התנגדות לשינוי הרכב כיתות ד' פרחי המדע

אין תמונה

מספר חתימות

עד כה נאספו: 87 חתימות.
פורסם בתאריך: 25/06/2021
 

החלטה על שינוי הרכב הכיתות בכיתות ד' בבית ספר פרחי המדע ברחובות

  1. ביום 23.06 קיבלנו הודעה ממנהלת בית הספר, הגב' אורית כוכבי, כי התקבלה החלטה לפרק את שכבת ד' בה ילדינו לומדים. הווה אומר כי בשנה הבאה יעלו הילדים לכיתה ה' בכיתות חדשות.
  2. חשוב לציין כי הדרך בה נמסר לנו הדבר, בשעה 9 וחצי בבוקר ולילדינו בשעה 10:00 בבוקר, בבית הספר מבלי תמיכה הורית, השאירה בפינו טעם נפגם של חוסר רגישות וכמובן שאין בה הכלה.
  3. אולם, לא נעסוק בדרך הפגומה בה קיבלנו את דבר ההחלטה, אלא בהחלטה עצמה, שלטעמנו אינה סבירה, אינה מידתית ותפגע קשות בשאר התלמידים וזאת לאור המפורט:
  4. יש לזכור כי השנה אינה שנת לימודים רגילה, היא שנת קורונה. ממרץ 2020 התלמידים כמעט ולא ביקרו בבית הספר וניהלו את שגרת הלימודים דרך הזום או בקפסולות בבית הספר.רק בתחילת אפריל 2021, לפני כחודשיים, חזרו התלמידים ללמוד בכיתות מלאות.
  1. לאורך כל שנת הלימודים דאג הצוות החינוכי והמנהלת לשלוח מיילים להורים ולציין בפניהם על החשיבות בשמירת השגרה אצל הילדים וכמה חשוב שלא לעשות שינויים בתקופה שכזו.
  2. במקביל, בכל כלי תקשורת אפשרי דובר על הדרכים לשמירת השגרה וזאת כמובן על מנת לשמור על החוסן הנפשי של הילדים.
  3. דובר רבות על הנזקים הנפשיים של הילדים הללו, שניתן לראות כבר עכשיו ואנחנו בטוחים שעוד יופיעו בהמשך. כבר עכשיו אנו ערים לקושי הנפשי, הלימודי והחברתי הקיים גם כך.
  4. באותה הרוח של שמירת השגרה, הוציאה שרת החינוך, הגב' יפעת שאשא ביטון, מכתב למנהלי המחוזות ובו היא כותבת כי לאור שנת הקורונה והצורך בצמצום פערים לימודיים ומתן מענים רגשיים וחברתיים לא יאוחדו כיתות בשנת הלימודים תשפ"ב .
  5. ברור כי הרציונל העומד מאחוריי החלטה זו של שרת החינוך, היא טובת התלמידים ושמירה על מצבם הנפשי. שינוי הרכבי כיתות מייצר אתגר חברתי ורגשי נוסף עבורם ועל כן עשוי להחמיר קשיים רגשיים קיימים.
  6. על אף כל זאת, בבית הספר פרחי המדע, שמירת השגרה וטובת מרבית התלמידים אינה עוד עומדת בקנה אחד עם הרוח המנחה את החלטות משרד החינוך.
  7. הנימוקים שהוצגו לפנינו מתייחסים למיפוי צרכים שנערך בשכבה. לא ברור מהן תוצאותיו של מיפוי הצרכים, מי ערך אותו וכיצד וכן אילו דרכי פעולה ננקטו לאורו, לפני מהלך דרמטי של חלוקת כיתות. כידוע, שינויים באקלים החברתי-רגשי של כיתות נמדדים בשנים ולא בחודשים ספורים (ניתן לראות זאת למשל, ברציונל ראמ"ה למדדי אקלים במבחני המיצ"ב). במידה ואכן התרחשה מדידה לאורך שנים, עקרון נוסף בשינוי אקלים בית ספרי הינו שיתוף הורים. שיתוף ולא יידוע בלבד. לא התרחש שיתוף כזה מעולם. ועל כן ההחלטה לבצע חלוקה מחדש של הכיתות הינה תמוהה ולא ברורה.
  8. בעת זו, כשהילדים עולים לכיתה ה', שנתיים לפני סיום בית הספר, חרדים ופגועים מהשנת הקורונה שעברו ועדיין עוברים, בית הספר מבקש לשמוט לרגליהם פעם נוספת את הקרקע הבטוחה. כפי שוודאי ידוע לך, מעברי כיתות, בתי ספר או זרמים אינם נהוגים בשלב החינוכי של סוף ביה"ס יסודי (כיתות ה'-ו'). וזאת, על רקע הזמן הקצר האפשרי להסתגלות לכל שינוי.
  9. למרות שבית הספר דגל לשלוח לנו מזכרים ומיילים בנושא חשיבות שמירת השגרה, הוא כרגע מחליט לחזור בו ולהודיע לילדינו כי שנה הבאה השגרה שלהם תשתנה.
  10. בית הספר בחר לתת להם התמודדות נפשית נוספת וקשה מאוד. האם בית הספר מוכן לקחת על כתפיו את הנזקים הנפשיים שיגרמו לילדינו כתוצאה ממהלך שכזה? בשכבה נמצאים ילדים רבים שחוו קשיים רגשיים כתוצאה ממגפת הקורונה וכן מהמלחמה בדרום. אנחנו עדים בעת האחרונה למצוקה קשה וחוסר בתקנים אצל משאבי הסיוע (יועצות, פסיכולוגים, תרפיסטים ועוד). האמנם יש צורך במצוקה נוספת לאחר שנה כזו? במיוחד שאין מי שיטפל בה?
  11. עולות השאלות, האם לאור המציאות החדשה נקיטת צעד כזה הוא מידתי כמתבקש? האם לא ניתן לטפל בגורמים הבעייתיים בדרך שתפגע באופן יותר מידתי בילדים שגם ככה פגועים נפשית? אין פה מידתיות!
  12. החלטה על פירוק שכבה אינה החלטה קלה ואנחנו בטוחים וסמוכים שעליה לעמוד בקריטריונים שיראו כי הפגיעה בילדים האחרים אינה עולה על הפגיעה בילדים שבגינם מפרקים את השכבה.
  13. אך הקריטריונים השתנו! הילדים עברו שנה וחצי קשות שפגעו בהם נפשית! יש חרדות, בכי, ילדים שאיבדו את הכישורים החברתיים שלהם, שחוששים להיפגש עם ילדים אחרים. במידה ונתבקש נוכל לספק סימוכין לכך.
  14. בשיחה שקיימנו עם פסיכולוגית ילדים בנושא, הובהר לנו כי מצב הילדים קשה ממה שאנו רואים על פני השטח וכל אחד בביתו יכול לספר על ההתמודדות הקשה של הילד שלו.
  15. לפרק שכבה בכיתה צעירה זה מהלך שונה לחלוטין מלפרק אותה בכיתה ה'!
  16. לאור כל האמור לעיל אנו דורשים את התערבותך לאלתר לצורך שמירת השגרה עבור ילדנו ומניעת נזק נפשי עתידי.
  17. אנחנו בטוחים וסמוכים שבית הספר ימצא פתרונות אחרים ויצירתיים לטיפול בבעיות אלו.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו