שינוי מתווה החזרה ללימודים והתאמתו לתנאי השטח

שינוי מתווה החזרה ללימודים והתאמתו לתנאי השטח

מספר חתימות

1,538
 
20,000  

חברים יקרים ושותפי דרך , אנו קוראים לכם להצטרף בחתימתכם למכתבנו הממוען אל ראש הממשלה, שר החינוך ( היוצא) ולמנכ"ל משה"ח, שר הבריאות ולמנכ"ל משרד הבריאות:

אנו החתומים מטה, חברי קבוצת המחאה 100% עבודה=100% שכר , עובדי הוראה בכל המגזרים מבקשים להביע את תחושתינו הכבדות והפקרתנו תוך העמדת חיינו בסכנה לאור מתווה החזרה לפיו אנו עתידים לחזור ביום ראשון.

בראשית דברינו נדגיש כי ההנחיות להחזרת מערכת החינוך כולה לשגרה אינן סבירות ובלתי ישימות. ההנחיות כפי שפורסמו מסכנות חיי אדם הן של התלמידים והן של צוותי ההוראה במסגרות השונות ( די להתבונן בכל מקרי ההדבקה שהתרחשו עם החזרה לשגרה המדורגת. ומספרם עולה ויעלה)

ההנחיות אינן יישמות בשטח לא בבתי הספר ובעיקר לא בגני הילדים.

*בגני הילדים*כל המתווה החדש אינו ישים בגני הילדים.הגן הוא מקשה אחת, לא ניתן לשמור בו על מרחק 2 מטרים.

1. חובת עטיית מסכה בשטחים פתוחים, בחלל הגן לא צריך. בחלל סגור יש אופציה להידבק יותר מחלל פתוח.

2. ארוחת בוקר- ישיבה בקבוצות קטנות. מה זה קבוצות קטנות? יש בגן 7 שולחנות סהכ.. כיצד ניתן לשמור על מרחק 2 מטרים בגן ובו 30-35 ילדים בזמן הארוחות.משמע להתחיל את ארוחת הבוקר ב9 ולסיים ב11 וחצי

3. הרשות המקומית תדאג להכין את המבנה- בגנים רבים הסייעות ניקו עם חומרי ניקוי רגילים. אפילו חומרי הניקיון נקנו מכספי הגן.

4. נקיון הגן והשירותים במהלך היום- לא ישים... זה לא כמו ביהס שאפשר לנקות בזמן שהילדים בכיתה. הגן חלל אחד אי אפשר לשפוך אקונומיקה שהילדים נמצאים. בנוסף יש גנים שבהם הצוות והילדים חולקים את תאי השירותים כיוון שיש רק שני תאים. יש גנים ובו תא אחד לצוות ותא אחד לילדים.כיצד ניתן לשמור על ניקיון קפדני אחרי כל שימוש ובמקביל לדאוג לשלום הילדים.

5. גנים בהם יש 3 אנשי צוות, יוכלו לפתוח ב7:30. משמע הדבר נתון להחלטת הצוות? חוסר האחידות עלול לגרום לכעס וריב בקרב ההורים או שפותחים או שלא

6. לחלק את הגן ל2 קבוצות.. לא אפשרי מבחינת מרחב הגן האופציה היחידה זה שקבוצה אחת תהיה בחצר ואחת בגן.. לא ישים בייחוד לא בעומס חום שצפוי במהלך השבועמשמע 3 שעות חצר, 3 שעות גן . הדבר מעמיד את הילדים והצוות בסכנת התייבשות.

7. שמירת מרחק בין הילדים ככל שניתן.. הילדים לא בובות פורצלן ואנחנו לא שוטרותלא ניתן לשמור מרחק!הצוות לא יכול לשמור מרחק כי הילדים זקוקים לצוות בכל רגע נתון. בעיקר בקבוצה הגדולהומה עושים עם הילדים המאתגרים? כן, בכל גן יש גם כאלה הזקוקים ליותר תשומת לב,חוקים,מגע.כיצד ניתן לוודא כי הילדים עצמם לא יתקרבו לצוות לחפש חום,אהבה,תמיכה ותשומת לב או כיצד ניתן לדרוש מהילדים לשמור מרחק זה מזה.

