סגירת מרכז לשיפור למידה
מספר חתימות
282 |
|
5,000 | |
20.3.19
הנדון : ההחלטה לסגירת מ.ש.ל
גורמי חינוך ונבחרי ציבור, האמונים על טובת ילדינו בוחרים לסגור את המ.ש.ל תוך ניצול ציני של הרפורמה.
חשוב להבין כי הרפורמה אינה דורשת סגירת מרכזים כמו המ.ש.ל!
כ- 30 שנה מתקיים מרכז מ.ש.ל היושב במוצקין ומשרת חצי מילדי הקריות ומספק מענה רגשי ודידקטי לילדים בעלי לקויות למידה. מדובר בילדים שלומדים בבתי הספר, ומאותרים כבעלי קשיים שלא מאפשרים להם לשרוד את מערכת החינוך כפי שהיא היום מבחינה לימודית ורגשית.
ילדים אלה מרגישים בודדים ולא מובנים בתוך בית הספר.
לא מדובר במיעוט. כל אחד מאתנו יודע לפחות על שניים או שלושה ילדים בכיתה שזקוקים לתמיכה כדי לצלוח את האתגר הזה שנקרא מערכת החינוך.
לכל ילד כזה יש הורים מתוסכלים וחסרי אונים, המקום הזה נותן מענה רגשי להורים ולילדים.
מרכז הלימוד מהווה אי של נחת ומנוחה שמאפשר להמשיך במסע ההתפתחותי של הילד
המרכז הוקם מתוך תפיסה שדוגלת בשילוב ילדים בעלי לקויות למידה בתוך המערכת החינוך.
כמו שכולנו יודעים, למערכת החינוך נוספים וישנם ילדים רבים עם לקויות שונות.
עכשיו בעקבות הרפורמה שדוגלת בשילוב ילדים בכיתות רגילות, באופן לא מובן, הוחלט לסגור את אותו המקום שנולד כדי לשלב אותם.
משמעות סגירת המקום היא להרוס את המעטפת של הילדים, ההורים ואנשי החינוך בבית הספר.
מעבר לזה: בשיחה עם גורמים בכירים, התגלה כי אין כיום מענה פרקטי שמחליף את המרכז.
כשמספרים שהתקציב ילך לבתי הספר, לא מספרים שבתי הספר לא ערוכים לכך, לא מספרים שאין כיתות לימוד ולא מספרים שהמשענת שהייתה לעזרת ההורים, תימחק. לא מספרים שהמקום הבטוח בעולמם יעלם .
סגירת המרכז משמעה למוטט עשרות ואף מאות ילדים, שהם, בסופו של דבר, המבוגרים של העתיד.
במקום להקים מרכזים נוספים כאלה סוגרים אותם, במקום לבנות עבורם מערך של קבוצת השווים, מבודדים אותם.
סגירת המקום, משמעה להחמיר מצב שכבר כיום אינו מספק. אתם בוודאי יודעים כמה ילדים נכנסים לקבל הוראה מתקנת ולא מקבלים שעות שילוב, כי אין מספיק שעות..
האם במבני בתי הספר במחוז חיפה, יש חדרים לטובת העניין? כמה מטפלות יהיו בכל בית ספר?
איך יתורגמו השעות שנלקחו מהמרכז לתוך בתי הספר?
האם תוכלו להכניס טיפול אינסטרומנטלי, דרמה, קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק בתוך כל בית ספר? הלא לילדים צרכים שונים..
כרגע, בתי הספר מתקשים לתת תשובות להורים כי פשוט אין כלים.
מדובר בהיעדר חשיבה מסודרת ומאורגנת. בהיקפים אלה מדובר בהפקרות, פה במדינה.
המעטפת היא כינוס של ילדים והורים שבאים באינטראקציה האחד עם השני במקום.
הילדים פוגשים ילדים אחרים, נוצרים קשרים טובים בתוך מרחב בטוח שבאים לידי ביטוי בהמשך גם בהתקדמות בבית הספר.
באופיו ומבנהו, צוות המרכז מתווך, הוא מתרגם צרכים ושיקולים בין הורים והצוות החינוכי בבית הספר. צריך להבין שהמצב של גידול ילדים מיוחדים עשוי להיות טעון עבור ההורים ויכול להוביל להתלקחות, באין גורם מתווך ומכיל לא מתאפשרת התקדמות.
זאת ועוד, המקום מספק מענה קהילתי מעצם המבנה שלו, יש כאן מערך שלם של הכשרת סטודנטים למקצועות טיפוליים.
בעזרת המערך הזה יש מענה קהילתי לילדים שהיו נופלים בין הכיסאות ולא מצליחים לקבל שעות דרך ועדות שילוב.
מדובר במענה קהילתי שמאפשר להכיל את החלשים, השקופים, אותם ילדים שעשויים לנשור
מהמערכת מבלי שישימו לב.
מ.ש.ל משמש בית לפסיכולוגים ולמטפלים שעוברים הכשרה מקצועית וכן שמקבלים פגישות חשובות בין הורים ואנשי מקצוע במקום.
עולות שאלות מטרידות לאורך כל ההתנהלות:
בבית ספר אחדות למשל, אין כיתה טיפולית..
הם למעשה מתארחים מבנה המ.ש.ל שצפוי להריסה כבר בחודשים הקרובים.
הצפי לבניית בית הספר המחודש הוא כשנה וחצי.
ב"זמן ילד" מדובר ב"שנים", הילד ממשיך לגדול, מאבד הזדמנויות
אי אפשר לומר:” אנחנו לא מוכנים, לילד תהיה שנה קשה”
הרי זו תהיה לא רק שנת נסיגה, אלה אובדן יכולות של הילד בזמן ההתפתחותי המתאים וישאיר "פצועים" רבים המופקרים כבר מעכשיו, באופן יזום!
המרכז מרכז את האדמיניסטרציה הנוגעת לכל המערך, האבחונים המתקבלים, קליטת הוועדות, התוכניות הטיפוליות ולמעשה כל ניהול התיק האישי של המטופל, מי יטפל בריכוז החיוני הזה? האם ההורים יקבלו מענה חלקי מפה וחלקי משם??
בחנו את הרפורמה ולא מצאנו אזכור או התייחסות למרכזי למידה.
גורמי חינוך ונבחרי ציבור, האמונים על טובת ילדינו בוחרים לסגור את המ.ש.ל תוך ניצול ציני של הרפורמה.
חשוב להבין כי הרפורמה אינה דורשת סגירת מרכזים כמו המ.ש.ל!
לכן אין סיבה הגיונית לסגירת המרכז!
זה עובד.
זה מקדם את הילדים באופן מוכח ועקבי מזה 30 שנה.
הוא מממש את זכותו החוקית של כל ילד במדינת ישראל לקבל את הטיפולים שיתאימו אותו לחברה.
זו אינה טובה אלה חובה!
אין מספיק כאלה ובמקום להקים נוספים סוגרים את מרכז הקיים.
המהלך נעשה באופן חד צדדי, בלתי שקוף וספק חוקי, לאור זכויותיהם של ילדי החינוך ומשפחותיהם.
אנו ההורים קוראים לסהר-הראל לקבל החלטה אחראית ולשנות את החלטתו לסגירת המ.ש.ל.
אנו מבקשים את כל מי שרואה חשיבות במתן הזדמנות לחינוך שווה לכלל הילדים
להרתם ולחתום על עצומה זו
תודה רבה על עזרתם!
ציר הזמן של העצומה
- 24/03/2019
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 24/03/2019
- העצומה נפתחה