דורשים ועדת חקירה ממלכתית לעוולות הרווחה ולמחדליה.
מספר חתימות
1,921 |
|
5,000 | |
דרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפשעי הרווחה
אנו אזרחים נפגעי הרווחה ומשפחותיהם, פעילים חברתיים וכלל אזרחי המדינה
דורשים ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את עוולות ומחדלי הרווחה אשר גרמו וגורמים
להוצאת תינוקות וילדים בכפייה או "בהסכמה" מביתם הטבעי ולהשלכתם למרכזי
חירום,לפנימיות, למשפחות אומנה, לאימוץ ולעמותות . וזאת ללא סיבה מוצדקת
וברוב המקרים רק בשל היותם עניים, ובמיוחד חד-הוריות חלשות.
* אנו דורשים שחרור כל הילדים שהוצאו מביתם ללא סיבה מוצדקת
*** אנו דורשים תיקון חוקי הרווחה המיושנים, הנותנים כוח בלתי מוגבל לעו"ס
אך מונעים אפשרות התגוננות של ההורים מול הגזרה של הוצאת הילד. ****
*** אנו דורשים ביטול ההפרטה של מוסדות ושירותי הרווחה
מידי שנה מוצאים מהבית כ-10000 ילדים למסגרות הרווחה. חלק מהם בכפייה בצו שופט, חלק "בהסכמה"
שנכפית עליהם באיומים ובמרמה. ויש שמוצאים מהבית אף ללא צו שופט!! אלא על פי צו חירום שעו"ס רשאית
להוציא על פי שיקול דעתה, להחזיק בילד שבוע ורק אז להביאו בפני שופט. אפילו את הרוצחים והפושעים
הגדולים ביותר חייבים להביא לשופט אחרי 24 שעות .... הילדים נלקחים מביתם באישון לילה בליווי שוטרים
ומושלכים לפנימיות, למרכזי חירום, לאומנה, לאימוץ. במקרים אחרים הם נחטפים מהגן או מבית הספר מבלי
שיוכלו אף להיפרד מהוריהם, ומבלי שההורים יודעים שחוטפים את ילדם. יש גם תינוקות שהעו"סיות מנתקות
באכזריות משדי אימן מיד לאחר הלידה,עוד בהיותה בבית החולים.
מאות ואלפי הורים טוענים וזועקים כי ילדיהם נלקחו מהם ללא הצדקה ובתואנות שווא אך קולם לא נשמע.
בתי משפט למשפחה ולנוער פועלים שלא על פי דיני ראיות ,בדלתיים סגורות ותחת חיסיון וללא כל
אפשרות של ביקורת ציבורית. ברוב המקרים הם מהווים חותמת גומי לכל בקשות העו"ס.
ההפרטה ורעותיה
כל מוסדות הרווחה ושירותיה הישירים והנלווים מופרטים מזה שנים , והם פועלים כעסק כלכלי לכל דבר ועל בסיס
אינטרס רווחיות בלבד, על גב הילדים. זה כבר מזמן לא שירותי רווחה, אלא "תעשיית רווחה" המגלגלת סכומי
עתק כל שנה. תעשיית הילדים הזו ניזונה מתקציב הרווחה העומד השנה על כ- 8.3 מיליארד שח !!!
אך רוב התקציב הולך לכיסים הפרטיים של "יזמי הרווחה" בעלי המוסדות המופרטים ולמשכורות העו"סיות וכמעט
כלום לטיפול רווחה אמיתי בילד ו/או משפחתו במסגרת הקהילה. הכסף הרב המתגלגל ברווחה מהווה פיתוי
ופתח לשחיתויות ולקומבינות בין עובדי המשרד לבין יזמים ולבין עו"סיות.
מספר דוגמיות להמחשת העלויות המנופחות של המסגרות המופרטות:
*עלות החזקת ילד אחד בפנימיה או במרכז חירום היא כ - 16000-17000 שח לחודש!!
