עצומה למען ביטול חוק הפללת לקוחות של שירותי זנות
מספר חתימות
עד כה נאספו: 115 חתימות.
|
עצומה למען ביטול חוק הפללת לקוחות של שירותי זנות ומיסוד הזנות בישראל
חוק הפללת לקוחות של שירותי זנות הינו חוק בלתי חוקתי, בלתי דמוקרטי ובלתי אנושי. יוזמי חוק זה אומרים במפורש, מעל גבי העיתונים ובכל אמצעי התקשורת, כי מטרתו המוצהרת הינה חיסול תופעת הזנות בישראל. לא פחות. אם אכן תושג מטרתם של יוזמי החוק, הרי שהנזק לחברה בכלל ולנשים בפרט יגדל עשרות מונים. כמו כן, ואל ניתמם מאחורי צקצוקי לשון והרמות גבה, הזנות היא אכן תופעה טבעית אנושית המתקיימת גם בעולמם של יונקים אחרים בעולם החי, לא רק אצל בני האדם. חקיקת חוק האוסר פעילות אנושית טבעית הינה פעולה בלתי חוקית בעליל הסותרת בצורה הקיצונית ביותר את העיקרון הדמוקרטי הנעלה של כבוד האדם וחירותו. כמו כן סותר חוק זה את עיקרון חופש הביטוי ופוגע פגיעה אנושה בעיקרון חופש העיסוק.
הזנות הייתה והיא עדיין חוקית במדינת ישראל. כל אישה החפצה בכך יכולה לעסוק בזנות ובלבד שלא תעשה זאת בפומבי. מצד שני, אוסר החוק, ובצדק מוחלט, סרסרות ומתן מחסה לפעילות זו. במילים אחרות, החוק הקיים מוציא את הסרסורים אל מחוץ לחוק אך מתיר לנשים לעסוק בעבודה זו באופן עצמאי. תמוה אם כן, מדוע בחרו יוזמי החוק להפוך לעבריינים את הצרכנים ולא את העוסקים (או העוסקות) במשלח יד זה. בכל מדינות המערב, לרבות ארה"ב, הזנות עצמה אינה חוקית, ולכל מדינה הסבר משלה. אם רוצים למגר את תופעת הזנות, יש לפחות לעשות זאת בצורה צודקת כאשר העבריין הוא זה שנותן את השירות הבלתי חוקי. יחד עם זאת, אין להשוות את צרכן הסמים לצרכן הזנות. בעוד שצרכן הסמים מהווה סכנה לציבור, הרוב המוחלט של צרכני הזנות אינם מהווים סכנה לציבור. לפיכך, הפיכתם לעבריינים על סמך גחמה פמיניסטית אידיאולוגית הינה פעולה בלתי חוקית ובלתי חוקתית שיש למחות כנגדה בכל התוקף ובשום אופן לא לקבלה. ועוד דבר: אם יתקבל חוק זה וייכנס לתוקף, הוא ייצור מצב אבסורדי שבו הזנות חוקית ואילו צריכתה אינה חוקית. האם מוציאים מחוץ לחוק את צרכני הקוקה קולה בגלל שמיעוטם מתמכרים ובד בבד מאפשרים את מכירתה ברבים?
אין ספק שהיוזמה לחקיקת חוק זה באה כדי למגר את תופעת הסחר האכזרי בנשים. כותב שורות אלו אינו מטיל ספק בצורך להילחם בכל אמצעי שניתן (ואף להחמיר בעונשם של סוחרים נבלים אלו) בתופעה זו, ההופכת נשים צעירות לשפחות מין בכוח הזרוע ולמוצר מסחרי העובר מיד ליד. התופעה הקשה, שמשטרת ישראל התקשתה להילחם בה, הביאה לחקיקת חוק נגד סחר בבני אדם בישראל ואין חוק מוצדק ממנו, בעיקר כאשר מביטים בהשלכות הקשות של תופעה זו על הנפגעים והנפגעות ממנה. סוחרי הנשים הם מן הנאלחים ביותר ביצורי האנוש ומקומם מאחורי סורג ובריח. אך האשמת הלקוחות (שרובם גברים) בקיומה של תופעה זו היא לא סתם טעות מטופשת של מי שאינו יודע מימינו ומשמאלו, אלא הכתמת חצי מאוכלוסיית המדינה בהאשמה שאין לה כל שחר. במדינת ישראל, כמו בגרמניה, צרפת, שבדיה, איטליה, יפן וארה"ב, עשרות אלפי אם לא מאות אלפי לקוחות של שירותי זנות מכל המינים והצבעים. אנשים שלא עשו רע לאיש, ורובם המכריע גם לא עשו דבר לזונות עצמן. מי שפוגע בזונה, בין אם בשעת מעשה או בין אם לאו, דינו כדין כל אדם הפוגע בזדון בזולתו. אך לא ניתן להטיל אחריות פלילית של לקוח על גורלה של זונה, יהא זה מר ככל שיהא. בגורלן של הזונות צריכה לטפל המדינה באמצעות הגופים הממונים על כך, ואם אין לה, הרי שיש להקימם. אך דבר אחד צריך להיות ברור גם לרדיקליות שבפמיניסטיות: לקוח תמים הוא לקוח תמים ולא ניתן להפוך את מרבית אוכלוסיית הגברים במדינת ישראל לעבריינים על לא עוול בכפם. לא הלקוח אחראי לגורלה של אישה שנחטפה לעסוק בזנות אלא רק זה שחטף אותה. כל צורה אחרת של מחשבה מעידה על מטרתו האמיתית של החוק: הכרזת מלחמה על המין הגברי ועל זכות הגבר לפרטיות. ועוד לא דיברנו על עזות המצח הפטרנליסטית שבהפניית אדם "שסרח" בביקור אצל זונה לטיפול מונע. הטיפול המונע היחיד הוא: סירוס. אבל לשם לא ניתן ליוזמי החוק להגיע.
