אוטוסטרדה באמצע אחוזה ברעננה? עקירה של עצים? שינוי חזות העיר? לא תודה!

אוטוסטרדה באמצע אחוזה ברעננה? עקירה של עצים? שינוי חזות העיר? לא תודה!

מספר חתימות

982
 
6,500  
https://www.facebook.com/groups/216513221843100/

משרד התחבורה ועיריית רעננה חתמו על הסכם לסלילת מסלולים ל-BRT ברחוב אחוזה ברעננה.

הרחבת הרחוב והוצאת מרבית העצים (עקירה והעתקה) ישנו לחלוטין את פני העיר וצביונה

מהו ה-?BRT מדובר באוטובוסים ארוכים המכילים כמות גדולה של נוסעים. הקו החדש (הוורוד) יחבר את ת"א, הרצליה, רעננה וכפר –סבא, במסלול אשר ייועד ל-BRT בלבד (מסלול לכל כיוון).

מסלולי ה-BRT – במערב: מהכניסה מהרצליה ועד לרחוב קרן היסוד ובמזרח : בקטע שבין כביש 4 ועד לרחוב קזן, יתווספו נתיבי ה- BRT (כלומר, במקטעים אלו יהפוך אחוזה לכביש שבו ששה מסלולים).

במרכז העיר: בקטע שבין רחוב קרן היסוד לרחוב קזן - יוקצה נתיב אחד לכל כיוון לתחבורה הציבורית מתוך השניים הקיימים כיום בכל כיוון.  הכביש יורחב ויתווסף חצי נתיב לכל כיוון לפריקה.

פניות שמאלה באחוזה יבוטלו.

על פי פרסומי העירייה, זמן הנסיעה ב- BRT55 דקות מרעננה לתל אביב (נטו, ללא הזמן הגעה והמתנה).

ממסמכים שאתרנו עולה, כי העירייה הגישה בקשה לפקיד היערות לעקירה ולהעתקה של כ-350 עצים באחוזה – רובם עצים ותיקים בני עשרות שנים. (לשלב הראשון של התוכנית בין רחוב ירושלים לקרן היסוד)

ממידע שקיבלנו ממספר גורמים ניתן לעצור את הפרויקט בשלב זה תוך לחץ ציבורי וגיבוי ראש העיר שבסמכותו וביכולתו למנוע את ההרס של עירינו

לטענתנו, יש לבחון את הפרויקט והתאמתו לרעננה ולתושביו מהטעמים הבאים:

  • המחיר העצום לתושבי רעננה – שינוי חזות העיר הירוקה והעתקת מאות עצים. רעננה מתגאה ברחוב הראשי הירוק שלה. עצים צעירים אינם יכולים להחליף את יתרונות העצים הוותיקים מבחינה צל (אחוזה ביולי אוגוסט ללא צל...), ספיחת זיהום אויר, נוף ירוק.
  • הפרויקט אינו יעיל – הואיל ותחבורה ציבורית יעילה נמדדת, בעיקר במהירות בה ניתן להגיע מנקודת המוצא לנקודת היעד הסופי -  ככל שהמהירות גבוהה יותר, התחבורה יעילה יותר, אזי מערכת הBRT- לרעננה אינה עונה על צרכי הציבור ואינה משפרת את המצב הקיים.

זמן הנסיעה הממושך, הופך את ה-BRT לאפשרות התחבורה הכי פחות מהירה מרעננה לתל אביב בהשוואה לרכבת שתעבור ברעננה ולרכבים פרטיים. זמן הנסיעה דומה לזמן הנסיעה בתחבורה הציבורית הקיימת ולפיכך אינו מהווה שיפור לעומת המצב הקיים.

  • דוח מבקר המדינה שעסק בתחבורה הציבורית ובנת"ע הגוף האחראי על הפרויקט קבע מפורשות כי נפל פגם בהליך תכנון התחבורה הציבורית, לא נבחנו שיקולי עלות תועלת, קיים ספק אם נת"ע היא הגוף המתאים לקידום הפרויקט ועוד.
  • יש לבצעה בחינה מחדש של הפרויקט לאור השפעת סלילת כביש 531 ,מסילת הרכבת ,התחנה הנבנית בימים אלו וסלילת הכביש העוקף מצפון לעיר על התנועה ברעננה. ייתכן וידרשו אמצעים פחות קיצוניים על מנת לייעל את התחבורה הציבורית.
  • יש לבחון מסלולים חליפיים לאחוזה, כך שחזות עירנו האהובה תישאר כפי שהיא.
  • לא ברור מהו היקפה של ההסכמה אשר ניתנה על ידי העיריות המעורבות  ובכלל זה עיריות תל אביב, כפר סבא והרצליה, ככל שאכן ניתנה הסכמה כאמור.
  • העלות הכספית לה התחייבה עיריית רעננה מגיעה לכדי עשרות מליונים.

 *

 חתימתכם תהייה הקול שלכם לבחינה מחודשת של תחבורה ציבורית ברעננה וחלופות לפרויקט השערורייתי הזה

                                     הצטרפו כבר היום לפורום הפייסבוק והפיצו לחברים

https://www.facebook.com/groups/216513221843100/

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

23/10/2013
העצומה השיגה 500 חתימות!
11/10/2013
העצומה השיגה 100 חתימות!
08/10/2013
העצומה נפתחה