ביטול מסוף אוטובוסים - פסגות אפק

ביטול מסוף אוטובוסים - פסגות אפק

מספר חתימות

263
 
250  

אנו תושבי שכונת פסגות אפק דורשים לבטל את הקמת מסוף האוטובוסים במגרש 801 אל מול שכונת המגורים!

המסוף לא מקושר תחבורתית למסוף בינעירוני - הוא נקבע שרירותית עי משרד השיכון ולא עי משרד התחבורה. יעשה רעש מסביב (מדידות הרעש היו כבר על הסף המותר), יצלק את הגישה לנחל רבה למפגשים וטיולים בטבע.

המסוף תנאי לבניית שכונה E? נו באמת... E כבר בנויה

מרגע שהתנאי המרכזי – טופסי איכלוס למתחם E נפרץ – אין שום רלוונטיות לתנאי זה

הקמת המסוף מהווה חוק כי הוא תנאי בתבע? שינויים בתבע כבר בוצעו 

כשם שעיריית ראש העין יזמה שינויים בכל תכניות הבינוי של כל חמשת המתחמים )A,B,C,D,F ,)יכלה היתה ועדין יכולה לייזום שינוי בתכנית; יתרה מכך, לו העירייה תיזום שינוי – משרד השיכון לא יתנגד

מיקום המסוף - בדיחה!

המיקום נקבע שרירותית ע"י משרד השיכון )ולא ע"י משרד התחבורה( מטעמי נוחות סטטוטוריים; הוא מעולם לא נבחן בעיניים מקצועיות; אין ולא נמצא פרוטוקול אחד המאשר המצאות חוו"ד מקצועית התומכת במיקום ההזוי

מיקום המסוף אמור להיות תוצאה של תכנית כוללת ולא עובדה בשטח, בבוא היום כשסוף סוף יכינו תכנית כזו פרקטית ותפעולית – ברור כי מיקום המסוף צריך להיות בצמוד לנקודות חיבור מרכזית כמו רכבת )כבדה או קלה( ובמקרה שלנו: תחנות רכבת רה"ע צפון/דרום, מחלף 444 ,מחלף אבן העזר וכד'

ייעוד המסוף? 

בילבול רב בין ייעוד המסוף שנקבע בתכנית רנ/300/א/1 – מסוף לשירות נוסעים לבין העמדה של חב' אמאב כיום )משמשת יועצת לעיריית רה"ע( – שהמסוף נועד לתפעול בלבד )כלומר, לחניית לילה לאוטובוסים(; מעצם העובדה שכיום קיימת אי הבנה ביחס למטרת המסוף – אסור להקימו טרם הכנת תכנית אב לתחבורה ציבורית ואם יעוד המסוף אכן חניית אוטובוסים – על אחת כמה וכמה אסור שימוקם בצמידות לשכונות מגורים אלא באזורי מסחר/תעשיה וכאלה לא חסרים באזורינו

אההה זה בטח חלק מתוכנית גדולה יותר - ממש לא!

אין! טרם גובשה! חב' אמאב נבחרה כבר בשנת 2012( ואול תחילת 2013 )לערוך תכנית אב והנושא התמסמס )בעזרתו האדיבה של מהנדס העירייה( לאורך השנים

חלופות? יש

אך זה צריך להיקבע ע"י תכנית אב לתחבורה ציבורית 

אין שום הגיון בהקמת מסוף אוטובוסים בשטח אשר הנגישות אליו מוגבלת, מסוכנת ואשר אינו נמצא בקרבת משתמשי תחבורה ציבורית. בטח לאור העובדה כי אין מניעה להמשיך ולפעול באופן הקיים - כאשר מסוף האוטובוסים נמצא אל מחוץ לשכונת מגורים (פארק סיבל), באיזור נגיש למשתמשי תחבורה ציבורית ובמיקום אשר אינו מהווה מפגע תברואתי (זיהום, רעש) וסביבתי.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

19/06/2017
העצומה השיגה 100 חתימות!
19/06/2017
העצומה נפתחה