דו גלגליים על מדרכות- סכנת חיים ממשית ומיידית

דו גלגליים על מדרכות- סכנת חיים ממשית ומיידית

מספר חתימות

82
 
1,000  

דו גלגליים על מדרכות- סכנת חיים ממשית ומיידית

המדרכה שייכת להולכי הרגל בלבד!!!

בעצומה זו אנו דורשים מכנסת ישראל, מממשלת ישראל וממשטרת ישראל להחמיר את הענישה והאכיפה על רוכבי דו גלגליים לסוגיהם הנוסעים על המדרכות ומהווים סכנה ממשית ומיידית על הולכי הרגל.

כולנו נתקלים מדי יום ברוכבי אופונועים/אפניים חשמליים/קורקינטים חשמליים הנוסעים על פני המדרכות.

אין זה משנה האם הם נוסעים להנאתם או לצרכי עבודתם. כך או כך הסיכון זהה והוא סיכון גדול בהרבה מהסיכון שכל אחד מאיתנו יכול ליטול בהולכו על המדרכה כחוק.

שלא לדבר על ילדים ההולכים על המדרכות ללא מלווים מבוגרים והרי אצלם האינסטינקטים חדים פחות מאלו שלנו המבוגרים והם לא צופים סכנות באופן שישמור אותם בטוחים בהולכם על המדרכה.

חברות השליחויות מתנערות מאחריות לשמירת החוק על ידי השליחים שלהם וחברות השליחויות הגדולות אף אינן מקיימות יחסי עובד-מעביד עם השליחים כך שמבחינתם הדבר החשוב היחיד הוא הגעת השליח ליעדו בזמן. גם אם על חשבון סיכון הכלל.

השליחים עצמם כלל לא מתרגשים מהעובדה שהם מסכנים את הולכי הרגל ואף חמור מכך, לא אחת נוהגים באופן לא זהיר על המדרכות משל היה זה כביש המיועד רק להם. חברות השליחויות ידרשו לדרוש מהשליחים שלהם אחת לשנה אישור מהמשטרה שלא ביצעו עבירות תנועה.

אנו דורשים לשנות מיידית את החוק כך שרוכבי דו גליליים לא יוכלו כלל לעלות על מדרכות. לא לנסיעה ולא לחצייה.

כמו כן דורשים להגדיל באופן משמעותי את העונשים הקבועים בחוק בכך שיוארכו משמעותית משכי שלילת הרשיון על נהגי דו גלגליים שיתפסו נוסעים על מדרכות וכן חיוב רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים במבחן תיאוריה ומבחן שליטה.

ולבסוף אנו דורשים הגברה משמעותית של האכיפה. למרבית העיריות יש רשתות של מצלמות ברוב רחבי העיר וניתן לאכוף עבירות אלו באמצעות המצלמה ללא נוכחות שוטר או פקח במקום העבירה.

אנו בטוחים שיש אפשרות וחובה עלינו לשנות את המצב ולא להשלים עם סיכון חיים יומיומי וקבוע.

חיתמו על העצומה ויחד נעשה שינוי!!!

דרישותינו מהמחוקק ומהרשויות המקומיות:

1. הגבלת מהירות האופניים והקורקינטים ל- 10 קמ"ש. רוכב שיתפס ללא ההגבלה, רכבו יוחרם ויוחזר רק לאחר שישלם את מחיר הגבלת המהירות ע"י הרשות המקומית.

2. רוכב שיתפס נוסע על המדרכה, רכבו יוחרם ויוחזר רק לאחר שישלם את הקנס שיוטל עליו ולאחר שיביא אישור ביצוע תאוריה מחדש.

3. רוכב שיתפס עולה מהכביש למדרכה, יורד מהמדרכה לכביש או עובר בנסיעה במעבר חציה, רכבו יוחרם וישוחרר רק לאחר שישלם את הקנס שיוטל עליו.

4. ייושם חישוב נקודות ספציפי לכלי תחבורה דו גלגליים. עבירה ראשונה תגרור קנס, עבירה שניה תגרור קנס והחרמה של כלי התחבורה לחודש ימים, עבירה שלישית תגרור קנס והחרמה של כלי התחבורה לשלושה חודשים. עבירה רביעים ואילך תגרור איסור שימוש בכלי דו גלגלי לצמיתות.

5. לכל כלי רכב דו גלגלי יוצמד מספר רישוי מקדימה ואחורה והכלי ישוייך לבעלים רשום בדומה לרכבים רגילים.

6. במידה ורוכב של כלי דו גלגלי יהיה מעורב בתאונת דרכים על המדרכה או במעבר חציה. הוא יקנס ותישלל ממנו הזכות לרכוב על דוד גלגלי.

7. חברות השכרת הכלים הדו גלגליים ידרשו להחזיק בסיס נתונים של רוכבים שנשללה מהם הזכות לרכוב ולא יאפשרו השכרת כלי על ידי רוכבים שכאלו.

מי שלא בטוח מוזמן לבקר בבית החולים הקרוב למקום מגוריו ולגלות את כל הנפגעים מהסיכון הלא סביר הזה.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

04/12/2021
העצומה השיגה 50 חתימות!
19/11/2021
העצומה נפתחה