8. כיצד ניתן אחרי חודשיים בבית להפריד ילד מההורים בשער מבלי לחבק,לנשק וללטף. הילדים נמצאים בתהליך הסתגלות מחדש.

*בבתי הספר*:1 . הנחייה: כיתות ד' ומעלה יחבשו מסכות גם בשיעור עצמו.ומה עם תלמיד שקשה לו? או לא רוצה? מה עם המורה בכיתה שמתקשה לנשום במסיכה?

2. הנחייה: בתי הספר יפעלו להעביר את מירב הפעילות למקומות שמאפשרים מרחק של שני מטר בין תלמיד לתלמיד.מבנה בתי הספר כיום לא מאפשר זאת. אין אפשרות ריאלית לשמור על מרחק 2 מטר בכיתה מלאה תלמידים, אלא אם כן נבנו מבנים חדשים בזמן הקורונה? בנוסך לכך, בדרך כלל קיים מחסור בכיתות ולא עודף שממנו יכול המורה לבחור היכן הוא יכול ללמד.

3. הנחייה: על התלמידים לאכול רק בכיתת הלימוד הקבועה, כל אחד ליד שולחנו... בזמן הארוחה והפסקת האוכל יש להקפיד על מרחק של 2 מ' בין תלמיד לתלמיד.כיצד ניתן ליישם את ההנחייה שכל אחד יאכל ליד שולחנו... התלמידים יושבים שניים בשולחן. אז איך בדיוק מרחק 2 מטר ביניהם?

4. הנחייה: כל כיתה תצא להפסקה בזמנים שונים.האם בתי הספר ערוכים למערכת צלצולים שונה? מה עם מורה טרם סיים ללמד שיעור בכיתה אחת, אך כבר צריך להכנס לכיתה אחרת? האם מורה לא זקוק להפסקה.ובאותו עניין. איפה אמור המורה לשהות אם חדרי המורים סגורים כי על המורים נאסרה התקהלות.

5. הנחייה: הכיתות לא תבואנה במגע ביניהן, והן תישהנה לאורך יום הפעילות במתחמים נפרדים. כיצד ניתן ליישם זאת בפועל כשיש מאות תלמידים בבית ספר, מי יצליח למנוע מגע? די להסתכל בהתקהלות בבוקר בשער.

6. ומה עם ההנחייה לפתוח חלון,לא להדליק מזגן ואיסור שתייה מהקולר. מישהו מבין מקבלי ההחלטות לקח בחשבון את עומס החום הכבד הצפוי השבוע.

7. הנחייה: יש לבצע ניקיון יסודי וחיטוי בכל שטח מוסד החינוך בסוף כל יום פעילות. יש לבצע ניקיון מספר פעמים במהלך היום בחדרי שירותים, חדר מטבח, משחקים ומתקני חצר ולאחר כל שימוש במקלדות ומסכי מגע. יש לבצע חיטוי לכל המפורטים להלן בתדירות שלצידם: כל שטח מוסד החינוך בסוף כל יום; משטחים הנמצאים במקומות סגורים (כיתות , אולמות וכיוב') בהם נוגעים בתדירות גבוהה כגון: ידיות, כפתורים ומתגים, מקלדות, מסכי מגע, מעקות, שולחנות, משטחי עבודה, משחקים ומתקני חצר (מגלשות, נדנדות, מעקות) בתדירות גבוהה במהלך יום הפעילות.מי אמור לעשות זאת. ואל תגידו המורים. עד פה!

ניתן להמשיך ולהציף אבל נעצור כאן.אנו פונים אליכם ומוחים על היעדר המנהיגות המערכתית הפוגעת בכל סקטור עובדי ההוראה, שהפכו ללוחמי הוראה. פגיעה זו תפגע באופן ישיר בחברה הישראלית. *למען הסר ספק, אנחנו שמחים ומצפים לקבל את תלמידינו, ולחדש את הפעילות החינוכית , אך לא מוכנים לעשות זאת תוך סיכון חיי אדם*.

אנו מצהירים כי האחריות המשפטית לכל התוצאות העלולות להיגרם מאי שמירת כללי ההתנהלות חלה על המכותבים לעצומה זו. בכבוד רב,מטה המחאה 100% עבודה=100% שכר

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

16/05/2020
העצומה השיגה 1,000 חתימות!
16/05/2020
העצומה נפתחה