אי שוויון בחינוך- מספיק!
מספר חתימות
71 |
|
120 | |
אנחנו, הילה, שלי ונעה תלמידות כיתה י"ב מבית הספר ליידי דייויס בתל אביב. כחלק מפרויקט במסגרת הבגרות שלנו באזרחות, חקרנו בעיה אזרחית: אי שוויון במערכת החינוך. במהלך הפרויקט התבקשנו למצוא פתרון לסוגיה זו, אנחנו חושבות שניתן יחסית בקלות לפעול לצמצום הבעיה ואנחנו פונות אליכם כדי שתעזרו לנו לממש אותו. כיום מדינתינו סובלת מאי שוויון במערכת החינוך. האזרחים אשר מיושבים בפריפריה סובלים מאפליה בעניין, איכות ההוראה נמוכה יותר, מורות לא רוצות לעבור לפריפרייה והמדינה לא מתגמלת אותן, בנוסף לבתי הספר בפריפריה יש תקציבים נמוכים שאינם מספיקים לצורך העלאת רמת הלימודים ותמיכה רגשית, וגם תשלומי ההורים שם נמוכים. ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית הדוגלת בזכויות אדם ובשוויון מוחלט בין האזרחים. אך בפועל לא נותנים מספיק את הדעת על הפערים בין בתי הספר ואין תכניות מותאמות לאוכלוסייה. כך למשל יש בעיה חמורה עם חלק מהמדדים שהכניס משרד החינוך שהם שמאפשרים את החלוקה התקציבית. מדידה בלת אופי עסקי איננה מתאימה לדעתנו לבית הספר. היא מובילה להעמקת הפערים בין בה"ס הסובלים מלכתחילה מאי שוויון , ובה"ס שעומדים במבחני ההערכה ברמה גבוהה (גם משום ששם לרוב התלמידים מקבלים תמיכה של מורים פרטיים). כך נוצר מצב שיש יש בתי ספר אשר מקבלים תקציב דל ביותר והתלמידים בהם לא זוכים לקבל הזדמנות שווה אמיתית.לאחר מחקר וראיונות מעמיקים עם מומחים בתחום הגענו למסקנה שהפתרון האידיאלי הוא תקצוב שלא נובע מתרומות, אלא מגיע אך ורק מהרשויות, הארכת יום הלימודים, ושיפור שכר המורים בכלל ובפרירפייה בפרט. על מנת לעשות זאת, נצטרך להפעיל לחץ על הממשלה שמעלימה עין בעניין. את העצומה נשלח לגורמים הרלוונטיים:שר החינוך, יו"ר ועדת החינוך בכנסת, ופורום ה-15 (שהוא ארגון המאגד 15 ערים בישראל). ככל שמספר החתימות יהיה רב יותר, גם הלחץ המופעל על הגורמים הרשמיים יגדל, וכך נקדם שינוי משמעותי זה, לו אנו מייחלות. אנחנו מודות לך על החתימה ועל הפצתה.
ציר הזמן של העצומה
- 01/05/2021
- העצומה השיגה 50 חתימות!
- 18/03/2021
- העצומה נפתחה