הפגיעה בחופש הביטוי שמציב חוק זה מתבטאת בכך שגברים רבים בעלי נטיות וצרכים מיניים מיוחדים (וחוקיים, לא להאמין!) לא יוכלו להביא לידי ביטוי את טבעם. טיפול מונע פמיניסטי לא ישנה את טבעו של אף אחד, כשם שחינוך לערכי משפחה בישיבה דתית בנתיבות לא יהפוך הומוסקסואל לסטרייט. אם גברים, וגם נשים, יפחדו להביע את מיניותם המיוחדת והשונה מאימת חוק זה, הרי שהחוק מתערב כאן התערבות גסה הן בזכותו של האדם להביע ולבטא את מיניותו באופן חופשי אלא מתערב גם בעצם זכותו של האדם לפרטיות. צרכנים רבים של שירותי זנות הינם גברים נשואים (ולעתים גם נשים נשואות) אשר שומרים נטיות מיניות מסוימות בסוד מפני בנות זוגם, וסיבותיהם עימם. אין זה ממקומו של הפרלמנט לחשוף סודות אישיים של גבר מפני אשתו, אלא אם כן גם נחוקק חוק ששמירת סודות אישיים מפני כל מאן דהו תהיה גם היא פעולה לא חוקית. במילים אחרות, תנו לנו לנהל את חיינו האישיים ביותר בעצמנו. אנו לא זקוקים למחוקק, מוסרי ומוסרני ככל שיהא, לטפל בסוגיות אלו. וכבר גלשנו מחופש הביטוי להתערבות גסה בצנעת הפרט. לפיכך, פוגע חוק זה פגיעה אנושה בזכויות יסוד חוקתיות של כל דמוקרטיה מודרנית, בעודו מנסה להילחם בתופעה שאמנם יש להילחם בה בכל הכוח, שלדידם של יוזמי החוק פוגעת בזכויות האדם של אוכלוסיה מסוימת בלבד, והיא אוכלוסיית העוסקות והעוסקים בזנות. האם פגיעה בזכויותיהם היסודיות של רבים כל כך מוצדקת למען השגת מטרה שאפשר בנקל להשיגה בדרכים אחרות, דמוקרטיות ואנושיות באמת? האם יש להקריב את הערכים הדמוקרטיים הבסיסיים ביותר למען ההרגשה הטובה של קבוצה פמיניסטית רדיקלית שמאלנית קיצונית שבטוחה שהצדק המוסרי איתה? ומי הם שיקבעו מהו צדק מוסרי וחוק ערכי?
את תופעת הסחר בנשים, מן המכוערות שבתופעות שנחשפנו אליהן בעיקר מאז נפילתה של בריה"מ, אפשר למגר רק באמצעות של מיסוד הזנות והפיקוח הציבורי עליה. מצד אחד, יש לחוקק בחוק כי העיסוק בזנות יותר במקומות מסוימים אשר יהיו בפיקוח משרדי הממשלה האמונים (משרד הבריאות והמשרד לביטחון הפנים), ומצד שני, ובעזרת פיקוח זה, תוכל המדינה לשקם את אותן נשים שירצו בכך ולהוציאן ממעגל הזנות. אך באותה נשימה שבה מכירים בזכות הנשים על גופן, יש להכיר כי חברה אנושית היא מורכבת עשרות מונים מכל תיאוריה פמיניסטית נאורה ככל שתהיה. יש להתיר ללא אפליה וללא שנאה,ף ותוך הבנה וכבוד הדדי, את העיסוק בזנות ואת צריכת הזנות, שהיא כשלעצמה מונעת אלימות, מעשי אונס ופגיעה בנשים במקומות העבודה, במקומות ציבוריים ובבתינו הפרטיים. יש להפסיק לרדוף את המין הגברי על עצם גבריותו ועל עצם צרכיו הגופניים בכל מיני תירוצים היוצאים מבתי המדרש הקיצוניים של הקמפוסים והמחלקות ללימודי מגדר, ויש להגן עליו מפני חקיקת חוקים שהם בבחינת סדין אדום לדמוקרטיה נאורה, שפשטה את הרגל והפכה לדמוקרטיה רודפת ומשולהבת מיצר נקמנות ומקנאת פין שיצאה מכלל שליטה.
כל מי שקורא לעצמו "אדם" יצביע בעד ביטול החוק להפללת לקוחות שירותי מין ובעד מיסוד הזנות ומתן הגנה לעוסקות ולעוסקים בה מטעם המדינה, בתנאים של הבנה, כבוד הדדי, הכרה בערך כבוד האדם וזכותו לחירות, לחופש עיסוק, לחופש ביטוי ולצנעת פרט.
ציר הזמן של העצומה
- 21/09/2018
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 17/02/2012
- העצומה נפתחה