כך רומסים את החינוך המיוחד
מספר חתימות
2,474 |
|
3,000 | |
הסוף לחינוך המיוחד בישראל-
כך רומסים את המורים לחינוך מיוחד ופוגעים אנושות בילדי החינוך המיוחד!
הסוף כבר ידוע מראש: בעוד מספר שנים לא יהיו מורים לחינוך מיוחד. משרד החינוך מבריח את המורים תוך דרישות הזויות מהם. הדרישות הללו פוגעות אנושות בילדי החינוך המיוחד ובמורים. בשל התנהלות זו ינטשו מורים רבים את המערכת וילדי החינוך המיוחד לא יקבלו את המענה לו הם ראויים.
בשבועות האחרונים נכנס לתוקפו תיקון 11 לחוק החינוך המיוחד ועימו "ועדות זכאות ואיפיון". מלבד השגות לתיקון החוק עצמו בקרב הורים ואנשי חינוך, ישנו גם כשל טכני, או במילים פשוטות- שיעבוד המורה לחינוך מיוחד למילוי שאלונים, דוחות ועבודה משרדית עבור משרד החינוך בהיקף של עשרות שעות חודשיות! וכל "הטוב" הזה בא על חשבון זמנו עם התלמידים, בניית תוכניות חינוכיות, קשר עם ההורים ופיתוח מקצועי של המורה.
דוחות זה חשוב. אבל מי קורא את הדוחות הללו? מדוע התיקון לחוק לא ייעל את עבודת הדוחות, אלא להיפך? מדוע לא הוקצו שעות ייעודיות ומשאבים לשם כתיבתם?
והרי לכם סדר יומו של מחנך חינוך מיוחד בחטיבת הביניים עם 12 תלמידים בכיתה. לכל תלמיד ימלא המורה שאלון בהיקף של 14 עמודים, ובנוסף שאלון מקוון עם למעלה מ – 180 שאלות על התלמיד. אחרי שיסיים המורה למלא שאלונים אלו, שיקחו לו כ- 4-5 שעות לכל תלמיד, תפקידו יהיה לסרוק את כל האבחונים והמסמכים הנלווים ... המורה הופך לפקיד. הייתכן כי משרד החינוך שכח את המטרה העיקרית לשמה הגיעו המורים למערכת?
כל העבודה הבירוקרטית לקראת הועדות החדשות מתווספת לשעות עבודה רבות אותה מבצעים מורי החינוך המיוחד כבר שנים- כתיבת תכנית אישית לכל תלמיד, מיפויים כיתתיים ועוד... זוהי מצוקה אמיתית של מגזר העומד בפני דרישות הזויות לעבודה ללא גבולות.
אנחנו יודעים כמה קשה אתם עובדים, אנחנו יודעים כמה אתם אוהבים את הילדים שלנו וכמה חשובה לכם הצלחתם. כל מי שבא במגע עם צוותי החינוך המיוחד יודע כי בחרתם בעבודה מיוחדת זו מתוך תחושת שליחות ומסירות אין קץ . אל תיפול רוחכם, אל תתייאשו. אנחנו נלחם אתכם, נעביר את המסר למקבלי ההחלטות ונדרוש שיישקלו חלופות לקראת הועדות.
אלו הילדים שלנו, ורק יחד איתכם- יוכלו לצעוד בבטחה אל עתידם.
ציר הזמן של העצומה
- 01/12/2019
- העצומה השיגה 1,000 חתימות!
- 30/11/2019
- העצומה נפתחה