הקמת תחנות שנאים ברכבת הקלה סכנה בריאותית ופגיעה סביבתית

הקמת תחנות שנאים ברכבת הקלה סכנה בריאותית ופגיעה סביבתית

מספר חתימות

453
 
300  

לתושבי חולון שלום,

הרכבת הקלה שעתידה להיסלל בשנים הקרובות ולעבור בין היתר ברחובות המרכזיים בעיר היא דבר מבורך שיביא לנו התושבים רווחה ונוחות רבה. עם זאת, על פי התכנון המוצע כיום, ייתכן ויהיה מדובר בלא פחות ממפגע בריאותי וסביבתי עבורנו, דיירי השכונות.

מעיון בתוכנית נת"ע (נתיבים תחבורה עירוניים) והעירייה שהגיעו לידינו, עולה כי בתחומי העיר יוצבו לפחות 5 חדרי שנאים חשמליים בגודל של 250 מ"ר בתוך שכונות אורבניות ובסמוך למבני מגורים, כדוגמת חדר השנאים שייבנה במקום מרבית שטח גינת הדוב (רחובות התומר-השיטה-פרישמן). אומנם, חדרי השנאים הינם הכרחיים לקיום הרכבת אך אין זו גזרת שמים להציבם בלב שכונות מאוכלסות או באופן כזה שיגרום להרס השטחים הירוקים הבודדים שנותרו לנו, התושבים, בתוך העיר.

אין צורך להרחיב את היריעה בנושא הסכנות מחדר השנאים, הרי שידוע לכל שהם פולטים קרינה אלקטרומגנטית ועל פי הנחיות התקן, כפי שאף מצוין בדו"ח נת"ע עצמו, קיימת חובה להטמנת החדרים מספר מטרים בודדים מתחת לאדמה ולמניעת שהיית אנשים מעליו. זה כמובן, המינימום שמחייב התקן.

תקנים של קרינה, ובכלל תקנים, נכתבים בהתאם לבדיקות ומחקרים שבוצעו בעבר. תקן הוא דבר שמשתנה ומתפתח במרוצת השנים כתוצאה מעדכונים וחידושים בתחום וממחקרים שמבוצעים במשך שנים.תקן של חדר שנאים כזה נלקח מאירופה כיוון שבישראל אין ניסיון רב ואילו גם שם התקן משתנה מעת לעת. הצורך לחפור את המבנה 5 מטרים בתוך האדמה נובע מהמיגון שהותאם לתקן הקרינה שנמדדת בחדר. ניתן לצפות שבעוד 20 שנים התקן יהיה מחמיר יותר מהקיים כיום ואז לכאורה, גם תוגדר תקינה שתצריך לדוגמה את הטמנת המבנה עשרות מטרים באדמה או שלא להציבו כלל בלב שכונות מגורים. בשבילנו ובשביל הילדים שלנו, זה כבר יהיה מאוחר מידי ואנחנו לא רוצים להיות עכברי מעבדה ולהציב את בריאותנו על קרן הצבי.

מלבד הסכנה הבריאותית, התוכנית הנוכחית עלולה לגרום לפגיעה משמעותית בעתודות השטחים הירוקים בעיר. אנו מבינים כי לא ניתנו כרגע פתרונות מספקים לחלופות ירוקות בתוך השכונות בעבור השטחים שעתידים להיגזל עבור אותם תחנות שנאים, מה שייפגע באופן חמור במרקם החיים בשכונות כדוגמה לבני גיל הזהב, בעלי חיות מחמד, אמהות לתינוקות, ילדים ו/או פעילויות אחרות המתקיימות בהם. כך לדוגמה, ניתן להעתיק ולהטמין את התחנות במקומות בהם כמעט ואין בנייני מגורים או במקרה שהדבר אינו מתאפשר להטמין את החדר תחת כביש עם מיגונים טכניים נוספים המונעים וסופגים את גלי הקרינה.

מפגעים נוספים שעלולים לשבש את מרקם החיים הם בעיות רעש שנפוצות לבתי מגורים על קו הרכבת, גם הכריזה וגם רעש הנסיעה עצמה (לעיתים גם בשעות הלילה), בעיית רעד שגורמת הרכבת בנסיעתה מכרסמת אט אט ביסודות הבניינים הסמוכים, שינויי סדרי תנועה וגזילת מקומות חנייה רבים במרכז העיר ואפילו ידועות הפרעות למכשירי חשמל (ללא תקן עדכני) עקב השדה המגנטי של מתח הרכבת. כל אלו הן בעיות צפויות עם פתרונות אפשריים קיימים שאנו מבקשים לוודא שהעייריה תדע לייצג אותנו בכבוד אל מול חברת נת"ע כך שלא רק יעמדו שיקולים כלכליים בראש סדר העדיפות אלא מרקם החיים בעיר יהיה המוביל.

אנו מבקשים את חתימתכם כדי להביא את חברת נת"ע ועיריית חולון לבוא בדברים עם נציגות התושבים בכדי להביא לשינוי התוכניות כך שייקחו בחשבון את בריאות התושבים הגרים בסמוך לתחנות, למרקם החיים בשכונות ולאפשר פתרונות ראויים לנושא שימור סביבה ירוקה.

כתושבי העיר ודיירי השכונות אנו רוצים לקחת חלק ולהשפיע על תוכניות הפיתוח החדשות שמשליכות עלינו ועל ילדנו באופן ישיר באספקטים כ"כ רבים בחיינו היומ-יומיים.

עכשיו זה הזמן להשמיע את קולנו, להתמודד עם המציאות ולחתום על העצומה.

נעשה ונשנה

אורי גל-כפיר/שכונת רסקו א' חולון

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

11/02/2017
העצומה השיגה 100 חתימות!
11/02/2017
העצומה נפתחה