ערעור מבחן סוף מתמטיקה מכינה אריאל
מספר חתימות
118 |
|
100 | |
הנדון: תקלה חמורה בבחינה מתמטיקה בתאריך 17.7.18
אנו תלמידי המכינה להנדסה מחזור מרץ 18 שנבחנו בבחינת מתמטיקה ביום שלישי ה17.7.18, באים במכתב זה בדרישה מהאוניברסיטה לקחת אחריות על המחדלים החמורים לכאורה שהתרחשו בניסוח שאלון הבחינה שיפורטו להלן:
1. בשאלה מס' 4, סעיף א' כתוב (tan(x+7.5 במקום (tan(x+75. לחלק גדול מהנבחנים נאמר תוך כדי הבחינה לתקן את נתוני השאלה, מה שגורם לשאלה להיות ברמה נמוכה בהרבה מרמת השאלה המקורית. בנוסף לא יעלה על הדעת שחלק מן התלמידים יקבלנו נתוני שאלה אחרים מתלמידים אחרים באותה הבחינה, במיוחד שהשאלה המקורית קשה בהרבה. העניין גרם לנו לתחושת עוול ולעגמת נפש גדולה. בנוסף, הנוסחה הרלוונטית בדף הנוסחאות הייתה כתובה באופן לקוי וגרמה לבלבול רב, ולא לכל הסטודנטים היה מרצה זמין שיסביר שזו טעות. הטעות תוקנה רק לחלק המכיתות וגם זאת בזמן מאוחר בבחינה.
2. בשאלה מס' 6, בסעיף ב' כתוב ש ad חוצה זווית sa בנתוני השאלה לא מצוינת האות s מה שגרם לתלמידים רבים לבלבול רב.
3. בשאלה מס' 8 בסעיף א' כתוב שעלינו למצוא אסימפטוטות אופקיות בתחום מוגבל (במקום אסימפטוטות אנכיות). גם אם הכוונה הייתה להוכיח שאין דבר כזה אסימפטוטות אופקיות בתחום מוגבל, הניסוח מבלבל מאוד ולא הוגן.
4. בשאלה מס' 9 בסעיף א' התבקשנו למצוא את נקודת הפיתול (הבודדת) במקום נקודות הפיתול (בפועל היו שתיים). עניין זה גרם לסטודנטים רבים לחזור על התרגיל שוב ושוב על מנת למצוא את "הטעות" שלהם ולבזבז זמן בחינה יקר.
כשלים חמורים אלו בניסוח השאלות גרמו לנו:
א. לבזבוז זמן בחינה יקר שמנע מאיתנו להתקדם לשאלות אחרות בבחינה.
ב. ויתור על שאלה שנראתה לא הגיונית ופגיעה בכמות הברירה המגיעה לכל תלמיד בבחינה.
ג. לפגיעה מנטלית קשה בביטחוננו האישי ובמורל להתמודדות מול השאלות, מרכיב חשוב ביותר להצלחה במבחן.
ד. לפגיעה באמינות יתר השאלות, תחושה של ספק וחוסר ביטחון בקריאת השאלה.
נסיבות אלו הביאו בהכרח לתוצאות כשל ושיקוף לקוי ושגוי של רמת השליטה שלנו בחומר. כמובן שהדבר יתבטא בציון הבחינה. על מנת להקדים תרופה למכה, דורשים אנו ממנהלי המחלקה האחראים על הבחינה להכיר בעובדות, על מנת שרמת הידע שלנו תבוא לידי ביטוי בציון.
אנו דורשים 15 נקודות פקטור שמורכב בעיקר מהטעות הראשית בשאלה 4 שהייתה קלה לפתרון אלמלא ההטעיה ותוקנה רק לחלק מהנבחנים והטעויות הנוספות בשאלות השונות שגרמו לנו לבזבוז זמן יקר. לחילופין לתת למי שיחפוץ את האפשרות לגשת לבחינה מחדש כמועד א'.
בצפייה לשיתוף פעולה נציגת המתלוננים אורי אליה ושאר תלמידי המכינה להנדסה מחזור מרץ 2018
ציר הזמן של העצומה
- 22/07/2018
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 22/07/2018
- העצומה נפתחה