*עלות מפגש א ח ד , ב"מרכז קשר" מנוכר, בין הורה לילדו עולה למדינה כ 700 שח !!
ואילו רק חלק קטן מסכומים אלו היה מושקע בטיפול בילד בביתו ובמסגרת הקהילה במקום להוציאו מהבית
ללא הצדקה, היה הטיפול מועיל יותר, חוסך סבל ונזק חסר תקנה מהילד וממשפחתו וחוסך כסף רב למדינה.
----------------------------------------------------------------------------
אנו דורשים כי ועדת חקירה ממלכתית תחקור את מעשי ומחדלי הרווחה הבאים:
----------------------------------------------------------------------------
1. כיצד קרה שעובדי הרווחה שאמרים לסייע למשפחות ולתת להם כתף ותמיכה בשעת מצוקתן
ניצלו את המצב והפכו את הילדים ומשפחותיהם לקורבנות הרווחה ?
2. כיצד קרה שרוב האזרחים פוחדים לגשת למחלקות הרווחה ורואים בעו"ס אויב מר שנלחמים
נגדו במקום להעזר בו. ההמלצה הרווחת היא - תעשו הכל מלבד לגשת לרווחה כי ינצלו את
חולשתכם וייקחו את הילדים.
3. אנו דורשים לחקור את המקרים שעו"סיות סימנו תינוקות לפני לידתן כיעד להוצאה מהאם.
4. אנו דורשים לחקור את המקרים שעו"סיות חטפו תינוקות מהאם מיד לאחר הלידה בבית החולים
ללא צו שופט כדי למוסרם לאומנה או לאימוץ.
5. אנו דורשים לחקור את המקרים שבהם העו"ס הוציאו בכפייה ילדים מביתם רק מחמת היות
המשפחה ענייה וזאת בניגוד לפסיקות בית משפט העליון ובניגוד לחוק.
6. אנו דורשים לחקור את המקרים בהם העו"ס שיקרו בתסקיריהן והעלילו שקרים על תפקוד
ההורים, שיקרו וסילפו נתונים ועובדות גם לבית המשפט וגרמו להוצאת הילד במרמה בניגוד לטובתו.
7. אנו דורשים לחקור את המקרים בהם העו"ס פעלו נגד הילד וההורים מתוך נקמנות אישית תוך הטרדתם
או שרק מחמת אי שיתוף פעולה המליצו להוציא ילד מהבית וזאת בניגוד לפסיקה בנושא.
7א' אנו דורשים לחקור את התעללות הרווחה בהורים גרושים, או שנמצאים בהליכים, ומקרים של הסתה
של ההורים אחד כנגד השני.
ובמיוחד את היחס השלילי כלפי הגברים בהליכי משמורת והסדרי ראייה.
8. אנו דורשים לחקור את התנהלות השופטים שברוב רובם של המקרים מאמצים את תסקיר העו"ס
ככתבו וכלשונו ללא שום בירור ומבלי ליתן אפשרות לחקור את העו"ס. והופכים את התסקיר כמות
שהוא לפס"ד. כך שהשופטים הופכים לחותמת גומי של הרווחה.
9. אנו דורשים לחקור קשרים פסולים וניגודי אינטרסים בין הבעלים העסקיים של מוסדות הרווחה המופרטים
לבין עו"ס ולבין שופטים ולבין גורמים בכירים במשרד הרווחה. קשרים המלווים בחשד לטובות הנאה פסולות
וחשד לכאורה לשוחד.
10 אנו דורשים לחקור את כל תהליך ההפרטה במשרד הרווחה, הפרטה אשר גרמה לכך ששירותי המשרד
הפכו ממכווני טובת הילד למכווני אינטרס כספי של בעלי מוסדות הרווחה. וכן לבדוק את מדיניות התעריפים
הגבוהים המשולמים למוסדות ולנותני שירותים בגין הילדים.
