ארגון המחשב ושפת סף בחינה מועד א'

מספר חתימות
54 |
|
60 | |
פרופ' מיכל פרנס – דיקן ביה"ס למדעי המחשב
הגברת מיכל רז – ר' מנהל הסטודנטים
הגברת אהובי צדוק – ר' מנהל הסטודנטים ביה"ס למדעי המחשב
יאיר הראל- יו"ר אגודת הסטודנטים
הנדון: קורס "ארגון המחשב ושפת סף"
אנו הח"מ, סטודנטים בקורס "ארגון המחשב ושפת סף" אשר התקיים בסמסטר ב' שנה"ל תשע"ב, מעוניינים להסב את תשומת לבכם למספר נושאים בנוגע להתנהלות הקורס ולתוכן בחינת מועד א' אשר לטענתנו היוו גורם משמעותי באי ההצלחה שלנו בבחינה.
לכל אורכו של הסמסטר, בחר המרצה לדלג באופן שיטתי על חלקים מתכנים, תוך שהוא חוזר ודורש מאיתנו ללמוד אותם בבית .בנוסף לכך, בחר לקצר את משך ההרצאות באופן משמעותי בכל שיעור ושיעור.
פרק הזמן אותו החליט המרצה להוריד מכל הרצאה, יכול היה לשמש למעבר על כל החומר הנדרש בסילבוס בצורה יסודית כולל התמודדות עם בעיות מורכבות.
הרושם שנותר אצלנו בסיום הקורס הוא כי המרצה בעיקר "הקריא מהשקף" ומיעט להיכנס לעומקם של נושאים.
הדבר בא לידי ביטוי במתן דוגמאות קלילות מאוד וללא הרחבה מעבר לכתוב במצגות.תחושתנו היא כי המרצה לא עשה מספיק על מנת לספק לנו "סט כלים" איכותי שיכול היה לתרום לפיתוח החשיבה העצמאית שלנו ובכך לאפשר לנו להתמודד עם שאלות מורכבות כמו אלו שהופיעו בבחינת מועד א'.
יש לציין כי המרצה לא הסכים לבצע שיעור חזרה לקראת המבחן, דבר שהיה נחוץ ומתבקש לאור האמור לעיל.
נוסף על כך, בהרצאה האחרונה, לאחר שסיים את חומר הלימוד כראות עיניו, הוא סיים את השיעור ללא מתן הזדמנות הוגנת לשאילת שאלות לפני המבחן. רק בזכות עקשנות הסטודנטים הוא השיב על שאלות שנשאלו.
אנו מודעים לעובדה כי למרצה ניתן חופש אקדמי במהלך הסמסטר.
עם זאת, תחושתנו היא כי המרצה לקח את החופש האקדמי שניתן לו ולכל אורכו של הסמסטר ניצל אותו שלא לטובת הסטודנטים.
בנוגע לבחינת מועד א':
הבחינה כללה 3 שאלות בעלות משקל דומה, ובמבנה הדומה למבנה הבחינה שהיה נהוג בסמסטרים האחרונים.
עם זאת, אנו מעוניינים להסב את תשומת לבכם למספר נקודות שלדעתנו הינן מהסיבות העיקריות שגרמו לאי ההצלחה שלנו בבחינה:
שאלה מס'1:
נושא השאלה היה מעבר על מטריצה של ביטים באופן רקורסיבי.
בשאלה זו, פיתוח האלגוריתם דרש זמן רב וכתוצאה מכך על אף תוספת הזמן היה קשה לסיים את הבחינה במסגרת הזמן שניתן. נציין כי נושא ה"משחק עם ביטים" לא תורגל כלל בתרגילי הבית.
שאלה מס' 2:
נושא השאלה היה תרגום קוד משפת C לשפת Assembly.
הנושא הוזכר בקצרה בהרצאה יחידה ע"י המרצה אך לא תורגל לא במסגרת הרצאה ולא במסגרת שיעורי הבית.
בהרצאה בה הזכיר המרצה נושא זה הוא הציג אותו רק כדרך שבה ניתן לעיין בקוד Assembly של תוכנית שנכתבה בשפה עילית ע"י שינוי הגדרות ב-Visual Studio.
גם בהנחה וסטודנט החליט לקחת יוזמה וללמוד נושא זה באופן עצמאי, הוא נכח לדעת כי הנושא לא הוזכר במצגות.
לאור האמור לעיל, לא היתה לנו דרך אמיתית להבין מהן דרישות המרצה המדויקות בנושא.
שאלה מס'4 (השאלה השלישית בבחינה):
בשאלה זו נדרשנו להסיק מן הקוד את משמעות התוכנית, לתת דוגמאות הרצה ולתקן שגיאה באם קיימת בתוכנית.
קריאה של קוד (שאיננו יודעים את פעולתו), שיתכן וקיימת שגיאה בכל אחת ואחת מהשורות שלו, פוגעת באופן משמעותי ביכולת הבנתו והיוותה מכשול עיקרי ביכולת ההצלחה שלנו בשאלה זו.
אנו מעריכים את המוטיבציה של המכללה לעודד חשיבה עצמאית וברור לנו כי הדבר בא לידי ביטוי גם באמצעות מתן שאלות מאתגרות לפתרון בבחינה.
אך עם זאת, לדעתנו יש לעשות זאת רק לאחר שהושלמה העברת כל החומר הנלמד במהלך ההרצאות, וכן לאחר ששיעורי הבית כללו שאלות המאפשרות פיתוח החשיבה וכלים לפתרון שאלות מן הסוג הנ"ל.
תחושתנו היא כי היה פער גדול בין רמת הלימוד בקורס ובשיעורי הבית במהלך הסמסטר לבין רמת היכולות שנדרשו לפתרון הבחינה הנוכחית בהצלחה במסגרת הזמן שניתן.
לאור כל הנאמר במכתב זה, אנו מצפים לנקיטת פעולות לפתרון המקרה.
בברכה,
ראו חתימות.