תלמידת כיתה י"א בתיכון בליך ברמת גן וברצוני להעיר מספר הערות המפריעות לחבריי ולי בקשר לתכנית הלימודים הנדונה.
- ביטול מועדי ב' של בחינות הבגרויות+מועדי חורף מונעת מהתלמידים לשפר את ציוני הבגרות שלהם. בנוסף, מי שנאלץ להפסיד את מועד א' מכל סיבה שהיא ייאלץ להמתין שנה כדי להיבחן.
- הערכה חלופית נועדה להפחית מהלחץ של המבחנים אך בפועל אנו נדרשים להכין עבודה ולאחר מכן להיבחן עליה, אז למעשה אין פה שום הקלה בלחץ הבחינות.
- חלק מנושאי תכנית הלימודים לבגרות הנלמדים הם פחות רלבנטיים לימנו ולעומת זאת נושאים רלבנטיים כגון השואה הוסרו מהנושאים לבחינת הבגרות.
בנוסף ובלי קשר לתכנית החדשה, ברצוני לציין כי התחושה היא שהלימודים נועדו בעיקר בשביל לעבור את הבחינות ולסמן "V" על החומר אך למעשה בזיכרון נשאר מעט מאוד מהתכנים הנלמדים. כמו כן נראה שלפחות לחלק מהמורים לא תמיד אכפת אם התלמיד הבין את החומר או לא אלא שמטרתם היא להספיק לסיים את הנושאים הדרושים לבחינת הבגרות ואם יש תלמידים שמתקשים מיד מפנים אותם למורים פרטיים וזה לא צריך להתנהל כך.
מדוע לא מנסים לשנות את שיטת הלימוד הקיימת, שבה הדגש הוא לעבור את הבחינות כאשר הציון הוא המדד להצלחה ולידע? מדוע שבמקום זאת לא יינתן יותר דגש ללימוד החומר כך שהחומר יילמד וייזכר בצורה טובה יותר?
האם המטרה היא להצליח במבחנים או לרכוש ידע? לדעתי המטרה החשובה יותר צריכה להיות לרכוש ידע והשכלה ולא רק להוציא את הציון הכי גבוה בבחינה. אחרי יותר מ 10 שנות לימוד חבריי ואני עדיין מרגישים שאנו נמצאים במרדף בלתי פוסק אחר השגת ציונים גבוהים, שהם אלו שבעצם קובעים את עתידנו כבני אדם דבר שלא אמור להיות או להתנהל כך. מדוע לא מלמדים אותנו לפני הכל כיצד להיות בני אדם טובים יותר (ולא, להחליט שחובה על כל תלמיד להתנדב במקום מסוים 60 שעות בשנה זו לא הדרך כי התנדבות זה ערך שרוכשים ולא כופים) במקום כיצד לשנן, לפלוט ולשכוח חומר לימוד שעל ציוניו לכאורה אמורים להתבסס כל חיינו לאחר סיום התיכון?!
לסיום, אם אכפת לך מהצלחתנו אנו מבקשים ממך לשקול מחדש את התכנית או כל תכנית אחרת על מנת למנוע נזק ופגיעה שתיגרם לתלמידי כיתות י"א ובהמשך השנים לכל תלמידי המדינה.
אשמח לקבל התייחסות/מענה למכתבי זה.
בכבוד רב,
ליאור אלפרין
כתה יא1, תיכון בליך ר"ג
ציר הזמן של העצומה
- 09/01/2016
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 07/01/2016
- העצומה השיגה 50 חתימות!
- 07/01/2016
- העצומה נפתחה