11 אנו דורשים לחקור את מדיניות המשרד והכיצד יתכן שמתוך תקציב משרד הרווחה בסך של כ- 8.3
מיליארד שח, כמעט ולא נשאר תקציב לפעולות שיקום של ילדים ומשפחותיהם בקהילה, וה"פתרון"
האוטומטי הוא הוצאה מהבית.
12 אנו דורשים לחקור את התופעה הנלוזה של קיומן של יעדי מכסות ילדים ברמה מחוזית וסניפית לאיכלוס
מוסדות הרווחה השונים . וכן חשד לקיומם של בונוסים המשולמים לעמידה במכסות. וכן את ניגוד האינטרסים
בהעסקתם של העו"סיות כמנחות אומנה כשעמותות הקשורות להוצאת ילדים משלמות את שכרן.
12א' אנו דורשים לחקור את הנעשה במרכזי החירום ובפנימיות. לפי עדויות ותחקירים ילדים עוברים התעללויות
והשפלות, ילדות נאנסות ע"י מדריכים ועוד מעשי זוועה.
13 אנו דורשים, בעקבות דוח המבקר האחרון, לחקור את התנהלותן הבלתי תקינה של מה שקרוי ועדות
ההחלטה בלשכות הרווחה. וכן לחקור את מעמדן המשפטי ותוקף החלטותיהן, שכן אינן מעוגנות בחוק.
14 אנו דורשים את השבתם המיידית של כל הילדים, שהוצאו בכפייה או בדרכי רמייה מביתם ומשפחתם,
אל חיק הוריהם.
15 אנו דורשים תיקון כל חוקי הרווחה כך שהחוקים יכללו את העקרונות הבסיסיים הבאים :(ותיקונים נוספים)
א. מקומו הטבעי של כל ילד הוא אצל הוריו וזכותם הבסיסית לגדלו אצלם בכל מצב. ילד יוצא מהבית
אך ורק במקרה של אלימות פיזית או מינית מוכחת כלפי הילד או חוסר תפקוד מוחלט של הוריו.
ב. כל דיון והחלטה יהיו שקופים ופרוטוקול הדיון ינתן להורים.
ג. לא יבוצעו צעדים לגבי ילד על בסיס דיווח או תלונה של הורה אחד בלבד. (גם במקרה של דיווח
על אלימות כלפי הילד במשפחה.), עד לחקירה משטרתית.
ד. רוב תקציבי הרווחה יוקדשו לשיקום הילד ו/או משפחתו במסגרת הקהילה ולתמיכה כלכלית במשפחה.
ה. עו"ס לא יוכל להוציא ילד מהבית בצו חירום ללא צו משופט.
ו. מצב כלכלי קשה בבית ,עוני , תנאי מגורים צפופים וכולי לא יהוו סיבה להוציא מהבית.
ז. שופט יהיה מחוייב לתת עדיפות עליונה למשפחה המורחבת במקרה שיחליט על הוצאה מהבית.
ח. אם שופט יחליט על מבדקים לילד או להורים בטרם ייתן החלטה בעניין הילד, המדינה תישא בהוצאות
הבדיקות במקרה של משפחה חסרת יכולת כלכלית.
ט. דיוני בית המשפט בעניין הוצאת ילדים מהבית ייעשו רק בנוכחות 2 ההורים. ובטרם יחליט בעניין,
חובה על בית המשפט לשמוע גם את הילד.
****************
אצל הפעילים וההורים ישנם עדויות, מסמכי החלטות, פסקי דין ומסמכים רבים אשר תומכים ןמאששים את
הטענות והדרישות דלעיל.
ה ב ה ר ה
אין לראות בעצומת דרישות זו הכללה כנגד כלל עובדי הרווחה, ולא נגד אלו העושים מלאכתם
באמונה ובהגינות. מדובר על אותם מקרים רבים מאוד שהעובדים מועלים בתפקידם וגורמים עוול.
ציר הזמן של העצומה
- 30/08/2015
- העצומה השיגה 1,000 חתימות!
- 12/07/2015
- העצומה השיגה 500 חתימות!
- 04/06/2015
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 25/05/2015
- העצומה נפתחה