FactorForMathTest
![אין תמונה](https://www.atzuma.co.il/assets/images/nophoto.png)
מספר חתימות
61 |
|
74 | |
לכבוד,
מדור בחינות במרכז ללימודים קדם אקדמיים
הנדון: בחינה מסכמת – קורס ריענון במתמטיקה כחלופה לרכיב הכמותי בפסיכומטרי
שלום רב,
ביום רביעי האחרון - 19/07/23, התקיימה בחינה מסכמת של הקורס לריענון במתמטיקה. ציון בחינה זו, מטרתו, החלפת הציון הכמותי בבחינה הפסיכומטרית, אשר משחק תפקיד קריטי ומשמעותי בחישוב סכם ההנדסה בקבלה למחלקות השונות בפקולטה להנדסה באוניברסיטה. *כל נקודה ברכיב הכמותי, מוסיפה 3 נקודות לסכם ההנדסה* שקובע קבלה או דחייה מהפקולטה.
כל אחד מתלמידי הקורס שניגש לבחינה עשה את מירב מאמציו לפני הבחינה ובמהלכה.
לאחר הבחינה, כולנו חשנו כי המבחן היה מעל רמת התרגול בשיעורים ומעל המבחנים לדוגמה אשר יהיו זמינים עבורנו במערכת ה-moodle. ביניהם, המבחן של המחזור הראשון של הקורס. בנוסף, מבדיקת נתוני התפלגות הציונים עולה כי :
* הממוצע של המבחן הנוכחי עומד על 60
* 33 נכשלים
* 53 לא עברו את הציון 70
נתונים אלו משאירים אותנו בפער משמעותי מהסיכוי שלנו להעלות את סכם ההנדסה ולהתקבל לתארים אליהם אנו מעוניינים להתקבל.
ברור וידוע כי אין הכרח שהקורס יהווה עבור כל המשתתפים בו, ואף לא עבור חלקם, כרטיס כניסה ודאי לפקולטה הנחשקת על ידם, אך בסקירה כללית ופרטית של תוצאות הקורס, עולה כי מרבית ציוני התלמידים הינם רק מעט מעל ''עובר''. מכיוון שאין מדובר על תלמיד מסויים או אחוז תלמידים מבוטל, הרי שחלק ניכר מתלמידי הקורס נכשלו או עברו בעור שיניהם.
מכך ניתן להגיע למסקנות כי הקורס הועבר בצורה לקויה ו/או שרמת המבחן הייתה גבוהה מרמת הקורס.
להלן סעיפים שנרצה להעלות:
1. ישנו היעדר חומר לתרגול ורמת תרגילים נמוכה-
כמות השאלות לחזרה הייתה מועטה, חסרת גיוון וחוזרת על עצמה. רמת התרגילים הייתה נמוכה ביחס למבחני בדוגמה, ונמוכה אף יותר מרמת המבחן של מחזור זה.
שאלות החזרה ברובן הגדול תירגלו את הטכניקה המתמטית ופחות את ההבנה, שאלות התלויות בהבנת החומר היו פחותות משמעותית מסך השאלות לתירגול הכולל. לעומת זאת במבחן כמעט כל השאלות היו תלויות בהבנה קודם לטכניקה, זאת מלבד רמתם הגבוהה
2. ישנו פער בין אחוזי המעבר בקורס זה לעומת הקורס הקודם, זאת כאשר החומר לא השתנה משמעותית ואף התנאים הוקלו (למשל ניתן דף נוסחאות רחב יותר מאשר בקורס הקודם). לכן לא ייתכן שיש פער כה משמעותי כאשר רמת הקושי של הקורס דווקא הוקלה.
3. ציוני הקורס נמוכים מאוד, ובו זמנית מחזור קורס זה הינו הסיכוי האחרון שלנו להתקבל לשנת הלימודים הקרובה. נלחמנו בשיניים על מנת להשיג את הנתונים הטובים ביותר ולהתקבל.
מהסעיפים לעיל עולה כי הייתה בעייתיות מסויימת בהתנהלות הקורס אשר השפיעה באופן ישיר על ציוני התלמידים אשר פוגעת בקבלת תלמידיו לפקולטה בה מעוניינים ללמוד, ומכך שמשפיע על עתידם המקצועי ואף האישי.
הקורס מחליף את פרק הכמותי בבחינת הפסיכומטרי, מכאן שהוא מהווה אינדיקציה טובה עבור האוניברסיטה לדעת מה יכולתו המתמטית של כל מועמד. לכן, אם מרבית הקורס לא צלח בבחינה, ניתן לומר שגם עבור מועמדים אחרים אשר היו ניגשים לקורס זה התפלגות הציונים הייתה נשארת זהה, כלומר גם עבור תלמידים שונים הממוצע היה זהה. בנוסף, מטרת מבחן השוואתי היא ליצור עקומת פעמון אשר מדרגת את רמתו של כל תלמיד ביחס לשאר החברה. בעקומת הפעמון של הפסיכמטרי ההתפלגות הינה סימטרית כך שרוב התלמידים מקבלים את ציון האמצע של הבחינה. מטרת הקורס הייתה לדרג אותנו ביחס אליהם כחלופה לפיסוכמטרי, אבל בעקומת הפעמון של קורס זה הציונים נוטים לסף המינימלי. לכן אין זה הוגן לתת לנו ציון השוואתי לכיתה, כי עם ציון זה נתמודד גם מול מועמדים שלא למדו בקורס הזה, ומולם נהיה פחות טובים. מכיוון שכך אנו מאמינים כי ראוי לנהוג בהגינות כלפי תלמידי הקורס ולאזן את ציונם אל מול ציוני מועמדים מבחוץ כך שגם בקורס זה תיווצר עקומת עקומת פעמון זהה לזו של הפסיכומטרי, וכך יהיה ניתן להשוות בין כלל התלמידים
עקב כל הנאמר אנו סבורים כי יש
להביע הגינות ותמיכה ולשקול מתן פקטור, או לחילופין, לאפשר לנו לגשת למועד ב׳ של המבחן כפי שמתקיים בקורסים רבים עבור סטודנטים שלא צולחים את מועד א.
אנו מצפים ומקווים כי ישמעו לליבנו ויבואו לקראתנו בנושא כה משמעותי.
ציר הזמן של העצומה
- 25/07/2023
- העצומה השיגה 50 חתימות!
- 25/07/2023
- העצומה נפתחה