זמן קצר יותר של שיעורים בזום
מספר חתימות
24 |
|
150 | |
אנו ,
תלמידי מדינת ישראל מבקשים להפחית את שעות שיעורי הזום היומיים שלנו ואת כמויות שיעורי הבית הדיגטלים שניתנים, בנוסף אנו מבקשים שישימו דגש על הנושא הנפשי , ועל ההרגשה בימי קורונה או עם עומס לימודי(שיחות עם התלמידים).
אם שאתם חושבים שהמטרה בעצומה הזו היא שלא נלמד, אנחנו מבקשים להגיד שאתם טועים. המטרות שבגללם אנו מבקשים שתחתמו על העצומה הזאת קשורות לבעיות בהבנת החומר ולבריאות הנפשית והפיזית של כל תלמיד שמשתמש בזום ללמידה מרחוק.
1. שימוש ממושך בזום, וכך גם ישיבה ממושכת מהרגיל מול המחשב או הטלפון, עלול לגרום לכאבי ראש, בחילות, הקאות , עייפות , כאבים בעיניים , כאבי גב וירידה בראייה(חשוב לציין שגם אנחנו חווינו את זה מאז השימוש בזום).
2. לעתים קרובות, יש בעיות ברשת הגורמות לשיבושים באפליקצייה אצל תלמידים מסוימים(בעיקר בגלל כמויות התלמידים שמשתמשים בזום במשך שעות על גביי שעות), כתוצאה מכך התלמידים מפספסים חומר ומתקשים להשלים אותו. אם נפחית בשימוש בזום , יהיה פחות עומס על השרתים וכך יהיו פחות תקלות רשת.
3. לאחר צפייה ממושכת בשיעור וירטואלי , התלמידים לעתים קרובות מאבדים את הריכוז ופשוט משחקים בטלפון או מתעסקים בדברים אחרים. יותר מדיי עומס של שיעורים , בייחוד וירטואלים מקשה על יכולת הריכוז של התלמידים.
4.לא לכל התלמידים במדינת ישראל יש מכשירים /או אין מספיק(פחות מכשירים מילדים בבית) מכשירים המאפשרים למידה מרחוק, כך , תלמידים רבים , מוצאים את עצמם משלימים כמויות רבות של חומר לימודי במשך שעות, מכיוון שאינם יכולים להשתמש בזום.
5.מבחינה נפשית, שיעורי הזום המרובים, העבודות הוירטואליות הרבות ושיעורי הבית , רק מוסיפים לירידה במצב הרוח. ילדים רבים חיים בפחד, בעצב או בעצבנות בגלל המצב הקיים(מגפת הקורונה , שגם אילצה אותנו להפסיק את רוב שגרת חיינו ואת פעילויות הפנאי שלנו), שיעורי הזום רק מוסיפים לחרדה, ועלולים לגרום להתפרצויות או התקפי חרדה, ולפגוע בבריאות הנפש של התלמידים.
חשוב לציין שחלקנו אכן נפגענו מהשימוש הרב בזום בדרכים שונות שמפורטות כאן.
נשמח אם תחתמו על העצומה למען איכות חיים טובה יותר בשבילנו ובשבילכם.
תודה.